اولین فیلم و دنباله آن، پیشتازان فضا: به سوی تاریکی، از سوی منتقدان نظرات مثبتی دریافت کرد و در گیشه موفق بود. در حالی که فیلم فراتر از پیشتازان فضا در سال ۲۰۱۶ مورد استقبال گرم منتقدان و طرفداران قرار گرفت اما در گیشه با مشکل روبرو شد و از آن زمان، آینده این مجموعه با چالش‌هایی مواجه شده است.

  • فیلم «مریخی» ریدلی اسکات چه‌قدر واقعی است؟
  • جزئیاتی از فیلم جدید بتمن با بازی رابرت پتینسون منتشر شد
  • تام کروز به عنوان نقش اصلی بازسازی مومیایی انتخاب شد

در حالی که سری‌فیلم پیشتازان فضا آینده مشخصی ندارد اما مجموعه‌های تلویزیونی آن رونق یافته است. پیشتازان فضا: اکتشاف دوران مدرن برنامه‌های این مجموعه را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و به دنبال آن، پیشتازان فضا: پیکارد و و انیمیشن کمدی بزرگسالان پیشتازان فضا: عرشه‌های زیرین منتشر شدند. این سه سریال، فصل‌های بیشتری خواهند داشت و علاوه بر آن، برنامه‌های دیگری در آستانه نمایش قرار دارند، زیرا پیشتازان فضا به بخشی اساسی سرویس پخش جدید پارامونت‌پلاس (نام تجاری جدید سی‌بی‌اس) تبدیل شده است.

اما موفقیت برنامه‌های تلویزیونی بدان معنا نیست که پارامونت به دنبال انتقال بخشی از این موفقیت به سینما نباشد. طی چند سال گذشته اشتباهاتی در روند فیلم وجود داشته است و فقط تعداد انگشت‌شماری از ایده‌های متفاوت در این مجموعه مطرح شدند اما به نظر می‌رسد که این دنباله سرانجام با نویسنده و کارگردانی جدید دوباره به مسیر اصلی خود بازگردد.

پیشتازان فضا ۴ در حال ساخته شدن است

پیش از این اعلام شده بود که نویسنده پیشتازان فضا: اکتشاف، کالیندا واسکز (والدینش نام او را بر اساس یک شخصیت از مجموعه اصلی پیشتازان فضا انتخاب کردند) نویسندگی پیشتازان فضا ۴ را نیز بر عهده دارد. با این حال، این موضوع الان پا بر جا نیست و تغییر کرده است و لیندزی بیر و جنوا رابرتسون‌دوورت قرار است متن فیلم‌نامه را بنویسند. بیر قرار است پیش‌نویس گورستان حیوانات خانگی را نیز برای پارامونت بنویسد و کارگردانی کند و رابرتسون‌دوورت نیز یکی از نویسندگان فیلم کاپیتان مارول بوده است. آبرامز برای تولید فیلم باز خواهد گشت اما وظایف کارگردانی بر عهده مت شکمن است که کارگردانی سریال وانداویژن مارول را انجام داده و سابقه کار بر روی قسمت‌هایی از سریال بازی تاج و تخت را در کارنامه خود دارد. در اوایل شروع مجموعه گمان می‌شد که کوئنتین تارانتینو یا نوگو هاولی ( کارگردان فارگو و لژیون) مسئولیت این فیلم‌ را برعهده بگیرند اما در ادامه، تارانتینو عدم تمایل خود را برای کار در این پروژه اعلام کرد و هاولی نیز بیان كرد كه مسیر استودیو با چیزی که او در ذهن داشت متفاوت بوده است.

آیا بازیگران فراتر از پیشتازان فضا در این فیلم حضور خواهند داشت؟

پیشتازان فضا

هنوز مشخص نیست که بازیگران سه فیلم قبلی در این فیلم بازی کنند یا خیر. در یک برهه، برنامه کاملا این بود که بازیگران در یک داستان سفر در زمان در فیلم ظاهر شوند و قرار بود جورج کرک با بازی کریس همسورث متعلق به فیلم ۲۰۰۹ نیز حضور داشته باشد اما این موضوع مربوط به قبل است. داستان هاولی احتمالا شامل پاین و بقیه بازیگران نمی‌شد، زیرا روایت او مسیر جدیدی داشت که باید بازیگران جدیدی در آن بازی می‌کردند. هنوز زود است که در مورد دوره زمانی روایت بیر و رابرتسون‌دوورت در پیشتازان فضا ۴ گفتگو کنیم.

داستان پیشتازان فضا ۴

پیشتازان فضا

در حال حاضر از سوی عوامل هیچ اشاره خاصی به داستان نشده است. درها به روی تمام روایات و افسانه‌ها در این فیلم باز است و می‌توان از جدول زمانی کلوین در فیلم جدید استفاده کرد یا حتی به داستان اولیه پیشتازان فضا گریز زد و قصه پیکارد را گسترش داد یا حتی از برنامه‌های دیگر وام گرفت. البته پارامونت می‌تواند با جسارت به مسیری جدید برود که پیش از این هیچ نویسنده یا کارگردانی نرفته است.

تاریخ انتشار پیشتازان فضا ۴

پیشتازان فضا

پارامونت، تاریخ اکران را برای ۹ ژوئن ۲۰۲۳ تنظیم کرده است. با توجه به این‌که فیلم فعلا در مرحله فیلم‌نامه است و هیچ بازیگری یا عنوان رسمی برای آن اعلام نشده است، دو سال انتظار، زمانی منطقی به نظر می‌رسد. به طور معمول، فیلم‌های گذشته پیشتازان فضا از مرحله پیش‌تولید گرفته تا پس از تولید، زمان زیادی می‌بردند. البته اگر تاخیرهای اساسی در روند تولید وجود داشته باشد، پارامونت حتی مجبور است تاریخ انتشار را به عقب‌تر موکول کند که احتمالا واکنش‌هایی در بر خواهد داشت.

منبع: Screenrant

نوشته هر آن‌چه درباره فیلم پیشتازان فضا ۴ می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala