این انیمه سینمایی هم‌چنین چندین مورد را درباره جادوگران نشان داد که مجموعه جادوگران با حضور هنری کویل به آن‌ها اشاره نکرده بود. شاید طرفداران کتاب‌ها و بازی‌های جادوگران، از پیشینه این فرانچایز مطلع باشند اما مخاطبان عادی به لطف کابوس گرگ، اسرار زیادی را کشف کردند و درک خود را از شخصیت اصلی این سریال افزایش دادند.

  • نخستین تیزر فصل دوم سریال ویچر را تماشا کنید؛ بازگشت گرالت و هیولاها
  • هر آنچه درباره‌ی فیلم «ویچر: کابوس گرگ» می‌دانیم
  • تاریخ پخش فصل دوم سریال ویچر با یک تریلر جذاب مشخص شد

۸. جادوگران به ندرت به عنوان نیروی تازه به کار گرفته می‌شوند

کابوس گرگ

در کابوس گرگ برخی از روش‌های جذب جادوگران نشان داده می‌شود. قانون شگفتی، بخش مهمی از فرانچایز و یکی از راه‌های اصلی جذب افراد جدید است. در واقع، بسیاری از کودکان به صورت غیر منتظره به کائر مورهن می‌رسند. در سایر مواقع، پسران جوان، با میل و رغبت به عضویت این فرقه درمی‌آیند، مانند وسمیر که پس از پسندیدن شیوه زندگی یکی از جادوگران، به کائر مورهن سفر کرد.

در انیمه، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نمی‌شود اما طرفداران کتاب‌ها و بازی‌ها می‌دانند که مردم قاره، گاهی اوقات فرزندان خود را به عنوان هزینه خدمات جادوگران، به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند. تصور اینکه والدین فرزندان خود را بفروشند، بیش از حد غیر معمول است اما هر روز اتفاقات بدتری در این قاره نفرین‌شده رخ می‌دهد.

۷. جادوگران چندین قابلیت جادویی دارند

سریال جادوگران نگاهی اجمالی به قدرت جادوگران می‌اندازد. گرالت با بازی هنری کویل چندین بار از توانایی‌های خود استفاده می‌کند اما تماشاگران فعلا جادوی اصلی او را ندیده‌اند. با این حال، کابوس گرگ، بیشتر قدرت‌های جادوگران را آشکار می‌کند.

وسمیر در طول انیمه از چندین قدرت اساسی از جمله آتش و هوا استفاده می‌کند. او هم‌چنین از تکنیک‌های جادویی دیگری بهره می‌برد که به شکل انرژی ظاهر می‌شوند. او بیشتر به توانایی‌های جادویی خود متکی است، در حالی که گرالت به نبرد تن به تن علاقه‌مند است. تماشاگران، نظرات مختلفی درباره بهترین جادوگر بین وسمیر و گرالت دارند. کابوس گرگ ثابت کرد که با وجود تکنیک‌های مختلف مبارزه‌ای جادوگران، آن‌ها تحت هر شرایطی، کار خود را به نحو احسن به پایان می‌رسانند.

۶. جادوگران زندگی مجللی داشتند

گرالت در طول سریال، زندگی انفرادی و نامنظمی دارد. او از بیشتر مزایای مادی دوری می‌کند و فقط به دریافت هزینه خدمات خود راضی است. از سوی دیگر، وسمیر از مزایای مبارزه با هیولا‌ها و سبک زندگی خود لذت می‌برد و پول به دست آمده را صرف لذت‌های مادی می‌کند.

کابوس گرگ به تماشاگران نشان می‌دهد که همه جادوگران، سبک زندگی صوفیانه و مشابه گرالت را ندارند. علاوه بر این، فیلم تایید می‌کند که زمانی وجود داشت که جادوگران زندگی مجللی در قاره داشتند. جامعه، هنوز آن‌ها را در بیشتر موارد رد می‌کند اما آن‌ها قدرت بیشتری دارند و می‌توانند بدون ترس از آزار و اذیت، از خود دفاع کنند.

۵. انسان‌ها از جادوگران می‌ترسیدند

کابوس گرگ

کابوس گرگ نقل قول‌های به یاد ماندنی زیادی دارد اما بهترین آن‌ها رابطه بین انسان‌ها و جادوگران را به نحو احسن خلاصه می‌کند: «تنها چیزی که انسان‌ها را از شکار ما باز می‌دارد، جانوران وحشتناکی هستند که نزد خود نگه می‌داریم.» در واقع انسان‌ها به جادوگران نگاهی منفی داشتند و آن‌ها را در بهترین حالت، تهدید و در بدترین حالت، ناهنجاری می‌دانستند.

طرفداران قبلا می‌دانستند که گرالت با انسان‌ها رابطه‌ای بحث برانگیز دارد اما به نظر می‌رسد این امر بیشتر به سابقه او مربوط می‌شود. با این حال، انیمه، این نکته را به تصویر می‌کشد که جامعه، جادوگران را انسان نمی‌داند، بلکه آن‌ها را هیولاهایی می‌پندارد که فقط با همنوعان خود مبارزه می‌کنند.

۴. جادوگران نام و آوازه بدی داشتند

مانند هر سازمان دیگری، جادوگران نیز از فساد مصون نبودند. آن‌ها آن‌قدر قدرت داشتند و با تهدیدهای زیادی روبه‌رو شده بودند که باور داشتند که دیگر قوانین عادی در موردشان صدق نمی‌کند و خود را از بقیه جامعه جدا می‌دانستند. تترا از جادوگران بسیار متنفر است، زیرا یکی از آن‌ها مادرش را جلوی چشمانش کشت. او مانند بسیاری از افراد دیگر قاره، معتقد است که جادوگران، جانورانی هستند که جولان می‌دهند و او تمایل دارد تا آن‌ها را ریشه‌کن کند.

انیمه کابوس گرگ توضیح می‌دهد که چگونه جادوگران یا حداقل برخی از آن‌ها، با عبور از مرزهای معین و عملکرد خارج از قانون خود، باعث بدنامی کل جادوگران شدند. دگلان در آخرین نفس‌های خود از وسمیر خواست تا افراد باقی مانده را به مردان بهتری تبدیل کند و وسمیر حرف های استاد خود را جدی گرفت و به نسل بعدی جادوگران آموزش داد تا از اشتباهات گذشته جلوگیری کنند. طرفداران گرالت را فقط در فصل اول این سریال دیدند اما طبق گزارشات، در فصل دوم، جادوگران بیشتری حضور خواهند داشت.

۳. جادوگران در کاهش جمعیت الف‌ها نقش مهمی داشتند

وضعیت الف‌ها در قاره خطرناک است. در سریال جادوگران، آن‌ها تقریبا منقرض شده‌اند. آن‌ها در داخل یک غار قدیمی زندگی می‌کنند یا به عنوان پناهنده در جنگل‌ها پنهان شده‌اند و از دنیای خارج می‌ترسند. سه شخصیت اصلی، گرالت، ینفر و سیری، روابط مناسبی با الف‌ها دارند. سیری و گرالت برخوردهای معنی‌داری با آن‌ها داشته‌اند و ینفر نیز از طریق خون خود با آن‌ها ارتباط دارد. همه این افراد به مخاطبان کمک می‌کنند تا بفهمند وضعیت الف‌ها در قاره تا چه حد خطرناک و بغرنج است و کابوس گرگ نیز جزئیات بیشتری درباره سقوط آن‌ها ارائه می‌دهد.

جادوگران مجموعه‌ای از رویدادها را آغاز کردند که منجر به کاهش جمعیت الف‌ها شد. ریدریش و دگلان بر روی دختر جوان الفی به نام کیتسو آزمایش کردند و او نیز به نوبه خود سعی کرد این آزمایشات را بر روی سایر کودکان تکرار کند. اکثر آن‌ها به دلیل ناتوانی در تحمل این آزمایشات، جان باختند. در زمان شروع سریال جادوگران، فیلاوندرل و وسمیر تنها افرادی بودند که این رویدادها را به خاطر می‌آوردند. الف‌ها یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های این مجموعه هستند و طرفداران به لطف این انیمه، بیشتر با فجایع پیرامون آن‌ها آشنا می‌شوند.

۲. ممکن است الف‌های جهش‌یافته بیشتری وجود داشته باشد

کابوس گرگ

کیتسو یکی از بهترین شخصیت‌های کابوس گرگ است. او که یک قربانی شرایط است، در پایان فیلم از خرابه‌های کائر مورهن فرار می‌کند و آزاد می‌شود. فیلم هیچ اطلاعات بیشتری درباره محل نگهداری او ارائه نمی‌دهد و شخصیت او در خود سریال نیز ظاهر نمی‌شود. با این حال، عوامل سازنده انیمه، تایید کرده‌اند که او قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. بنابراین طرفداران شاید او را در فیلم‌های آینده جادوگر ببینند.

این انیمه هم‌چنین نشان می‌دهد که ممکن است حداقل یک الف جهش‌یافته دیگر نیز وجود داشته باشد. فیلاوندرل یک دختر دورگه زنده دیگر را تحت مراقبت خود قرار می‌دهد و قول می‌دهد اگر او به کسی آسیب برساند، از  شمشیر وسمیر استفاده کند. طرفداران هنوز چیزی درباره سرنوشت این دختر نمی‌دانند اما اگر او از این روش جان سالم به در ببرد، شاید الف‌های بیشتری نیز بتوانند این کار را انجام دهند. اگر این‌طور باشد، پس جادوگران با تهدیدات خطرناک‌تری نسبت به آن‌چه تصور می‌کنند، روبه‌رو هستند، به خصوص به این خاطر که الف‌ها متفاوت‌تر از هیولاهایی هستند که جادوگران معمولا با آن‌ها مبارزه می‌کنند.

۱. (برخی) جادوگران به ​​ساخت هیولاهای جهش‌یافته کمک کردند

در برهه‌ای از تاریخ قاره، تعداد جادوگران از تعداد هیولاها بیشتر شد. شاید آن‌ها در انجام وظیفه خود بسیار خوب عمل کرده بودند یا شاید هیولاها در طبیعت، تولید مثل خود را متوقف کرده بودند. دگلان از ترس آزار و اذیت و سایر جنایات نفرت‌انگیز جادوگران، از ریدریش برای ایجاد هیولاهای جدید کمک گرفت.

این نقشه همان‌طور که به نظر می‌رسید شوم بود و به قیمت خون الف‌ها تمام شد. اوضاع وقتی بدتر شد که تترا اقدامات نامطلوب جادوگران را برای مردم شهر ارد کریگ فاش کرد و آن‌ها را متقاعد نمود که در حمله به کائر مورهن کمک کنند. انیمه کابوس گرگ، زمینه‌‌های تزلزل و مرگ جادوگران را به خوبی نشان می‌دهد و به مخاطبان می‌فهماند که آن‌ها، هم قربانی و هم عامل سقوط خود بوده‌اند.

منبع: Screenrant

نوشته ۸ چیزی که بعد از دیدن انیمه «کابوس گرگ» درباره جادوگران فهمیدیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala