اگر یادتان باشد، در مراسم بازی E3 بود که از نید فور اسپید، فورتزا و گرن‌توریزمو برایتان گفتیم. از این که در مراسم معرفی بازی فورتزا، مدل جدید پورشه ۹۱۱ به نام GT2 RS برای اولین بار رونمایی شد و به عنوان یکی از جالب‌ترین حاشیه‌های این مراسم و دنیای خودرو به حساب آمد. حالا هر روز اخبار مختلفی از این مدل هیجان‌انگیز پورشه می‌شنویم و جدیدترین آن، حضور این خودرو در مکانی برای نمایش به عموم و ادعای این شرکت برای ثبت بهترین رکورد پیست نوربرگرینگ با ۹۱۱ GT2 RS است.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر در سال ۲۰۱۳  به عنوان یکی از سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا شناخته شد. این هایپرکار توانست زمان‌گیری ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه در پیست نوربرگرینگ را در کارنامه خود ثبت کرد. اگرچه مک‌لارن P1 LM توانست با ۴ ثانیه اختلاف رکورد ۹۱۸ اسپایدر را بزند ولی به نظر می‌رسد که پورشه قصد دارد با خودروی اسپرت جدید مدل ۹۱۱، زمان‌گیری مشابه یا حتی بهتری نسبت به هایپرکار بی‌نظیرش ثبت کند که در نوع خود جالب اما بسیار دشوار قلمداد می‌شود!

جی‌تی ۲ آر اس، هفتمین نسل ۹۱۱ است، خودرویی که به لطف پیشرانه تویین توربو ۳٫۸ لیتری می‌تواند توانی معادل ۶۹۰ اسب‌بخار تولید کند. در نظر داشته باشید که این عدد و رقم برای خودرو خیابانی که اجازه تردد در شهر را دارد، مشخصات بسیار بالایی محسوب می‌شود. مسئولین اجرای پروژه این خودرو باور دارند که GT2 RS می‌تواند به عنوان قوی‌ترین مدل ۹۱۱ از خانواده پورشه، رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کند؛ رکوردی حتی سریع‌تری از لامبورگینی هوراکان پرفورمنس (Huracan Performante) با زمان‌گیری ۶ دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۱ صدم ثانیه!

نظر شما در این باره چیست؟ آیا این آلمانی اسپرت می‌تواند رکوردشکن پیست نوربرگرینگ شود؟

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتر از این آلمانی هیجان‌انگیز را ببینید.

منبع: Motor1

منبع متن: digikala