با اینکه تصور می‌کردیم کاربران شبکه‌های اجتماعی، بی‌خیال فیس‌بوک شده و سراغ شبکه‌های اجتماعی جدیدتر یا مبتنی بر موبایل رفته باشند، شرکت فیس‌بوک از افزایش کاربران خود گزارش داده است. طبق گفته‌ی فیس‌بوک، تعداد کاربران فعال این شبکه‌ی اجتماعی، از دو میلیارد نفر گذشته است.

طبق گفته‌ی فیس‌بوک، تعداد کاربران فعال این شبکه‌ی اجتماعی، از دو میلیارد نفر گذشته است.

آخرین رقمی که فیس‌بوک گزارش داده بود، به اردیبهشت ماه برمی‌گردد. در آن زمان، فیس‌بوک گفته بود که ۱٫۹۴ میلیارد نفر از این شبکه‌ی اجتماعی به صورت فعال استفاده می‌کنند.

«مارک زاکربرگ»، خالق و مدیر عامل شرکت فیس‌بوک، شخصا این خبر را در فیس‌بوک خودش منتشر کرده و نوشته است: “افتخاری است که در این سفر با شما بوده‌ایم.”

اپ‌های دیگر فیس‌بوک هم آمار و ارقام بسیار خوبی دارند. اپ مسنجر فیس‌بوک ۱٫۲ میلیارد کاربر ماهیانه دارد و اپ WhatsApp هم که متعلق به فیس‌بوک است، یک میلیارد کاربر دارد. برای مقایسه، توییتر ۳۲۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم برای اینستاگرام هم ۷۰۰ میلیون نفر است. البته اینستاگرام هم متعلق به فیس‌بوک است.

فیس‌بوک هم‌چنین در آمار دیگری گفته است:‌ “روزانه ۸۰۰ میلیون نفر روی فیس‌بوک چیزی لایک می‌کنند و ۱۷۵ میلیون نفر هم یک پست را Love می‌کنند.”

منبع: The Verge

منبع متن: digikala