شرکت بلک‌بری چند سالی بود که شرایط مالی بسیار بدی را پشت‌سر می‌گذاشت. این شرایط مالی بد و ضررهای پی‌ در پی باعث شد که بلک‌بری بخش ساخت موبایل خودش را به شرکت چینی TCL بفروشد. حالا به نظر می‌رسد که Blackberry شرایط بهتری پیدا کرده و گزارش‌های مالی این شرکت سودهی را نشان می‌دهند.

شرکت بلک‌بری از آنجایی که دیگر روی ساخت گوشی تمرکز ندارد، فعالیت خودش در حوزه امنیت سایبری را افزایش داده است. همین اتفاق هم باعث افزیش درامد این شرکت شده است. در گزارش مالی جدید این شرکت گفته شده که برای هر سهم نزدیک به ۱٫۲۳ دلار سود کرده است. بلک‌بری در سه ماهه اول سال گذشته برای هر سهم ۱٫۲۸ دلار ضرر می‌کرد. این اختلاف باعث شد که Blackberry به درآمد ۲۳۵ میلیون دلاری در سه ماهه گذشته درست پیدا کند. ۱۶۰ میلیون دلار از این درامد مربوط به فروش نرم‌افزاری و سرویس‌ّهای مختلف اینشرکت می‌شود.

بلک‌بری در طول سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ گوشی KEYone را راهی بازار کرد که البته TCL آن را ساخته بود. این محصول به صفحه کلید فیزیکی مجهز شده بود و ظرفیت باتری بالایی داشت. این گوشی بازخوردهای بسیار خوبی به دست آورد و توانست نظر مردم را به سمت خودش جلب کند.

از دیگر محصولات این شرکت می‌توانیم به ابزاری به اسم BlackBerry SHIELD اشاره کنیم. این ابزار برای جلوگیری از حمله‌های سایبری استفاده می‌شود.

 

منبع: BlackBerry

منبع متن: digikala