شرکت خودروسازی تسلا قصد دارد مدل ۳ را به زودی به بازار عرضه کند. تسلا پیش‌تر از پروتوتایپ این خودرو رونمایی کرد. مدتی‌ می‌شود که زمزمه عرضه این خودرو در بازار شنیده می‌شود و حالا تصاویری از مدل ۳ لو رفت.


در دل این خبر، خبر خوش‌حال‌کننده‌ای وجود دارد که نوید ورود این اتومبیل به بازار را به زودی می‌دهد. تسلا باور دارد که مدل ۳ می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند و باعث موفقیت‌ بیش از پیش این شرکت شود. در سایت رسمی تسلا، اطلاعات مختصری از این خودرو نوشته شده است. مثلا گفته شده که این اتومبیل می‌تواند زیر ۶ ثانیه از حال سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مدل ۳ به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند ۵ ستاره زردرنگ ایمنی را دریافت کند.


هم‌چنین این شرکت ادعا می‌کند که مدل ۳ به قابلیت سوپرشارژ مجهز شده که مدت زمان شارژ باتری را بسیار کم‌تر از خودروهای الکتریکی معمولی می‌کند. تسلا مدل ۳ با یک بار شارژ می‌تواند مسافت حدودی ۳۴۶ کیلومتر را طی کند. قیمت این اتومبیل ۴۵ هزار دلار در سایت رسمی تسلا ذکر شده است.


پیش از این شرکت تسلا موفق شده بود که ارزش سهام بیشتری نسبت به خودروسازهای بزرگ فورد و جنرال موتورز ثبت کند. از دلایل این موفقیت در عرصه اقتصادی و بازار، آینده‌دار بودن تسلا اعلام شد.

منبع:  TheVerge

منبع متن: digikala