دو ماه پیش لابه‌لای اخبار شنیده می‌شد گوگل در حال کار بر «حالت شب» در سیستم‌عامل مبتنی بر کروم (Chrome OS) است. به نظر می‌رسد گزارشات رسیده در این مورد واقعیت دارد، چراکه پستی در صفحه‌ی گوگل پلاس François Beaufort این خبر را تایید می‌کند. گوگل اکنون این ویژگی جدید را که Night Light  یا نور شب نامیده می‌شود؛ می‌آزماید.

نور شب سیستم‌عامل کروم ویژگی جدیدی است که با کاهش نور آبی نمایشگر باعث می‌شود چشمانتان کم‌تر آزرده شوند. در نتیجه می‌توانید بهتر بخوابید.

این امکان جدید روی سیستم‌عامل کروم شبیه چیزی است که دیگر شرکت‌ها برای شب در نظر گرفته‌اند. پیش‌ازاین اپل حالت Night Shift را برای کاهش نور آبی صفحه نمایش آیفون‌هایش ساخته بود.

چیزی که می‌شود فهمید این است که کاربران می‌توانند از پنل تنظیمات حالت نور شب را خاموش یا روشن کنند و همچنین برای روشن شدن آن در شب برنامه تنظیم کنند. با این امکان حالت نور شب در زمانی که شما تعیین می‌کنید به‌طور خودکار فعال می‌شود.

البته این برنامه هم‌اکنون در مرحله تست و آزمون است و کاربران هنوز به آن دسترسی ندارند. این ویژگی جدید واقعا کاربردی است و امیدوارم گوگل هرچه زودتر آن را در دسترس کاربران قرار دهد.

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala