مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه خودروی سیتروئن C3 به عنوان اولین محصول مشترک تولیدی سایپا و فرانسه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی گفت: “در مشارکت با شرکت سیتروئن کار جدیدی در صنعت خودروی ایران صورت گرفته است؛ به‌گونه‌ای که در سایپا کاشان با این شرکت فرانسوی مشارکت کردیم و برنامه‌های مشترک در حال طراحی و اجرا است”.

سیتروئن C3 یک خودروی هاچ‌بک شهری است که اولین بار در سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد. سیتروئن تا امروز سه نسل از این خودرو را روانه بازار کرده است. تولید نسل سوم سی۳ از سال ۲۰۱۶ آغاز شده که جذابیت طراحی و امکانات رفاهی متعددی دارد.

سیتروئن C3 نسل اول مدل ۲۰۰۲

جمالی درباره اولین محصول تولیدی سیتروئن در ایران چنین گفت: “اولین محصول تولیدی سیتروئن در ایران احتمالا خودروی C۳ خواهد بود که تا اواخر امسال به تولید رسیده و عرضه خواهد شد.” او در ادامه بیان کرد: ” قیمت در زمان عرضه مشخص خواهد شد. ضمن اینکه تمام فرایند طراحی، تولید، قیمت‌گذاری و عرضه این محصولات با مشارکت سیتروئن صورت خواهد گرفت”.

بنابراین هنوز اطلاعاتی درمورد قیمت و زمان دقیق عرضه نداریم. امیدواریم این خودرو مثل پژو ۲۰۰۸ درگیر حاشیه‌ و سوژه‌ی رسانه‌ها نشود. حتی درصورت قیمت‌گذاری تند یک خودرو، مشخص بودن قیمت آن جزو بدیهی‌ترین حقوق مشتری است تا بداند قیمت نهایی یک خودرو چقدر برایش تمام می‌شود.

قیمت سیتروئن C3 مدل ۲۰۱۷ در بازار انگلیس بسته به مشخصات و امکانات بین ۱۰,۹۹۵ تا ۱۷,۰۹۵ پوند است که می‌توانیم بازه قیمتی آن را از ۴۶ الی ۷۲ میلیون تومان درنظر بگیریم. البته تجربه نشان داده که در بازار ایران نباید کاری به قیمت جهانی خودرو داشته باشیم و تا قیمت‌گذاری نهایی توسط شرکت تولید کننده یا وارد کننده صبر کنیم.

اگر یادتان باشد، مردادماه خبری را منتشر کردیم مبنی بر این که سایپا قصد دارد خودروهایی با پلتفرم بومی را به بازار عرضه کند. یقینا سی۳ جزو این خودروها نبوده و همین سوالی را در ذهن مردم ایجاد می‌کند.

در همین راستا جمالی به همکاری مشترک با سیتروئن برای تولید محصولات این شرکت فرانسوی در ایران و هم‌چنین، طراحی و تولید مشترک خودروی جدید اشاره کرد و گفت: “در این زمینه خودروی جدیدی با مشارکت سایپا و سیتروئن طراحی و تولید شده و با برند مشترک دو شرکت در ایران عرضه خواهد شد”.

منبع: ایسنا

منبع متن: digikala