شرکت «ال‌جی الکترونیکس» آمار و ارقام مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این شرکت در ماه آوریل تا ژوئن، درآمدی برابر با ۶۶۴ میلیارد وون (معادل ۵۷۴ میلیون دلار) داشته است. درآمد ال‌جی در این سه ماهه‌ی مالی، در مقایسه با سال گذشته، افزایشی ۱۴ درصدی داشته است.

بخش موبایل ال‌جی در حال حاضر ۹ سه ماهه‌ی مالی پشت سر هم است که ضرر می‌دهد. 

با این که این افزایش درآمد، اصلا مقدار کمی نیست، اما انتظارات و توقعات ال‌جی با توجه به بررسی که از بازار داشته‌اند، بسیار بیشتر از این رقم بوده است. این شرکت پیش‌بینی کرده بود که درآمدش ۷۵۵ میلیارد وون (۶۵۴ میلیون دلار) در این مدت زمان باشد.

به نظر می‌رسد که دلیل اصلی رشد مالی کم ال‌جی، به بخش موبایل این شرکت بازگردد. «اس آر کوان»، تحلیل‌گر موسسه‌ی «دانگ‌بو»، درباره‌ی وضعیت فعلی ال‌جی گفته است: “احتمالا ضررهای ناشی از بخش موبایل شرکت ال‌جی، بیش از صد میلیون وون (۸۶٫۶۲ میلیون دلار) بوده است. از سوی دیگر درآمد بخش‌های تلویزیون و وسایل خانگی این شرکت هم ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده است.”

بخش موبایل ال‌جی در حال حاضر ۹ سه ماهه‌ی مالی پشت سر هم است که ضرر می‌دهد. این ضررها می‌تواند ناشی از تبلیغات زیاد ال جی برای پرچم‌دار جدید خود یعنی LG G6 باشد.

با تمام این اوصاف، گوشی هوشمند G6 برای شرکت ال‌جی یک شکست محسوب نمی‌شود و ال‌جی توانسته در مقایسه با G5، فروشی بسیار خوب را برای پرچمدار جدیدش تجربه کند.

از طرفی، تحلیل‌گران اقتصادی به این موضوع اشاره کرده‌اند که سامسونگ در سه ماهه‌ی مالی اخیر، شاهد درآمدی شگفت‌انگیز بوده است؛ طوری که احتمالا درآمدش حتی از اپل هم بیشتر بوده.

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala