اتریش (Austria) یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که پایتخت آن وین (Wien) است. اتریش از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق به مجارستان و اسلوواکی، از جنوب به ایتالیا و اسلوونی و از غرب هم با سوییس و لیختنشتاین مرز مشترک دارد.

امروز نهمین مرحله از رقابت‌های فصل ۲۰۱۷ فرمول یک راس ساعت ۱۶:۳۰ در این کشور برگزار شود. پیشینه‌ی گرندپری اتریش به دهه ۵۰ میلادی برمی‌گردد اما شروع مسابقات رسمی آن از سال ۱۹۶۳ میلادی کلید خورد.

نکته قابل توجه این است که اتریش در طول این ۵۴ سال به‌طور پیوسته میزبان مسابقات فرمول یک نبود. اگر دقیق‌تر بخواهیم اشاره کنیم، اتریش در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹، ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ از لیست گرندپری‌های فرمول یک غایب بود.

در سال ۲۰۱۱، پیست ردبول رینگ به عنوان پیست گرندپری اتریش انتخاب شد ولی پیش از آن به‌طور ناپیوسته میزبان مسابقات فرمول یک بود. به طوری که در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین مسابقه در این پیست برگزار شد. در ادامه می‌توانید تصویر این پیست را ببینید.

شرکت‌کننده‌ها در طول مسابقات باید ۷۱ بار دور این پیست بزنند. طول یک دور مسابقه ۴٫۳۱۸ کیلومتر است که با احتساب ۷۱ دور آن، به مسیر کلی ۳۰۶٫۴۵۲ کیلومتر می‌رسد تا شرکت کننده‌ها مسابقه را به پایان برسانند. جالب است بدانید که مایکل شوماخر در سال ۲۰۰۳ میلادی با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۸ ثانیه و ۳۳۷ هزارم ثانیه رکورد سریع‌ترین دور مسابقه را زد.

مایکل شوماخر در گرندپری اتریش سال ۲۰۰۳ که توانست مقام اول را کسب کند.

منبع متن: digikala