موشک فالکون ۹ طی ۴۸ ساعت توسط اسپیس ایکس با موفقیت فرود آمد که در واقع در طول یک هفته دومین موفقیت این شرکت برای فرود فالکون ۹ بود و این دو اتفاق پیاپی نشان دهنده پیشرفت و گامی به سوی قدرتمند شدن هرچه بیشتر اسپیس ایکس بود.

این راکت امروز از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ کالیفرنیا پرتاب شد و حامل ۱۰ ماهواره ارتباطی به مدار بود. این نهمین پرتاب راکت در سال ۲۰۱۷ توسط این شرکت فضایی بود که عدد بسیار چشمگیری است.

فالکون۹ حدود ۷۰ متر طول دارد و ۹ موتور را در خود جای می‌دهد و فرود آن روی فضای پیش‌بینی شده در اقیانوس آرام و در شرایط جوی مناسب بود.

اسپیس ایکس تا به حال ۱۳ فرود موفق داشته که هشت‌تا از آن‌ها روی دریا بوده و در واقع از تابستان سال گذشته هیچ فرود ناموفقی را تجربه نکرده است و این اتفاق بسیار خوبی است چرا که به اسپیس ایکس اجازه می‌دهد دوباره از راکت‌ها استفاده کند.جمعه هفته پیش این شرکت فضایی اولین ماهواره ارتباطی به اسم بولگاریا را به فضا فرستاد و فرود آن هم روی کشتی با نام “هنوز هم تو را دوست دارم” صورت گرفت که از این راکت برای بار دوم استفاده می‌شد ولی بر اساس توییت ایلان ماسک؛ موسس این شرکت، راکت ضربه خورده و روی آن سوختگی ایجاد شده ولی با این حال راضی کننده بوده است. احتمالا اسپیس ایکس این هفته هم برنامه‌هایی خواهد داشت.

مطلب دو موشک تجاری فالکن ۹ با موفقیت توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس فرود آمدند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala