خالقان مجموعه اصلی وایکینگ‌ها، مایکل هرست و جب استوارت مجددا برای ساخت یک سری جدید اسپین‌آف با نام وایکینگ‌ها: والهالا همکاری کرده‌اند. این مجموعه جدید، داستان زندگی برخی از مشهورترین (و بدنام‌ترین) افراد تاریخ اسکاندیناوی مانند لیف اریکسون، فریدیس اریکسدوتر، هارالد هاردرادا و ویلیام فاتح را دنبال می‌کند.

  • ۱۵ سریال تاریخی برتر بر اساس امتیاز IMDb

  • سریال وایکینگ‌ها؛ ۱۰ نکته که به طرز عجیبی از لحاظ تاریخی دقیق هستند

  • ۱۲ فیلم وایکینگی برتر تمام دوران از بدترین تا بهترین

هرست که نویسنده هر قسمت از سریال وایکینگ که در کانال تاریخ پخش می‌شد، بود، به همراه استوارت، تهیه‌کنندگان اجرایی اصلی سریال آینده نتفلیکس خواهند بود. این استوارت بود که توجه‌اش به اسطوره شناسی واقعی وایکینگ‌ها باعث شد سری اول به چنین موفقیت بزرگی برسد. مورگان او سالیوان، شری مارش و آلن گاسمر نیز دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی خواهند بود. نیلز آردن پل، برنده جایزه بفتا، به همراه استیو سنت لجر (که کارگردانی چندین قسمت از وایکینگ‌ها را بر عهده داشت) و هانا کوئین در حال کارگردانی این مجموعه جدید هستند.

مخاطبان برای تماشای این اسپین‌آف، بسیار هیجان زده هستند. در حالی که هنوز تاریخ انتشار رسمی این سریال اعلام نشده است اما تمام رسانه‌ها به گوش هستند تا کوچک‌ترین اطلاعات جدید را در اختیار طرفداران قرار دهند.

اما بد نیست باز هم هر آن‌چه را که تا الان درباره این سریال می‌دانیم، از جمله جزئیات بازیگران و فیلم‌برداری، اطلاعات تهیه‌کنندگان و حتی برخی از زمینه‌های تاریخی واقعی وایکینگ‌ها را با هم مرور کنیم. پس سوار کشتی وایکینگ‌ها شوید تا با هم به اعماق والهالا برویم.

تاریخ انتشار چه زمانی است؟

وایکینگ‌ها: والهالا

تاریخ انتشار رسمی سریال وایکینگ‌ها: والهالا هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود این سری بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ در نتفلیکس پخش شود. سایت‌های مختلف فضای مجازی به محض دریافت اطلاعات بیشتر، آن را در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند.

تصاویر پشت صحنه

فعلا این تصاویر از پشت صحنه سریال وایکینگ‌ها: والهالا را ببینید. همه ما مشتاقانه منتظر انتشار اولین تریلر این مجموعه هستیم. تریلر نیز به محض انتشار، در سایت‌های مختلف قرار داده می‌شود.

بازیگران سریال وایکینگ‌ها: والهالا چه کسانی هستند؟

وایکینگ‌ها: والهالا

وایکینگ‌ها: والهالا یک سریال اسپین‌آف برای مجموعه اصلی وایکینگ‌ها است و نه یک دنباله. بنابراین بازیگران آن تقریبا جدید و شامل لورا برلین، سام کورلت، فریدا گوستاوسون، بردلی فریگارد، کارولین هندرسون، لئو سوتر، یوهانس هاوکور یوهانسون، پولینا مک اینتوش، اسبیورن کروگ، دیوید اوکس، پارو اوجا، لوئیس دیویسون، جولیان سیگر، جیمز بالانگر، جک مولارکی، بوسکو هوگان، اتان دیلون و الفرون لایوفیجادوتیر هستند. علاوه بر این افراد، آلن دیوین، گوین اوکانر، ایوون مای، بیل مورفی و یواکیم نوترگیست نیز دیگر بازیگران وایکینگ‌ها: والهالا هستند.

شخصیت‌های اصلی سریال چه کسانی هستند؟

لورا برلین نقش اما از نرماندی را ایفا می‌کند که در طول تاریخ به عنوان ملکه، بر انگلستان، دانمارک و نروژ حکومت می‌کرد. دلیل حکومت او بر چند سرزمین مختلف، ازدواجش با فرمانروایان آن مکان‌ها، پادشاه کانوت و اترلرد ناآماده بود که هر دو در وایکینگ‌ها: والهالا حضور دارند. بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون شخصیت تاریخی اما از نرماندی وجود دارد و مطمئنا نقش او در این سریال نقشی برجسته خواهد بود.

سم کورلت بازیگر نقش لیف اریکسون، کاشف معروف و پسر اریک سرخ، وایکینگ معروف است که اغلب با پدرش در حال مشاجره بود. طبق افسانه‌ها و حماسه‌های وایکینگ‌ها، لیف اریکسون پنج قرن قبل از کریستوفر کلمب به آمریکای شمالی سفر کرد و در وایکینگ‌ها: والهالا، ما شاهد سفرهای اریکسون در سراسر اقیانوس اطلس خواهیم بود.

فریدا گوستاوسون نقش فریدیس اریکسدوتر، دختر اریک سرخ و خواهر ناتنی لیف اریکسون را بازی می‌کند. پس از ماجرای یک تجاوز جنسی توسط وایکینگ‌های مسیحی، فریدیس رهبر جدید یک دین قدیمی در اسکاندیناوی می‌شود و با افزایش نفوذ مسیحیان در سرزمین خود مخالف می‌کند.

بردلی فریگارد، کانوت، پادشاه دانمارک است. از نظر تاریخی، پادشاه کانوت ادعای حاکمیت بر انگلستان، دانمارک و نروژ را داشت و به خاطر متحد کردن دانمارکی‌ها و انگلیسی‌ها تحت فرمان خودش، مشهور بود. مورخان از پادشاه کانوت به عنوان موثرترین پادشاه در تاریخ آنگلوساکسون یاد می‌کنند که در صورت نیاز، تبدیل به فردی بی‌رحم و خشن می‌شد.

کارولین هندرسون در نقش جارل کاکون بازی می‌کند و ارتباطی خاص با پادشاه کانوت دارد. در وایکینگ‌ها: والهالا، بینندگان شاهد تسلط و قدرت مذهبی جارل کاکون خواهند بود، زیرا او بین پاگانی‌ها (بت پرستان)، مسیحیان و پیروان سایر ادیان که در کاتگات زندگی می‌کنند تعادل ایجاد می‌کند.

لئو سوتر نیز هارالد سیگوردسون است که در افسانه‌های وایکینگ‌ها به نام هارالد هاردرادا معروف است. هارالد هاردرادای زیبا و جذاب، در تاریخ وایکینگ‌ها به دلیل تلاش و کوشش خود برای به دست آوردن تاج و تخت دانمارک و انگلیس، مورد احترام است.

یوهانس هاوکور یوهانسون، اولاف هارالدسون مقدس، برادر ناتنی بزرگ‌تر هارالد سیگوردسون است. اولاف هارالدسون یک نیروی تنومند است که باید مورد توجه قرار گیرد. او یک مسیحی ارتدوکس سرسخت است و در ادامه، به شخصیتی مذهبی و تاریخی ملقب به اولاف مقدس نروژ تبدیل می‌شود.

پولینا مک اینتوش، شخصیت ملکه الفگیفوی دانمارک را به تصویر می‌کشد که از نظر تاریخی، اولین همسر پادشاه کانوت بود. الفگیفوی جذاب و مدبر، راه‌هایی پیدا می‌کند تا از نفوذ فزاینده شوهرش، استفاده کند.

آسبیورن کروگ، جارل کار و طبق راهنمای بازیگران و شخصیت‌ها، تهدیدی برای بت پرستان قدیمی است.

دیوید اوکس نقش ارل گادوین را بازی می‌کند که به لطف پادشاه کانوت، یکی از قدرتمندترین ارل‌های انگلستان است.

علاوه بر این افراد، پورو اوجا نقش آرن گورمسون، لویی دیویسون نقش شاهزاده ادموند، جولیان سیگر نقش جارل گورم، جیمز بالانگر نقش هالبیورن و جک مولارکی نیز نقش توکه را بازی می‌کند.

بوسکو هوگان که در ابتدا در خود سریال وایکینگ‌ها ظاهر شده بود، ایترلد ناآماده است (یکی از کاراکترهای اصلی سریال‌ که طرفداران مشتاق هستند تا با او بیشتر آشنا شوند) و هم‌چنین آلن دیوین نقش ایلدورمن کنت را بازی می‌کند.

شخصیت یالدورمن شرق، آنگلیا توسط گاوین اوکانر به تصویر کشیده می‌شود و ایوان مای به عنوان شخصیتی به نام مرین، بیل مورفی به عنوان اوگدا و یواکیم نوترگیست در نقش بیرکر در این سریال حضور خواهند داشت.

شخصیت‌ها و نقش اتان دیلون و آلفرون لایوفیجادوتیر در این سریال هنوز نامشخص است.

فیلمبرداری وایکینگ‌ها: والهالا از چه زمانی آغاز شده است؟

بازیگران و عوامل، فیلم‌برداری را در اکتبر سال ۲۰۲۰ در استودیوی اشفورد در ویکلو، جایی که فیلم‌برداری وایکینگ‌ها آغاز شد، شروع کردند. سپس تولید به دلیل فراوانی نتایج مثبت تست کووید، متوقف شد اما پس از چند روز مشخص شد که نتایج برخی از تست‌ها کاذب است و فیلم‌برداری از سر گرفته شد. مایکل هرست در دسامبر ۲۰۲۰ و در مصاحبه با کولایدر از شرایط تولید گفت:

«ما فصل اول را در ایرلند، در همان استودیو و در شرایطی قابل توجه، فیلمبرداری کردیم. حدود ۳۰ فرد از کادر درمان در آن‌جا حضور داشتند. آن‌ها یک هتل بزرگ را در اختیار گرفتند تا بتوانند همه بازیگران را قرنطینه کنند. آن‌ها بازیگران را دو بار در روز آزمایش می‌کردند. همه چیز با موفقیت پیش رفت و فقط سه روز کاری را از دست دادیم.»

داستان سریال در چه زمان و مکانی روایت می‌شود؟

وایکینگ‌ها: والهالا

داستان وایکینگ‌ها: والهالا، در اسکاندیناوی قرون وسطی و در اواخر دوران وایکینگ‌ها، در حدود قرن ۱۱ روایت می‌شود که البته با حملات گسترده، به مرزهای دیگر اروپا و فراتر از آن کشیده می‌شود. داستان سریال والهالا، ۱۰۰ سال پس از مجموعه اصلی وایکینگ‌ها اتفاق می‌افتد. البته برخی از جنبه‌های این مجموعه، برای کسانی که وایکینگ‌ها را تماشا کرده‌اند آشناست. مایکل هرست گفت:

«ما به کاتگات برگشته‌ایم. البته این مکان، خانه معنوی وایکینگ‌ها است اما این کاتگات تغییر کرده است و به یکی از بزرگ‌ترین بنادر تجاری اروپا تبدیل شده و اندازه و اهمیت آن افزایش یافته است. پادشاه انگلستان، یک وایکینگ شده است و وایکینگ‌ها بیشتر انگلستان را تحت تسلط خود درآورده‌اند و صاحب نرماندی شده‌اند.»

آیا مخاطبان برای درک این اسپین‌آف، نیاز به تماشای سریال وایکینگ‌ها دارند؟

نه. برای لذت بردن از والهالا، نیازی به تماشای سریال اصلی وایکینگ‌ها نیست. با این حال، اگر کسی وایکینگ‌ها را دیده باشد، احتمالا درک بهتری از شخصیت‌های والهالا خواهد داشت.

مایکل هرست: «آنچه جب (استوارت) در واقع انجام می‌دهد این است که به اسطوره شناسی وایکینگ‌ها توجه می‌کند. آن‌ها در سالن بزرگ در کاتگات ملاقات می‌نمایند و درباره افراد بزرگ گذشته صحبت می‌کنند که قبلا در این سالن، دور یک میز می‌نشستند. آن افراد، رگنار لوثبروک، لاگرتا و بیورن آیرونساید و ایوار بی‌استخوان بودند که در حال حاضر در این سریال، شخصیت‌هایی افسانه‌ای محسوب می‌شوند. این موضوع، خط ارتباطی و جلوه‌ای عالی است و تاریخ گذشته به خوبی در این سریال جدید، به نمایش گذاشته می‌شود.

البته که برای تماشای سریال جدید نیازی نیست بدانید که رگنار کیست اما شخصیت او، این سریال را غنی می‌کند و امیدوارم مردم را به عقب برگرداند تا بفهمند که این افرادی که مدام درباره آن‌ها صحبت می‌شود چه کسانی هستند؟ آیا رگنار واقعا این‌قدر عالی بود؟ چرا این افراد شخصیت‌هایی افسانه‌ای هستند؟ بنابراین همه چیز به شکلی مفید، جالب و جذاب به هم متصل شده است.»

داستان سریال وایکینگ‌ها: والهالا درباره چیست؟

خلاصه داستان به شرح زیر است:

«سریال وایکینگ‌ها: والهالا در اوایل قرن ۱۱ آغاز می‌شود و ماجراهای افسانه‌ای برخی از مشهورترین وایکینگ‌ها مانند لیف اریکسون، فریدیس اریکسدوتر، هارالد هاردرادا و ویلیام فاتح را شرح می‌دهد. این مردان و زنان همیشه برای بقا در جهان در حال تغییر و تحول، می‌جنگند تا راهی جدید پیدا کنند.»

نوشته هر آن‌چه درباره سریال «وایکینگ‌ها: والهالا» می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala