چند وقتی می‌شود که شایعه شده شرکت سامسونگ در حال ساخت یک هدست واقعیت مجازی مستقل است. برای استفاده از این هدست نیازی به داشتن گوشی یا کامپیوتر ندارید و خودش می‌تواند مضامین واقعیت مجازی را پخش کند. هدست Gear VR سامسونگ که سال گذشته راهی بازار شد، نیاز به تلفن همراه هوشمند دارد.

گفته شده این هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ از صفحه‌های نمایش بسیار باکیفیتی بهره می‌برد که دقت تصویر بالایی دارند. گفته شده تراکم پیکسلی این صفحه‌های نمایش به ۲۰۰۰ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

برای اینکه بهتر متوجه میزان کیفیت این هدست واقعیت مجازی بشوید، باید به این موضوع اشاره کنیم که تراکم پیکسلی صفحه نمایش هدست واقعیت مجازی Oculus Rift به ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. البته خیلی‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که استفاده از چنین صفحه نمایش باکیفیتی می‌تواند باعث به وجود آمدن حالت تهوع در برخی افراد شود.

در گزارش جدید به این موضوع اشاره شده که سامسونگ توانسته صفحه نمایشی تولید کند که تراکم پیکسلی آن ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ را رد کرده است. شایعات می‌گویند که این شرکت کره‌ای می‌خواهد روی نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی خودش از این مدل صفحه‌های نمایش OLED استفاده کند. این نوع صفحه‌های نمایش ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از پنل‌های LCD هستند.

البته هنوز هیچ چیز به صورت رسمی تایید نشده است و سامسونگ هم درباره آینده هدست‌های واقعیت مجازی خودش چیزی اعلام نکرده است.

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala