اوایل سال ۲۰۱۴ بود که گوگل آخرین به‌روزرسان را برای گوگل‌گلس منتشر کرد. حالا پس از گذشت حدود سه سال از آن زمان، گوگل تصمیم گرفته که به‌روزرسانی جدیدی را برای این محصول عرضه کند. در این نسخه یک دسته از باگ‌ها برطرف می‌شوند، کارایی دستگاه کمی ارتقا می‌یابد و پشتیبانی بلوتوث هم به دستگاه می‌شود؛ این چیزی است که گوگل رسما در صفحه‌ای از سایت خود اعلام کرده است.

اگر در مورد پشتیبانی بلوتوث سوال برایتان ایجاد شده، حق دارید. چراکه این امکان از نظر بسیاری از رسانه‌ها ویژگی کم‌کاربردی است. کاربر پس از دریافت آپدیت XE23 می‌تواند از این پس به دستگاه‌هایی مثل کیبورد که به بلوتوث داخلی تجهیز شده باشند، متصل شود! اما کارایی این ویژگی بسیار کم و جزیی است. مثلا کاربر به‌جای حرف زدن با دستگاه برای گفتن درخواست خود می‌تواند با کیبوردی که بلوتوث دارد و به گوگل‌گلس وصل است، تایپ کند! به نظر می‌رسد که شنیدن کارایی محدود از انتشار نسخه جدید به‌روزرسان کمی عجیب باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بعضی از رسانه‌های خبری از این اتفاق به عنوان یک طنز تلخ یاد می‌کنند. مثلا می‌گویند این به‌روزرسانی بیشتر جنبه یادآوری برای صاحب گوگل‌گلس دارد تا تحول و کاربردی شدن محصول. چراکه احتمالا در طول این سه سال، دارنده گوگل گلس یادش رفته که زمانی هم این محصول را داشته است. اصلا ممکن است یادش رفته باشد که آخرین بار آن را کجا گذاشته و شنیدن خبر انتشار به‌روزرسانی جدید بعد از سه سال می‌تواند به او یادآوری کند که زمانی هم گوگل گلس داشته، پس موجب‌ می‌شود آن را پیدا کند! بعضی از رسانه‌ها هم باور دارند که گوگل تلاش خود را کرده با این اقدام، از مرگ گوگل گلس جلوگیری کند.

زمانی که گوگل‌گلس معرفی شد، همه هیجان‌زده شدند. تقریبا اوایل سال ۲۰۱۲ بود که شنیدن رونمایی از یک عینک دیجیتالی بسیار هیجان‌انگیز بود و بسیاری آن را به یک تحول در عصر تکنولوژی نسبت دادند. این عینک قیمت بالایی داشت و حتی زمانی که خبر رسیدن اولین محصول با قیمت سر به فلک کشیده به ایران شنیده شد، باعث تعجب دوچندان همگان شد. اما طولی نکشید که عینک گوگل نتوانست آن چنان باید و شاید موفق عمل کند و هر روز کم‌رنگ‌تر از قبل شد. حالا این اقدام گوگل به همه یادآوری کرد که زمانی قصد داشت دنیا را با عرضه این محصول هیجان‌انگیزش تکان دهد، اما امروز در کجای آن اهداف و رویاهای شیرین قرار دارد؟

منبع: PhoneArena

منبع متن: digikala