وقتی پای خودروسازهای آلمانی به میان می‌آید، بیشتر ما به یاد برندهای لوکس با خودروهای هیجان‌انگیزشان می‌افتیم که اوج مهندسی و هماهنگی را در خود دارند؛ از برندهای لوکس و اسپرتی مثل پورشه گرفته تا برندهای شهری و مردمی مثل فولکس واگن.

شرکت ب‌ام‌و هم جمعی از این ویژگی‌ها را در خود جای داده؛ چراکه هم لوکس است ولی جزو برندهای قابل دسترس برای مردم در بازار جهانی است، هم اسپرت و شکیل. حالا حسابش را کنید که در بازار داغ شاسی‌بلندها این ویژگی‌ها چقدر برای مشتری جذاب می‌شود. اگر دقت کنید، در همین ایران هم با وجود رقبای ژاپنی، فرانسوی و کره‌ای، از شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و به گرمی استقبال شد تا فروش خوبی را در کارنامه خود ثبت کند.

شرکت آلمانی ‌ب‌ام‌و هم نسل جدید سری اکس ۳ را معرفی کرد؛ خودرویی که ویژگی‌های جدیدی دارد و نسبت به نسل قبل، به‌روز تر شده است. اولا چهره این خودرو دست‌خوش تغییراتی شده که از آن می‌توان به عنوان فیس‌لیفت یاد کرد. قیافه اسپرت‌تر و خشن‌تر، جذابیت بیشتری به اکس۳ می‌دهد. کاهش وزن ۵۵ کیلوگرمی با تقسیم ۵۰:۵۰ و استفاده از نسخه جدید پیشرانه M40i باعث شده تا این شاسی‌بلند از نسل قبل یک سر و گردن بالاتر باشد.

مدل پایه نسل جدید سری اکس ۳ به یک پیشرانه ۲ لیتری با توان ۱۸۷ اسب‌بخاری مجهز شده است. هم‌چنین مدل ۳ لیتری با قدرت ۲۶۱ اسب‌بخار هم یکی دیگر از انتخاب‌های مشتریان خواهد بود. جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته خودکار و توزیع نیرو به تمام چرخ‌ها جزو ویژگی‌های استاندارد تمام مدل‌ها تلقی می‌شود.

و اما نسخه توانمند این نسل مجهز به بادی کیت M و نیروی قوای محرکه قدرتمندتری است. به لطف پکیج اسپرت اگزوز و تعلیق نسخه قدرتمند M خانواده اکس‌۳ ام پاور جذاب‌تر از هر زمانی شده است. در دل این شاسی‌بلند یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو بنزینی قرار گرفته تا بتواند حداکثر قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار و گشتاور۵۰۰ نیوتون‌متری را تولید کند و زیر ۴٫۸ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این میزان خروجی حتی از آخرین مدل آئودی SQ5 هم بیشتر است. اما در نظر داشته باشید که مرسدس‌بنز GLC 43 قدرتمندتر از رقیب آلمانی خود است. شاسی‌بلند بنز، توانی معادل ۳۶۲ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون‌متری دارد.

نسل جدید اکس‌ ۳ احتمالا با قیمت پایه ۴۱٫۰۴۵ دلار به بازار عرضه می‌شود. نظر شما در مورد این شاسی‌بلند نیمه لوکس آلمانی چیست؟
منبع: TopGear

منبع متن: digikala