یکی از بهترین غافلگیرهایی نمایشگاه E3 2017، رونمایی از بازی جدید استودیوی «بایوویر» (Bioware) بود. این شرکت استودیوی بازی‌سازی، در کنفرانس الکترونیک آرتز خبر از ساخت یک بازی بزرگ به اسم Anthem داد. این نقش‌آفرینی اکشن، یک روز پس از رونمایی‌اش، در کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 حضوری پررنگ داشت و توانستیم روند بازی آن را ببینیم. به تازگی بایوویر کمی درباره‌ی بازی‌شان صحبت کرده است.

بازی Anthem به جای اینکه شبیه به مس افکت باشد، بیشتر شبیه به جنگ ستارگان است.

طبق صحبت‌های جدید «آرون فلین»، سخنگوی استودیوی بایوویر، بازی Anthem بیشتر «عملی-فانتزی» است و به جای اینکه شبیه به مس افکت (Mass Effect) باشد، بیشتر شبیه به «جنگ ستارگان» (Star Wars) است.

سخنگوی بایوویر در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری CBC داشته، درباره‌ی ژانر بازی‌شان گفته است:‌ “سبک بازی عملی فانتزی است؛ ژانری که اسم‌اش را خودمان ساخته‌ایم. بیشتر شبیه جنگ ستارگان یا خیلی خیلی بیشتر شبیه به دنیای مارول است؛ سبکی که اتفاقات عجیب و غریب زیادی در آن می‌افتد و شما هم درگیر توضیح چگونگی رخ دادن این اتفاقات، نمی‌شوید.”

او ادامه داده است: “مس افکت یک مجموعه‌ی کاملا علمی-تخیلی است، در صورتی که Anthem بیشتر فانتزی است و می‌خواهد دنیایی عجیب و غریب داشته باشد و شما را درگیر خودش کند.”

دنیای علمی-تخیلی مس افکت، پر از توضیحات علمی است. یعنی می‌توانیم به جرات بگوییم که هر اتقاقی در بازی، از چگونگی شلیک اسلحه‌های بازی تا نحوه‌ی گردش سیارات، با جزییات بسیار بالایی به صورت عملی توضیح داده شده‌اند. از طرف دیگر، مجموعه‌هایی مثل مارول یا جنگ ستارگان، عناصرهایی دارند که به صورت علمی قابل توجیه نیستند.

انتظارات‌مان از داستان و دنیای Anthem بسیار زیاد است. «درو کارپیشین» نویسندگی بازی را بر عهده‌ گرفته. کارپیشین دو قسمت اول مس افکت و رمان‌های این بازی را نوشته است و هم‌چنین نویسنده‌ی بهترین رمان‌های جنگ ستارگان است.

اگر روند بازی Anthem را ندیده‌اید، حتما نگاهی به آن بیاندازید. این بازی قرار است در سال ۲۰۱۸ روی سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع: GameSpot

منبع متن: digikala