بیشتر ما اپل را به عنوان موفق‌ترین، ارزشمندترین و پرسودترین شرکت دنیا می‌شناختیم. اما حالا گزارش‌های جدیدی منتشر شده که از احتمال برگزیده شدن شرکت سامسونگ به عنوان پرسودترین شرکت دنیا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ خبر می‌دهند.  این گزارش‌ها از منابع کشور کره منتشر شده و این احتمال را داده‌اند که حداقل در زمینه فناوری، سامسونگ موفق به کسب چنین عنوانی بشود. اگر این گفته‌ها حقیقت پیدا کنند، نشان‌ می‌دهد سامسونگ توانسته از نظر فروش از شرکت اپل جلو بزند.

وقتی که صحبت از اپل و سامسونگ به میان می‌آید، بیشتر ما به یاد گوشی و تبلت‌های این دو شرکت می‌افتیم. اما حقیقت امر این است که میزان فروش و سوددهی یک شرکت تمام کالاها، محصولات و فعالیت‌ها مربوط می‌شود؛مثلا بخش زیادی از سود شرکت سامسونگ از فروش حافظه داخلی، رم و صفحه نمایش AMOLED حاصل شده و برخلاف تصورات، فروش گوشی‌های این شرکت نقش برجسته‌ای را بازی نکرده‌اند.

بنابراین نتیجه می‌گیریم شرکت سامسونگ در زمینه‌های مختلفی بجز تولید و فروش تلفن‌های همراه هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت‌ توانسته از فروش لوازم گوشی و صفحه نمایش خود به دیگر شرکت‌ها سود خوبی را به جای بگذارد. بسیاری از شرکت‌های دنیا از جمله اپل به سمتی پیش‌ می‌روند که از صفحه نمایش‌های AMOLED برای محصولات خود استفاده کنند که همین امر می‌تواند منجر به سود بیشتر برای شرکت سامسونگ شود.

پیش‌بینی می‌شود که میزان سود سامسونگ حتی از مبلغ ۱۱٫۶ میلیارد دلار بیشتر باشد و به میزان ۱۲٫۳ میلیارد دلار آمریکا برسد. از طرفی هم پیش‌بینی شده که شرکت اپل توانسته باشد به میزان فروش ۱۰٫۵ میلیارد دلار رسیده باشد.

احتمال می‌رود که ترکیب سود عملیاتی شرکت‌های فیس‌بوک، آمازون، نت‌فلیکس و گوگل در سه ماهه دوم سال جاری به میزان ۱۱٫۱۵ میلیارد دلار برسد که در مقایسه با شرکت‌های اپل و سامسونگ میزان بسیار کمی محسوب می‌شود.

منبع: WWCFTech

منبع متن: digikala