سال‌های سال بود که نام‌های کارل زایس و نوکیا را کنار هم شنیده بودیم. دو شرکت که همکاری‌های طولانی و نزدیکی با یکدیگر داشتند و تقریبا می‌شد مطمئن بود که هر گوشی مهمی که نوکیا به بازار عرضه می‌کند به آخرین تکنولوژی دوربین‌های کارل زایس مجهز است.

اما اخیرا و هم‌زمان با عرضه گوشی‌های جدید نوکیا خبری از تکنولوژی کارل زایس نبود. ظاهرا این روند چندان دوام نمی‌آورد و دوباره در بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید.

طبق گفته‌های آرتو نوملا، مدیر عامل شرکت HMD Global که از این پس گوشی‌های برند نوکیا را تولید می‌کند، کارل زایس و نوکیا دوباره با هم همکاری می‌کنند. این اتفاق به دلیل شراکت HMD و کارل زایس رخ داده و از طریق همین شراکت دوباره در دوربین‌های گوشی‌های جدید نوکیا از تکنولوژی‌های شرکت کارل زایس استفاده خواهد شد.

براساس گفته‌های مدیرعامل HMD، همکاری با زایس یکی از بخش‌های مهم تعهدی است که ما به مشتری‌هامان داده‌ایم تا بهترین تجربه کاربری را داشته باشند. هواداران ما، چیزی بیش از یک دوربین فوق‌العاده موبایل می‌خواهند، آن‌ها یک تجربه کامل تصویری می‌خواهند که فقط به استانداردها بسنده نمی‌کند بلکه استانداردهای جدیدی می‌آفریند. هواداران نوکیا چنین توقعی دارند و ما، با همکاری زایس چنین تجربه‌ای را ایجاد می‌کنیم.

همانطور که احتمالا تا به حال شنیده‌اید شایعاتی درباره معرفی گوشی‌های رده‌بالای نوکیا به گوش‌ می‌رسد که هنوز درباره آن جزییات دقیقی منتشر نشده اما طبق آخرین اخبار انتظار داریم در این گوشی‌ها از تکنولوژی کارل زایس استفاده شده باشد.

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala