شرکت رضوانی موتورز عموما به سوپراسپرت های بسیار قدرتمند، پرسرعت انحصاری‌اش مشهور است، اما حالا خبر رسیده که این شرکت هم به ساخت یک خودروی شاسی بلند فکر می کند!‌

شاید شنیدن خبری مبنی بر ساخت یک SUV از یک خودروساز سوپراسپرت کمی عجیب به نظر برسد اما از آن جا که این چند سال اخیر، کلاس خودروهای شاسی بلند و کراس‌اور محبوبیت ویژه‌ای کسب کرده، این شرکت هم تصمیم گرفته به سمت تولید این کلاس خودرویی تمایل پیدا کند. تیزرهایی که از این خودرو منتشر شده، از شاسی بلندی با طراحی عضلانی و مدرن حکایت می‌کند. از سوی دیگر، این شاسی‌بلند از ظاهری جعبه‌ای با گوشه‌های تیز بهره می‌برد.

این شرکت اعلام کرده برخلاف تیزر، در صورت قطعیت تولید آن، یک شاسی‌بلند چهار درب با ظرفیت ۵ سرنشین خواهد بود. به همین دلیل متوجه می‌شویم که این تیزر بیشتر حالت اسکیس و طرح مفهومی اولیه این شرکت برای رساندن مفهوم کلی خودرو است تا طرحی نزدیک به واقعیت.

رضوانی گفته این شاسی‌بلند ویژگی‌هایی مثل شیشه‌های ضد گلوله دارد که آن را شبیه به یک خودرو نظامی کرده است. با این حال مطمئن نیستیم آیا مشتریان واقعا به چنین امکاناتی نیاز دارند؟ هنوز این شرکت در مورد مشخصات فنی این شاسی‌بلند اطلاعاتی منتشر نکرده اما گفته که این شاسی‌بلند، محور عقب محرک با تعلیق مناسب برای مصارف آفرودی خواهد بود.

رضوانی مدل Beast Alpha

آخرین مدل رضوانی به نام Beast Alpha یک سوپراسپرت با پیشرانه سوپرشارژ ۴ سیلندر با حجم ۲٫۵ لیتر دارد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی معادل ۵۳۵ اسب‌بخار را تولید کند. با این حال به نظر نمی‌رسد که این شرکت از پیشرانه یک سوپراسپرت برای یک شاسی‌بلند آفرودی استفاده کند! هنوز زمان و قیمت دقیق این خودرو مشخص نیست اما پیش‌فروش آن با مبلغ ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود و ممکن است نمونه‌های اولیه آن تا آخر سال روانه بازار شوند.

منبع: MotorAuthority

منبع متن: digikala