در چند ماه گذشته شایعات مختلفی از گوشی جدید مایکروسافت به بیرون درز کرده است. گفته شده این شرکت روی یک محصول رده بالا با سیستم عامل ویندوز کار می‌کند. امروز شایعات می‌گویند که مایکروسافت روی یک محصول ویندوزی جدید کار می‌کند که هنوز مشخص نیست تبلت یا گوشی است.

بعید نیست که این محصول همان سرفیس فون باشد که در چند وقت گذشته کلی شایعه از آن شنیده بودیم. مایکروسافت مدتی قبل اعلام کرد که سیستم عامل اصلی ویندوز ۱۰ با پردازنده‌های موبایل هم کار می‌کند و می‌توان این سیستم عامل را روی دستگاه‌های با پردازنده‌ّهای ARM هم نصب کرد. البته شایعات می‌گویند که این محصول در بخش سرفیس مایکروسافت ساخته نشده، پس شاید سرفیس فونی در کار نباشد؛ اما بعید نیست که این تلفن همراه هوشمند جدید به تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مجهز شده باشد. حتی احتمال دارد که این گوشی با هولولنز هم کار کند.

مایکروسافت پس از عرضه لومیا ۹۵۰ گوشی دیگری راهی بازار نکرده است. همچنین سهم بازار ویندوز موبایل هم به زیر ۱ درصد رسیده و تقریبا کسی از این سیستم عامل استفاده نمی‌کند. البته این موضوع باعث نشده که مایکروسافت دست از ساخت و طراحی گوشی بردارد و حتی مدیرعامل این شرکت هم گفته بود که گوشی بعدی آن‌ها با محصولات موجود در بازار متفاوت است.

منبع: softpedia

منبع متن: digikala