برای به دست آوردن هرچیزی باید سختی‌هایش را هم قبول کرد. شاید این یکی از متدوال‌ترین اصول زندگی باشد که هر روز با آن روبرو هستیم، اما به نظر می‌رسد که ابعاد این قانون از آن چیزی هم که تصور می‌کردیم، بزرگ‌تر است!

مشتریان علاقمند به خرید مدل دیمون باید هنگام خرید، قوانین وضع شده توسط شرکت دوج را امضا کنند؛ یعنی مشتری نه تنها باید از پس هزینه خرید این خودرو بربیاید، بلکه اگر دوست دارد با پرداخت هزینه گزاف مالک دیمون شود، باید شرط و شروطی که شرکت سازنده برای صاحبان گذاشته را قبول کند. شرط و شروطی که تعدادشان سه صفحه است و بعضی از آن‌ها در نگاه اول عجیب‌ قلمداد می‌شوند! مثلا صاحب خودرو نباید زمانی که دما به زیر منفی ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، با تایرهای مخصوص درگ این خودرو رانندگی کند. دوج باور دارد که دما پایین باعث می‌شود تا انعطاف تایرها در دمای سرد کمی کاسته شود و همین امر موجب آسیب به آن‌ها می‌شود.

تایرهای این اتومبیل برای مسابقات درگ به‌صورت ویژه طراحی و ساخته شده است. دیمون اولین خودرو تولید انبوه است که در حالت استاندارد به این تایرهای مخصوص درگ مجهز می‌شود. احتمالا به همین دلیل است که این شرکت از مشتریان می‌خواهد، از دیمون با این تایرها در موقعیت‌های ویژه استفاده کنند تا گشت و گذار در جاهای سرد! جاهایی که پای آبرو خودروهای آمریکایی با رقیب در میان است نه تفریح با دوستان در جاده‌های یخ زده!

دوج به مشتریان می‌گوید که این تایرها برای رانندگی در اتوبان چندان مناسب نیستند؛ چراکه راننده ترغیب می‌شود با خودرو سریع‌تر رانندگی کند. زمانی که جاده خیس باشد، تایرها سر می‌خورند و احتمال این‌که اتفاق ناگواری پیش بیاید، زیاد می‌شود. به همین دلیل دوج یک راه حل ساده در اختیار خریداران خود گذاشته؛ این که برای نیازهای شهری و گشت و گذارها از تایرهای معمولی استفاده کنند و تایرهای درگ را برای موقعیت‌های ویژه مسابقه کنار بگذارند. یکی دیگر از شروط جالب این قرارداد این است که هنگام خرید، مشتری باید حواسش را جمع کند. اگر خریدار دیمون را بدون صندلی سرنشین سفارش دهد، دیگر نمی‌تواند به‌طور جداگانه آن را نصب کند. به همین دلیل برای جلوگیری از پشیمانی، خریدار بهتر است این اتومبیل را با صندلی سرنشین سفارش دهد!

به هر حال به همان جمله اول می‌رسیم که برای به دست آوردن هر چیز باید سختی‌هایش را هم قبول کرد. برای به دست آوردن دوج چلنجر SRT دیمون ۲۰۱۸ با حداکثر قدرت ۸۴۰ اسب‌بخاری هم باید شرط و شروط شرکت دوج را قبول کرد!

نظر شما در مورد این شرط و شروط برای خودرو بی‌نظیری مثل دیمون چیست؟

منبع: MotorAuthority

منبع متن: digikala