همان‌گونه که تانوس شخصیت منفی فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت، در صحنه‌ای که هواداران فیلم آن‌ را بشکن جنگ ابدیت می‌نامند نیمی از مخلوقات را از بین برد.

  • نخستین تریلر فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را تماشا کنید (با زیرنویس فارسی)
  • ۵ فیلم مارول که برای فهمیدن شانگ‌چی باید ببینید
  • شانگ‌چی و افسانه ده حلقه؛ هر آنچه از فیلم ابرقهرمانی جدید مارول می‌دانیم

مبدا و مبنا و علت خلق این سنگ‌ های قدرتمند و مهم در دنیای مارول به توضیحاتی نیاز دارد. تنها اطلاعاتی که مخاطبان از فیلم‌ های مارول به دست آورده‌اند، محدود به ‌چند جمله و تصویر از خالقان سنگ ‌های ابدیت در زمان انفجار بزرگ جهان است. انفجار بزرگ نظریه‌ای علمی در‌ مورد چگونگی آغاز جهان و قبل از به ‌وجود آمدن ستارگان، کهکشان‌ها یا هر نوع شکل و ساختار در فضا است. در دنیای مارول، چهار موجودیت کیهانی قبل از انفجار بزرگ و شکل‌گیری جهان در ایجاد سنگ‌ های ابدیت نقش داشته‌اند.

سنگ ‌های ابدیت

این چهار موجودیت کیهانی عبارت‌اند از مرگ، آنتروپی، بی‌نهایت و ابدیت. بنیسیو دل تورو بازیگر شخصیت کلکتور در فیلم نگهبانان کهکشان به علل وجودی شش سنگ ابدیت اشاره می‌کند و با استفاده از هولوگرام چهار موجودیت کیهانی که سنگ‌ها را در تصویری باستانی‌ مانند احاطه کرده‌اند به تصویر می‌کشد. با توجه به این نکات منطقی است تصمیم مارول عدم به ‌تصویر کشیدن خلقت سنگ‌ها باشد. بیان مفاهیم مرگ، آنتروپی، بی‌نهایت و ابدیت به ‌صورت درست، دقیق و قابل فهم بسیار پیچیده و دشوار است. صحنه‌ی استفاده‌ی شخصیت کالکتور از سنگ در معبد برای مخاطبان فیلم فرصت خوبی بود تا بین اتفاقات انفجار بزرگ ارتباطی پیدا کنند.

داستان سنگ‌ها در دنیای مارول و کتابه‌ای کمیک باهم فرق دارد‌. در فیلم‌ها مشخص نیست چرا و چگونه چهار موجودیت اصلی تصمیم می‌گیرند شش قدرت مربوط‌ به بشریت را به سنگ تبدیل کنند. سختی کار مارول در نمایش مرگ، آنتروپی، بی‌نهایت و ابدیت؛ که پدیدآورنده سنگ ‌های زمان، واقعیت، قدرت، روح، ذهن و زمان هستند؛ تقریبا به دشواری نشان دادن خلق جهان توسط خداوند روی پرده‌ی سینما خواهد بود. هرچند مارول در خدا سازی از شخصیت‌‌هایش دریغ نکرده است و ثور به عنوان خدای رعد شناخته می‌شود.

اگر فیلم های مارول برخلاف کتاب‌‌های کمیک ماهیت موجودیت‌ های کیهانی را شبه ‌انسانی نمایش دهد قطعا از مخاطبان پروپاقرص خود واکنش خوبی دریافت نخواهد کرد، زیرا حضور فرشته‌ی مرگ در قالب مفهوم مرگ یا علامت بی‌نهایت برای مفهوم لایتناهی در فیلم جواب‌گو نخواهد بود. همان‌ طور که نسل انسان از چگونگی آفرینش نوع بشر تقریبا چیزی نمی‌داند، منطقی است دنیای مارول هم برای به ‌تصویر کشیدن چهار موجودیت کیهانی و نحوه خلقت شش سنگ ابدیت بر پرده سینما تدبیر خاصی نداشته باشد.

به احتمال زیاد فیلم‌های جاودانگان و چهار شگفت‌انگیز در آینده تا حدودی نحوه‌ی آفرینش جهان را روشن می‌کنند و این فرصت را به وجود می‌آورند که گروه سلستیال جزئیات نحوه‌ی خلق سنگ‌های بی‌نهایت و موجودیت کیهانی را به تفصیل توضیح دهد. به هرنحو واقعیت امر این‌ است که ظاهر شدن مرگ، آنتروپی، بی‌نهایت و ابدیت روی پرده‌ی سینما بدون این‌که اصل وجودی آن‌ها زیر سوال برود به ‌شدت چالش‌برانگیز است، آیا دنیای سینمایی مارول در به ‌تصویر کشیدن آن ناتوان خواهد بود؟ به ‌نظر می‌رسد با وجود ابرقهرمانان گروه ایکس از واقعیت خبری نخواهد بود.

منبع: screenrant

نوشته سنگ ‌های ابدیت را در دنیای سینمایی مارول چه‌ کسی به ‌وجود آورد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala