روی کاغذ همه چیز درست است؛ ۱۴۸۰ اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند به لطف شاهکار مهندسی به کار رفته در خود، به حداکثر سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت برسد. اما نه! این اطلاعات در واقعیت درست نیست و بیشتر جنبه‌ی ایده‌آل گرایانه دارد.

Andy Wallace راننده حرفه‌ای و تست درایور بوگاتی گفته که هیچ تایری قادر نیست بوگاتی شیرون را بیشتر از سرعت ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت همراهی کند! او کسی است که رکورد سرعت را با مک‌لارن اف‌۱ با سرعت دقیق ۳۸۶٫۴۷ کیلومتر بر ساعت را شکسته است. این عدد برای ۱۱ سال به عنوان رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی ثبت و شناخته شد. او هم‌چنین در مسابقات لمانز بارها توانسته مقام‌های اول و دوم را از آن خود کند. بنابراین گفته Wallace از نظر علمی و تجربی می‌تواند سندیت داشته باشد.

سرعت بوگاتی شیرون در حال حاضر روی ۳۸۱ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با این که هنوز حداکثر سرعت دوج دیمون اعلام نشده اما شاید بهتر باشد که شیرون را یک دیمون چند میلیون دلاری بنامیم!

Wallace باور دارد که رسیدن به سرعتی بالاتر از ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت با شیرون ممکن است؛ مثلا در شرایط مطلوب در خط مستقیم با تایرهای مناسب می‌توان به سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت هم دست یافت. اما چیزی که بارز است، این است که حتی توان موتوری شیرون برای رسیدن به سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت مقدور باشد، هیچ تایری نمی‌تواند فشار این سرعت بالا را تحمل کند.

شاید برایتان جالب باشد که موسس شرکت خودروسازی Hennessey، با اطمینان گفته که می‌تواند با خودرو جدیدی که امسال روانه بازار می‌کند، به این سرعت دست یابد.

منبع: MotorAuthority

منبع متن: digikala