ایکس‌باکس وان ایکس تا این لحظه به عنوان قوی‌ترین کنسول بازی دنیا شناخته می‌شود که می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت ۴K واقعی اجرا کند. البته از آنجایی که افراد زیادی از تلویزیون‌های ۴K استفاده نمی‌کنند و حتی این کنسول قیمت بالایی دارد، احتمال میرود که فروش بالایی نداشته باشد؛ اما به نظر میرسد که اوضاع کمی فرق می‌کند و بازار روی خوش به این کنسول بازی نشان می‌دهد.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان تحقیقاتی DFC ایکس‌باکس وان ایکس با تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه می‌فروشد.  این کنسول بازی قرار است اواخر سال ۲۰۱۷ با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه شود. شاید در نگاه اول فروش ۱۷ میلیون دستگاه چندان بالا نباشد، اما با توجه به قیمت و نیاز داشتن به یک تلویزیون ۴K، این میزان فروش جذاب به نظر می‌رسد. همچنین این کنسول بازی بیشتر برای گیمرها حرفه‌ای ساخته شده و به همین دلیل افراد زیادی به سمت خرید آن نمی‌روند. حتی خود مایکروسافت هم به این موضوع اشاره کرده بود که ایکس‌باکس وان اس فروش بیشتری نسبت به ایکس‌باکس وان ایکس خواهد داشت و افراد بیشتری ایکس‌باکس وان اس را خریداری خواهند کرد.

در ادامه این پیش بینی هم گفته شده که فروش کلی خانواده ایکس‌باکس وان تا سال ۲۰۲۱ به ۶۳ میلیون دستگاه خواهد رسید. لازم به ذکر است که پلی‌استیشن ۴ تا این لحظه فروش ۶۰ میلیون دستگاه را رد کرده است.

منبع: playstationlifestyle

منبع متن: digikala