در چند ماه گذشته باج‌افزار WannaCry هزاران کامپیوتر را در سرتاسر دنیا آلوده کرد و حتی به بیمارستان‌های کشور انگلیس و برخی از تاسیسات زیر بنایی کشورهای اروپایی آسیب رساند. این باج‌افزار که روی کامپیوترهای ویندوزی کار می‌کند، دسترسی کاربران را محدود می‌کرد و از آن‌ها ۳۰۰ دلار درخواست می‌کرد. برای اینکه به این باج‌افزار آلوده نشوید باید سیستم‌های ویندوزی خودتان را حتما به‌روزرسانی کنید. مخصوصا اگر از ویندوز ۷ و ویندوز XP استفاده می‌کنید.

امروز در خبرها به این موضوع اشاره شد که باج‌افزار WannaCry به شرکت خودروسازی هوندا موتورز هم رسیده است و کامپیوترهای این شرکت را آلوده کرده است. در گزارش‌ّها گفته شده که این باج‌افزار به کارخانه‌های ژاپن این شرکت رسیده و باعث شده که آن‌ها نتوانند به کار خودشان ادامه دهند.

البته از آنجایی که این باج‌افزار وارد شبکه هوندا شده، سریعا به شعبه‌های آمریکای شمالی، اروپا و چین این شرکت هم رسیده است. گفته شده که کار تولید در بسیاری از بخش‌های هوندا در حال انجام است و  حتی برخی از کارخانه‌ها هم از این باج‌افزار پاکسازی شده‌اند. باج‌آفزار WannaCry به شرکت رنو هم سرایط کرده بود و خط تولید آن‌ّها را هم از کار انداخته بود.

منبع: reuters

منبع متن: digikala