به نظر می‌رسد موضوع خودروهای الکتریکی هر روز جدی‌تر از قبل می‌شود، تا حدی که شرکت سوئدی ولوو اعلام کرده از سال ۲۰۱۹ تمام خودروهایش الکتریکی می‌شوند.

ساخت اتومبیل‌های سبز (هیبرید و الکتریکی) از موضوع آزمون و خطا تبدیل به یک استراتژی بسیار مهم برای آینده شرکت‌های مشهور شده است. دیگر مثل قبل، شرکتی برای نشان دادن اوج فناوری مهندسی خود، اتومبیل سبز نمی‌سازد، بلکه می‌داند بازار آینده خودروها به این سمت پیش می‌رود و کم‌کم زمان کوچ خودروهای مجهز به پیشرانه‌های بنزینی درون‌سوز به سمت الکتریکی فرا می‌رسد.

شرکت ولوو هم با این که تا امروز، موفق نشده مثل تسلا خودروی الکتریکی تولید انبوه بسازد، اما رسما اعلام کرده از دو سال آینده محصولاتش تمام الکتریکی می‌شود؛ این یعنی پایان دادن به عمر خودروهای بنزینی درون‌سوز ولوو و شروع فصلی تازه در تاریخچه این شرکت سوئدی.

اگر این شرکت به عهد خود وفا کند، احتمالا تا سال‌های آینده شاهد تغییر استراتژی خودروسازهای مطرحی به این سمت هستیم و این یعنی خبر خوش‌حال‌کننده برای محیط زیست، نوید هوای پاک و کاهش بیماری‌ها و مرگ‌ومیر.

اما شواهد فعلی نشان می‌دهد با توجه به ورود ولوو به مراحل اولیه برای ساخت اتومبیل‌های الکتریکی و کم‌تجربگی این خودروساز و دیگر کمپانی‌های هم‌رده، قول دادن برای تغییر ماهیت تمام خودروهای این شرکت سوئدی کمی دور از انتظار است. حداقل در حالت خوشبینانه، شاید تا سال ۲۰۱۸ شاهد حضور مدل‌های بنزینی، پلاگین هیبرید و تمام الکتریک در سبد محصولات ولوو باشیم.

یکی از مسئولین ارشد ولوو گفته درخواست زیاد مردم برای ساخت خودروی الکتریکی باعث شده ما هم بخواهیم به نیاز مشتریانمان پاسخ دهیم و این به معنای پایان دادن به عمر خودروهایی است که فقط پیشرانه‌های بنزینی درون‌سوز دارند.

او در ادامه گفته که ولوو برنامه‌ای درپیش دارد در سال ۲۰۲۵ به تولید تیراژ ۱ میلیون دستگاه برسد. ما هم برای اجرای این برنامه بسیار مصمم هستیم و روحیه پیاده‌سازی آن را خواهیم داشت.

گفته می‌شود این شرکت سوئدی برنامه‌ای درپیش دارد که ۵ خودرو تمام الکتریک بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ تولید کند. با این که نمونه تمام الکتریک محصولات ولوو هنوز به بازار عرضه نشده‌اند اما هم‌اکنون مشتریان علاقمند می‌توانند مدل‌های S90، V90، XC60 و XC90 هیبریدی را در بازار خارج تهیه کنند. پیشرانه دیزلی توربو این خودروها ۲ لیتر حجم دارد و با کمک موتور الکتریکی می‌توانند توان بالایی را هم تولید کنند.

به نظر می‌رسد که عمر خودروهای بنزینی هرروز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود و تا سال‌های آینده در کشورهای پیشرفته، فقط شاهد تولید خودروهای سبز (هیبرید و الکتریک) باشیم.
منبع: Motor1

منبع متن: digikala