سینمای ترسناک در دهه‌ی دوم هزاره‌ی جدید دچار کرختی و تکرار آزار دهنده‌ای شده بود و هرساله شاهد فیلم‌های تکراری و ضعیفی بودیم که در بهترین حالت یک رونوشت ناکارآمد و بدخط از فیلم‌های دلهره‌آور و اسلشر موفق پیشین بودند. اما چند کارگردان جوان و تازه‌کار همچون رابرت اگرز و آری استر با آثاری مثل «فانوس دریایی»، «موروثی» و «میدسامر» نشان دادند هنوز هم می‌توان به خلق آثار ترسناک خلاقانه‌ای که از مفاهیم جدی صحبت کنند امیدوار بود. اگرز با فیلم «مرد شمالی» به فعالیت خود در سبک ترس ادامه خواهد داد، اما استر با بلوار ناامیدی به نظر به سراغ تجربه‌ی فیلم‌سازی در سبک جدیدی رفته است.

  • کارگردان فیلم‌ فانوس دریایی سری به دنیای وایکینگ‌ها می‌زند

واکین فینیکس، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار قرار است بازیگر نقش اصلی مرد بلوار ناامیدی باشد و در کنار او شاهد حضور ایمی رایان بازیگر سریال «وایر» به عنوان یکی از شخصیت‌های محوری خواهیم بود و برخی منابع از نقش‌آفرینی مریل استریپ در این فیلم خبر می‌دهند تا اثر جدید استر را فیلمی پرستاره بخوانیم. پس از فیلم جوکر این نخستین باری‌ست که فینیکس در مقابل دوربین قرار می‌گیرد.

کمپانی A24 وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی بلوار ناامیدی را برعهده دارد و خلاصه داستان اولیه‌ی آن به این شرح است: «فیلم جدید آری استر پرتره‌ای صمیمانه به گستردگی چند دهه برای یکی از موفق‌ترین کارآفرینان تاریخ است» هنوز تاریخ اکرانی برای این فیلم در نظر گرفته نشده است.

استر با تنها دو فیلم بلند داستانی و چند فیلم کوتاه ترسناک توانسته جایگاه قابل توجه‌ای در میان سینمادوستان پیدا کند. این کارگردان در آثارش ضمن پایبندی به اصول و قواعد سبک ترس همواره به دنبال بیان مفاهیم عمیق و جدی پیرامون تک‌افتادگی انسان مدرن و خباثت ذاتی آدمی در فرمی بدیع و خارج از چهارچوب‌های کلیشه‌ای هالیوود بوده است. هرچند بر اساس شواهد بلوار ناامیدی یک فیلم ترسناک نخواهد بود، اما احتمالا استر در فیلم جدید خود نیز دوباره به سراغ گرفتاری‌های انسان امروزی و نقش خانواده و اجتماع در شکل‌گیری شخصیت افراد خواهد رفت؛ زیرا او بارها از دلبستگی‌اش به چنین موضوعاتی صحبت کرده است.

منبع: Screenrant

نوشته حضور واکین فینیکس و ایمی رایان در فیلم جدید کارگردان موروثی قطعی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala