شخصیت او روی پرده سینما با نمونه‌ی کمیک‌بوکی او تفاوت چندانی ندارد. او یکی از شخصیت‌های چشم‌گیری است که موفق شد انتقام‌جویان، آزگاردیان و نگهبانان کهکشان و هم‌چنین بسیاری از شخصیت‌های خارج از برنامه را شکست دهد.

  • ۱۲ سؤال بی‌پاسخ فیلم بیوه‌ی سیاه
  • چه اتفاقی برای بیوه‌ی سیاه و هاوک‌آی در بوداپست افتاد؟
  • آیا بیوه‌ی سیاه فلورنس پیو را به اسکار می‌رساند؟

به نظر می‌رسد او قوی‌ترین فرد در دنیای سینمایی مارول است اما چرا تانوس تا این حد قوی است؟ این موضوع بیشتر به دلیل دسترسی او به سنگ‌های ابدیت است. هنوز برخی شخصیت‌ها هستند که از نظر فنی از او قوی‌ترند. در شرایط مناسب و اگر او از مزیت سنگ‌ها برخوردار نباشد، برخی از اعضای انتقام‌جویان می‌توانند این تایتان دیوانه را شکست دهند. تانوس هنوز شخصیتی فوق‌العاده قدرتمند است که دارای توانایی‌های مختلفی است که او را نسبت به اکثر افرادی که با آن‌ها ارتباط دارد قوی‌تر جلوه می‌دهد.

در مورد تعیین این‌که چه کسی از تانوس قوی‌تر است (و چه کسی ضعیف تر است)، مهم است که کمیک‌ها و هم‌چنین فیلم‌ها را بررسی کنیم، چرا که ممکن است برخی از توانایی‌های افراد هنوز مشخص نشده باشد. گرچه نمایش نحوه رشد همه شخصیت‌ها در مارول تقریبا غیرممکن است اما به هر حال از این طریق می‌توان رقابت احتمالی را پیش‌بینی کرد.

با ادامه رشد مارول و گسترش آن در شاخه‌های فضا و حتی جدول زمانی جدید، شخصیت‌های جدید و نسخه‌های جدید شخصیت‌های قدیمی روی کار می‌آیند. ممکن است حتی تانوس آن شخصیت منفی آینده دنیای مارول نباشد اما حضور او و نتایج عمل او، معیار سنجش خوبی برای بررسی عملکرد و قدرت و توانایی دیگر شخصیت‌ها است.

۲۴. ضعیف‌تر: استار لرد

مارول

شاید استار لرد مقداری قدرت سیاره‌ای در اعماق بدن خود داشته باشد اما هنوز نمی‌داند که چگونه از آن استفاده کند. درعوض، او در مبارزات خود به نیروی وحشی انسان‌گونه و آشنایی خود با طیف گسترده‌ای از سلاح گرم متکی است.

این موضوع نیز برای او مثمر ثمر نیست و بر خلاف تانوس، او قادر به حفظ آرامش و حفظ تمرکز در مبارزه نیست. همان‌طور که طرفداران در انتقام‌جویان: جنگ ابدیت شاهد آن بودند، او تمایل دارد بهتر و بهتر شود و پیشرفت کند. به هیچ وجه پیتر کوئیل نمی‌تواند تانوس را در یک مبارزه تن به تن از بین ببرد، زیرا عدم تمرکز و متحد نبودن با اطرافیانش، نقطه ضعف اوست که موجب پیروزی تانوس می‌شود.

۲۳. قوی‌تر: کاپیتان مارول

مارول

طرفداران در واقع دیدند که کاپیتان مارول در انتقام‌جویان: بازی پایانی به مبارزه علیه تانوس پیوست و از تلاش کوتاه او برای دور نگه داشتن دستکش ابدیت از تانوس، کاملا مشخص شد که او قوی‌تر از آن‌چه فکر می‌کنیم است.

مجموعه قدرت او شامل جذب و هدایت انرژی است. او اساسا یک مجرای قدرت است و نیرویی بی‌حد و حصر دارد. تنها دلیلی که او نتوانست تانوس را در بازی پایانی شکست دهد، تعداد سلاح‌های بیرونی و ارتش مقابل او بود. اگر این مسائل پیش نمی‌آمد، تانوس شانسی برای پیروزی‌ نداشت.

۲۲. ضعیف‌تر: شاهین / کاپیتان آمریکا

مارول

او جانشین استیو راجرز به عنوان کاپیتان آمریکا است اما مجموعه قدرت او در هر دو نقش، یکسان باقی مانده است. سم ویلسون کسی نیست که قدرت فوق‌العاده یا توانایی‌های اعجاب‌انگیز داشته باشد. او قدرت بدنی لازم برای شکست دادن یک تایتان را ندارد.

این بدان معنا نیست که مهارت پرواز سم در نبرد مقابل تانوس مفید نخواهد بود و او مجبور است بیشتر انرژی خود را صرف فرار از دشمن کند به بجای این‌که با او مقابله نماید.

۲۱. قوی‌تر: سازمان واریانس زمان

مارول

با پخش فصل اول لوکی، مشخص شد که سازمان واریانس زمان در دنیای سینمایی مارول، قدرت زیادی را در اختیار دارد، حتی اگر لوکی و سیلوی اوضاع را برای آن‌ها به شدت سخت کنند. به عنوان مثال، در دفتر مرکزی آ‌نها، سنگ‌های ابدیت اصلا وزنی ندارند.

این بدان معناست که در صورت نقض قوانین مقدس آن‌ها، تانوس حتی قادر به استفاده از سلاح‌های دلخواه خود در برابر آن‌ها نخواهد بود. هم‌چنین این سازمان مجهز به سلاح‌هایی است که به آن‌ها امکان می‌دهد مردم را از جدول زمانی حذف کنند. اگر این سازمان تانوس را در خانه خودشان بدست می‌آوردند، به هیچ وجه مجال نفس کشیدن به او نمی‌دادند.

۲۰. ضعیف‌تر: درکس

مارول

بدون شک درکس یکی از بهترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است و حضور او با بازی دیو باتیستا بسیار چشم‌نواز است. با این حال، نسبت به نسخه کمیک‌بوکی خودش، فوق‌العاده ضعیف است. در کمیک‌ها درکس نه تنها از نسخه خود در سینما بسیار قوی‌تر است، بلکه اساسا برای شکست دادن تانوس به وجود آمده است.

با نگاهی به عملکرد او متوجه می‌شویم که رونان در اولین فیلم نگهبانان کهکشان او را به راحتی کتک زد و سرانجام در نبردش با تانوس، خیلی خوب ظاهر نشد. او مطمئنا جرئت مبارزه با این تایتان دیوانه را دارد اما وقتی صحبت از مقایسه تن به تن به میان می‌آید، تانوس بسیار قوی‌تر از درکس نابود‌کننده است.

۱۹. قوی‌تر: ثور

مارول

ثور بارها و بارها در دنیای مارول خود را ثابت کرده است. آیا او از تانوس قوی‌تر است؟ او به عنوان خدای آزگاردی رعدوبرق، مبارزاتی پایاپای را با بزرگ‌ترین و بدترین شرورهای مارول تجربه کرده است. او بدون سلاح نیز بسیار قوی است (همان‌طور که در نبرد او با خواهرش، هلا دیدیم) اما وقتی سلاح در دست دارد بهترین عملکرد خود را نمایش می‌دهد.

اگرچه او در نبرد اولیه خود با هلا، میولنیر را از دست داد اما در برابر قدرت یک ستاره مقاومت کرد تا طوفان‌شکن را به دست آورد. سپس او در واکاندا حاضر شد و از سلاح استفاده کرد و به راحتی دشمنان خود را شکست داد. اگر او به توصیه‌های تانوس عمل می‌کرد و سرش را هدف قرار می‌داد، تانوس را به راحتی شکست می‌داد و از ضربه محکم و ناگهانی که نیمی از جهان را نابود کرد جلوگیری می‌کرد. اگرچه کمی دیر است اما یادآوری این داستان اثباتی بر این موضوع است او می‌توانست در نبرد با تانوس برنده شود.

۱۸. ضعیف‌تر: لوکی

مارول

لوکی از آن شخصیت‌هایی است که مدام شکست می‌خورد اما به نظر می‌رسد همیشه قوی‌تر از گذشته برمی‌گردد. او یک حقه‌باز و خدای شرارت‌ آزگاردی است، بنابراین دشمنان انتظار دارند که او تحت هر شرایطی کار خود را ادامه دهد. حتی مرگ هم نمی‌تواند لوکی را از داستان دور کند.

هنگامی که وقت آن فرا رسید كه لوكی به مصاف تایتان دیوانه برود، به راحتی شکست خورد و از ادامه زندگی محروم شد. مسلم است که تانوس در آن زمان از قدرت دستکش ابدیت استفاده کرد اما با توجه این‌که او پیش‌تر، هالک را نیز در یک مبارزه تن به تن شکست داده بود، به نظر می‌رسد که او بدون سلاح هم به راحتی از پس لوکی برمی‌آمد.

۱۷. قوی‌تر: هالک

مارول

در سراسر دنیای مارول، واقعا هیچ شخصیتی قوی‌تر از هالک شگفت‌انگیز وجود ندارد. او نه تنها در حالت عادی، نیرومند است، بلکه هرچه جنون می‌یابد قوی‌تر می‌شود. در طول سال‌ها، او فقط در کمیک‌ها قوی‌تر شده است. او در نبرد با تانوس در جنگ ابدیت شکست خورد اما فراموش نکنیم که تانوس در آن زمان از سنگ قدرت استفاده می‌کرد.

اگر این دو یکبار دیگر با هم مبارزه می‌کردند، هالک به راحتی او را شکست می‌داد و هیچ شکی در این مورد نیست. هالک در اکثر موقعیت‌ها دست بالاتر را نسبت به تانوس دارد.

۱۶. ضعیف‌تر: مرد آهنی

مارول

تونی استارک در صحنه‌های آخر جنگ ابدیت به مقابله با تانوس پرداخت اما در نهایت نتوانست او را شکست دهد‌. او با استفاده از لباس ویژه خود توانست تعدادی از ضربات این تایتان را تحمل کند اما نانوبات‌های لباسش در طول نبرد تخریب شدند و دوام نیاوردند.

اگر تونی فرصت کافی برای آماده‌سازی داشته باشد، می‌تواند بیشتر حریفان را از پای درآورد اما هنگام مقایسه مستقیم تونی و تانوس، تونی قطعا ضعیف‌تر از اوست. حتی بدون دستکش ابدیت، تانوس بسیار قدرتمندتر از هر لباس زرهی است که تونی استارک اختراع کرده است.

۱۵. قوی‌تر: سورتور

مارول

تانوس خوش‌شانس است که هنگامی که به دنبال سنگ‌های ابدیت می‌رفت، سورتور مشغول نابود کردن بقایای آزگارد بود. سورتور موجودی فوق‌العاده قدرتمند است که به راحتی هلا را شکست داد و در پایان فیلم ثور: رگناروک آزگارد را نابود کرد. مسلما تخریب آزگارد به دست او پیش‌بینی شده بود اما قدرت وی آن‌قدر زیاد بود که نتوانستند در مقابلش ایستادگی کنند و جای تعجب نیست که او توانست این پیش‌بینی را محقق کند.

هلا به راحتی نیرو‌های ترکیبی آزگارد را شکست داد اما از سورتور شکست سنگینی خورد و غیر منطقی نیست که تصور کنیم تانوس نیز در مبارزه با سورتور شکست خواهد خورد. اگر تانوس دستکش ابدیت را داشته باشد، قدرتمند است اما به تنهایی هیچ راهی وجود ندارد که تانوس در برابر سورتوری که از شعله جاودانگی بهره می‌برد، پیروز شود.

۱۴. ضعیف‌تر: بیوه سیاه

مارول

بیوه سیاه استعدادهای زیادی در نتیجه آموزش در اتاق سرخ دارد و به لطف برخی از فناوری‌های استارک، او سلاح‌های جالبی دارد. متاسفانه او توانایی رویارویی با افرادی مانند تانوس را ندارد. هنگامی که آن‌ها به دنبال سنگ‌های ابدیت به زمین آمدند، او خود را ثابت کرد اما مقایسه یک انسان با استعداد با مهارت‌های جنگی شگفت‌انگیز با فردی مانند تانوس، مقایسه درستی نیست.

حرکت معروف او که به بالا می‌پرد و با گرفتن گردن حریف، او را زمین می‌زند، روی تانوس جواب نمی‌دهد، چرا که او خیلی بزرگ است. بیوه سیاه می‌تواند تمام روز به او مشت و لگد بزند اما هیچ فرقی نمی‌کند، چه تانوس دستکش ابدیت را داشته باشد چه نداشته باشد. تانوس به سادگی می‌تواند بیوه سیاه را مانند یک مگس از بین ببرد اما احتمالا قبل از انجام این کار، لحظه‌ای وقت می‌گذارد تا از قهرمانی و شجاعت او قدردانی کند.

۱۳. قوی‌تر: انشنت وان

مارول

مسلما او دیگر در دنیای سینمایی مارول وجود ندارد اما در صورت بازگشت او و جنگیدن علیه تانوس، شاید در جنگ ابدیت، اوضاع به گونه دیگری رقم می‌خورد. دکتر استرنج چیزهای زیادی از انشنت وان آموخت اما وقتی استعدادهای آن‌ها را مقایسه می‌کنید، او هنوز باید چیزهای بیشتری یاد بگیرد. انشنت وان استاد واقعی هنرهای عرفانی بود و با مهارت‌هایش در جادوگری به راحتی می‌توانست با تانوس مقابله کند.

در این نبرد، تانوس شاید فقط با وجود دستکش ابدیت بتواند او را شکست دهد.  همان‌طور که در فیلم دیدیم، تانوس در مبارزه با دکتر استرنج به مشکل برخورد، بنابراین یک جادوگر قدرتمندتر مطمئنا در برابر این تایتان دیوانه شانس بیشتری دارد.

۱۲. ضعیف‌تر: هاوک‌آی

مارول

تماشاگران به دلیل بازنشستگی او موفق به دیدن کلینت بارتون در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت نشدند اما او برای مبارزه در فیلم بازی پایانی بازگشت. او مطمئنا مهارت‌های زیادی دارد اما همان‌طور که خودش در فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران گفت، او فقط یک پسر مسلح به تیر و کمان است.

کلینت بارتون بهترین تیرانداز در دنیای سینمایی مارول است و می تواند هر چیزی را که هدف قرار می‌دهد با تیر بزند اما این ترفند در مقابل تانوس کارساز نیست. تصور کنید اگر هاوک‌آی در جنگ ابدیت حضور داشت، آیا اصلا تانوس متوجه می‌شد که کسی به سمتش تیر پرتاب می‌کند؟ احتمالا نه. اگرچه ممکن است یک تیر به سمت چشم، اکثر افراد را با مشکل مواجه کند اما این مورد نیز فقط یک مزاحمت جزئی برای امثال تانوس است که حتی از با استعدادترین انسان‌ها نیز به مراتب قوی‌تر است.

۱۱. قوی‌تر: اگو

مارول

اگو در دنیای سینمایی مارول کاملا متفاوت‌تر از کمیک‌ها است اما در کم‌ترین حالت، او یک موجود فضایی و به عبارت بهتر یک سیاره است. او نه تنها یک سیاره به اندازه‌ ماه است، بلکه یک فرد آسمانی نیز هست که قدرتمندتر از هر موجود دیگری در دنیای مارول است. در مورد آسمانی‌ها در فیلم، اطلاعات زیادی در دست نیست اما آن‌ها نژادی از موجودات عظیم‌الجثه و غالبا زره‌پوش هستند که شاهکارهای خارق‌العاده‌ای در کمیک‌ها خلق کرده‌اند.

همان‌طور که دیدیم اگو در نگهبانان کهکشان ۱، نشان داد که می‌تواند ماده و انرژی ایجاد کند و هر طور که دوست دارد از آن استفاده نماید. آیا اگو می‌تواند تانوس را شکست دهد؟ بدون وجود داشتن دستکش ابدیت، پاسخ مشخص است و اگو پیروز خواهد بود. این خبر خوبی است که او قبل از وقایع جنگ ابدیت ناپدید شد تا تانوس نتواند کار خود را تکمیل کند.

۱۰. ضعیف‌تر: کاپیتان آمریکا

مارول

قدرت کاپیتان آمریکا این است که او یک انسان کامل است. او بهترین ورزشکار، قوی‌ترین مرد و عالی‌ترین انسانی است که احتمالا وجود دارد. وقتی او مقابل تانوس ایستاد و دستکش ابدیت را گرفت تا تانوس را عقب نگه دارد، تانوس به وضوح تحت تاثیر قرار گرفت. او یک انسان بود که سعی داشت در مقابل این تایتان قوی بایستد اما به هر حال او فقط یک انسان است.

در حالی که تانوس می‌توانست کاپیتان آمریکا را نابود کند اما به جای این کار فقط با دست بدون دستکش، مشتی به او زد. تانوس اولین انتقام‌جو را ناکام گذاشت اما این نشان می‌دهد که او چنان تحت تاثیر کاپیتان قرار گرفته بود که اجازه داد به زندگی ادامه دهد. کاپیتان آمریکا ممکن است قوی باشد اما همان‌طور که دیدیم، او حداقل از نظر جسمی قدرتمندتر از تانوس نیست.

۹. قوی‌تر: دورمامو

مارول

وقتی صحبت از موجودات قدرتمند در دنیای سینمایی مارول می‌شود، یکی از گزینه‌های مورد بحث، دورمامو است. او که از قلمرو تاریکی برمی‌خیزد، دنیای مارول را هدف قرار داده و می‌خواهد آن را تحت کنترل خود درآورد. فقط جادوگر عالی‌رتبه، دکتر استرنج توانایی مقابله با او را دارد و به لطف دکتر استرنج و سنگ زمان، دورمامو حداقل برای مدتی شکست خورد.

قدرت‌های او از حالت معمول خارج شده و با یک خدا قابل مقایسه است، بنابراین او قطعا از تانوس قوی‌تر است. جنگیدن با این تایتان دیوانه که دستکش ندارد به راحتی به پیروزی دورمامو منجر می‌شود اما احتمالا حتی با دستکش نیز همین نتیجه رقم بخورد.

۸. ضعیف‌تر: پلنگ سیاه

مارول

تی‌چالا معروف به پلنگ سیاه، مطمئنا انسانی قوی و قدرتمند است اما در نهایت، او فقط انسانی با فناوری‌های فانتزی است. قدرت پلنگ سیاه مشابه استیو راجرز است. او از نظر قدرت و عکس‌العمل، یک انسان کامل است اما این قدرت‌ها فقط به او اجازه می‌دهند در مقابل تانوس بایستد، نه این‌که او را شکست دهد.

او حتی با لباس ویبرانیوم که می‌تواند انرژی جنبشی را جذب کرده و بعدا آزاد کند، قادر به شکست تانوس نیست و ویبرانیوم محدودیت‌های خاص خودش را دارد. هنگام مقایسه این دو، توانمندی پلنگ سیاه در برابر قدرت تانوس تقریبا ناچیز است.

۷. قوی‌تر: اسکارلت ویچ

مارول

تانوس در نوع خود موجودی قدرتمند است اما برای تحقق اهداف خود به سنگ‌های ابدیت نیاز دارد. بدون آن‌ها او باز هم ممکن است قوی باشد اما به هیچ وجه به اندازه واندا ماکسیموف، معروف به اسکارلت ویچ، نیرومند نیست. در حالی که تانوس برای استفاده از قدرت‌های خود به سنگ‌ها احتیاج دارد اما اسکارلت خودش از طریق یک سنگ، ایجاد شده است یا حداقل همان‌طور که در سریال وانداویژن معلوم شد قدرت‌های وی از یک سنگ گرفته شده‌اند.

او این قدرت را هنگامی نشان داد که سنگ ذهنی که در سر ویژن بود را با موفقیت نابود کرد. داشتن قدرت تخریب سنگ بسیار مهم‌تر از توانایی استفاده از سنگ است. مسلما او از سنگ زمان برای بازگرداندن کارهایی که انجام داده استفاده کرد و به وضوح در آن صحنه قدرت خود را بیشتر از قدرت تانوس نشان داد.

۶. ضعیف‌تر: مرد مورچه‌ای

مارول

در حالی که تماشاگران نتوانستند اسکات لنگ را در نقش مرد مورچه‌ای در مقابل تانوس در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت ببینند اما او در تلاش‌های بازی پایانی سهیم است. قدرت مرد مورچه‌ای علی‌رغم این‌که یاد گرفت از اندازه خود به عنوان مزیت استفاده کند، بسیار کم‌تر از تانوس است.

استفاده از قدرت تبدیل اندازه از انسان به مورچه، ممکن است هنگام مبارزه با افراد دیگر کارساز باشد اما در برابر تانوس تقریبا به درد نمی‌خورد. از نظر قدرت، لنگ شانسی ندارد اما وقتی به فناوری حوزه کوانتوم دسترسی پیدا کند، ممکن است کمی برتری داشته باشد. فقط زمان و فیلم‌های آینده مارول می‌توانند نتیجه این موضوع را مشخص کنند.

۵. قوی‌تر: اودین

مارول

بسیاری از مردم حدس می‌زنند که دلیل این‌که تانوس هرگز سعی نکرد قبل از وقایع جنگ ابدیت، به سراغ سنگ‌ها برود، ترس از اودین بود. با توجه موفقیت‌ها و قدرت اودین، احتمالا این فرض درست باشد. اودین، قلمرو نه‌گانه را متحد کرد و برخی از بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان را شکست داد تا به پادشاه آزگارد تبدیل شود.

در نبرد بین این دو، بعید به نظر می‌رسد که تانوس بتواند پیروز شود. او ممکن است یک تایتان قدرتمند باشد اما در مقابل یک آزگاردی مانند اودین که قدرت او اساسا بی‌نهایت است، قطعا شکست می‌خورد. بنا به دلایلی منطقی، اودین نتوانست به نبرد با تانوس برسد و مخاطبان واقعا نمی‌توانند او را به این خاطر سرزنش کنند.

۴. ضعیف‌تر: سپاه نوا

مارول

سپاه نوا در فیلم نگهبانان کهکشان به عنوان یک گروه قدرتمند معرفی شد که قادر به ایستادن در برابر افرادی مانند رونان جنایتکار است. اقدام آن‌ها در خنثی کردن حمله رونان علیه سیاره خانگی، به نگهبانان کهکشان کمک کرد تا در نهایت رونان را شکست دهند. وقتی جنگ به پایان رسید، آن‌ها سنگ قدرت را در اختیار گرفتند تا از هر کسی که ممکن است به دنبال آن بیاید، در امان بماند.

تانوس بدون کمک هیچ سلاحی، سنگ قدرت را از سپاه نوا پس گرفت و آن‌ها به وضوح قادر به جلوگیری از او نبودند. متاسفانه این نبرد در خارج از داستان فیلم اتفاق افتاد و فقط در جنگ ابدیت به آن اشاره شد اما شکست آن‌ها نشان می‌دهد سپاه نوا ضعیف‌تر از تانوس است.

۳. قوی‌تر: رونان

مارول

رونان جنایتکار در تلاش بود تا در اولین فیلم خود، سنگ قدرت را از نگهبانان کهکشان بدست آورد. در نبرد رونان و تانوس، رونان قطعا فرد دست و پا بسته‌ای نیست.

او به وضوح توانایی خود را در استفاده از سنگ ابدیت نشان داد، کاری که تقریبا هیچ‌کس در جهان قادر به انجام آن نیست. این سنگ تقریبا استار لرد و بقیه نگهبانان را نابود کرد اما رونان آن را برداشت و بدون مشکل خاصی روی چکشش چسباند. رونان این کار را بر خلاف تانوس به راحتی انجام داد تا آشکارا برای او عرض اندام کرده باشد. رونان با چکشش و حتی بدون سنگ ابدیت، تانوس را در جنگ شکست خواهد داد. مطمئنا هر دو قدرتمند هستند اما وقتی صحبت از قدرت می‌شود رونان برتری نسبی دارد.

۲. ضعیف‌تر: ویژن

مارول

ویژن به واسطه سنگ ذهن در پیشانی‌اش به وجود آمد و ادامه داد اما تا حالا با تانوس روبرو نشده است. با تلاش تانوس برای حذف سنگ ذهن از سر او با هدف نابودی ویژن، مخاطبان هرگز فرصت دیدن نبرد او با تانوس را پیدا نکردند. هنگام ملاقات او و تانوس، تانوس سنگ را از سرش جدا کرد و به راحتی، ویژن را نابود کرد اما چه اتفاقی می‌افتاد اگر آن‌ها به طور عادی می‌جنگیدند؟

متاسفانه مخاطب هرگز نخواهد فهمید اما با توجه به آن‌چه نشان داده شده، مشخص است که ویژن، حتی با سنگ ابدیت که روی سر او قرار داشت، در مقایسه با تانوس ضعیف‌تر است. هنگام بیرون آوردن سنگ از سر ویژن، تانوس مانند یک عروسک پارچه‌ای با او برخورد می‌کرد و هیچ چالشی با او نداشت.

۱. قوی‌تر: دکتر استرنج

مارول

دکتر استرنج جادوگر عالی‌رتبه و استاد هنرهای عرفانی است. اگرچه او به اندازه انشنت وان قدرتمند نیست اما مطمئنا می‌تواند در برابر موجودی مانند تانوس ایستادگی کند. بسیاری حدس می‌زنند که او عمدا به تانوس اجازه داد تا در جنگ پیروز شود، زیرا تنها راه بود که در نهایت می‌توانستند او را شکست دهند، چرا که هنگام بررسی مبارزه آن‌ها، به نظر می‌رسد که استرنج نسبت به تانوس برتری دارد.

دکتر استرنج نه تنها طلسم‌های زیادی به همراه دارد، بلکه ابزار و سلاح‌های وی به او امکان را می‌دهند که بتواند کارایی دستکش ابدیت را خنثی کند. او می‌توانست به مبارزه ادامه دهد و شاید پیروز شود. او بدون وجود دستکش ابدیت قطعا پیروز است اما حتی اگر تانوس آن دستکش را هم داشته باشد، باز هم دکتر استرنج قدرت و شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

منبع: Screenrant

نوشته ۱۲ شخصیت قوی‌تر از تانوس در مارول (و ۱۲ شخصیت ضعیف‌تر از او) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala