این فیلم از اوایل قرن جدید در دست ساخت است و اکنون بالاخره به تماشای آن در سینماها نزدیک شده‌ایم. بلک آدام موجودی قدرتمند در سطح سوپرمن و از ضد‌قهرمانان اصلی شزم است اما برخلاف همتای قهرمانش که زکری لوی نقش او را بازی می‌کند، احساسات و اخلاقیاتی انعطاف‌پذیر دارد. فیلم بلک آدام، داستان بازگشت این شخصیت به دنیای فانی را پس از گذراندن مدتی طولانی در یک زندان جادویی بازگو می‌کند. نمی‌توان حدس زد که او چه برنامه وحشتناکی برای جهانیان در نظر خواهد گرفت.

  • ۹ فیلم‌ و سریال دواین جانسون که در آینده منتشر خواهد شد
  • ۵ فیلم دنباله‌دار دواین جانسون (راک) از بدترین تا بهترین
  • ۱۰ ضدقهرمان که ممکن است در فیلم بلک آدام ببینیم

بلک آدام توسط ژائوم کولت سرا کارگردانی می‌شود که به تازگی فیلم جدید جانسون در دیزنی، گشت و گذار در جنگل را کارگردانی کرده است. آدام اشزیتکل، روری هاینز و سهراب نوشیروانی داستان فیلم را نوشته‌اند. در این فیلم، علاوه بر آدام، چندین شخصیت محبوب از اعضای انجمن عدالت آمریکا نیز حضور خواهند داشت. بنابراین طرفداران دی‌سی، حتما باید این فیلم را ببینند. برای این که مخاطبان بیشتر با این فیلم هیجان‌انگیز جدید دنیای توسعه‌یافته دی‌سی آشنا شوند، بد نیست نگاهی به اطلاعاتی که در حال حاضر از این پروژه در دسترس است بیاندازیم، از طرح و جزئیات بازیگران گرفته تا فیلمبرداری و تاریخ اکران.

تریلر بلک آدام

بلک آدام

هنوز هیچ تصویر واقعی از فیلم مشاهده نکرده‌ایم اما یک تیزر انیمیشنی از بلک آدام در جریان فندوم دی‌سی در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این کلیپ، کانسپت آرت فیلم، از جمله لباس جانسون در قالب شخصیت بلک آدام را نشان می‌دهد. هم‌چنین شرح مختصری از ریشه‌های این شخصیت، قدرت گرفتن و سقوط او، زندان رفتن و بازگشت او به جهان ارائه می‌دهد.

تاریخ انتشار بلک آدام چه زمانی است؟

بلک آدام در حال حاضر قرار است در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲ در ایالات متحده اکران شود. در ابتدا، فیلم قرار بود در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ در سینماها به نمایش درآید اما این برنامه به دلیل همه‌گیری کرونا، با تغییر همراه شد.

در حال حاضر، ما نمی‌دانیم که آیا این فیلم نیز مانند زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ در اچ‌بی‌او مکس منتشر خواهد شد یا خیر. بعید به نظر می‌رسد اما تا زمان نزدیک شدن به تاریخ اکران، به طور قطعی نمی‌توان نظر داد.

بازیگران بلک آدام چه کسانی هستند؟

علاوه بر دواین جانسون در نقش بلک آدام، باقی کاراکترهای فیلم تعدادی از شخصیت‌های کلاسیک دی‌سی هستند که نقش آن‌ها را نوا سنتینو، آلدیس هاج، سارا شاهی، کوئینتسا سوئیندل و پیرس برازنان بازی می‌کنند. مروان کنزاری، جیمز کوساتی مویر، بودی سابونگوی، مو آمر و اولی لاتوکفو از دیگر بازیگران این فیلم هستند که نقش آن‌ها هنوز مشخص نشده است.

علی‌رغم پیوندهای این فیلم با فیلم شزم، لوی و آشر انجل قرار نیست در قالب نقش‌های خود یعنی شزم و بیلی باتسون، در این فیلم حضور داشته باشند. با این حال، این اتفاق، خوب به نظر می‌رسد، چرا که نشان می‌دهد این ابرقهرمانان، به اندازه اهمیتشان، در آثار خود نقش‌آفرینی می‌کنند و هر کدام سهم خود را دارند.

شخصیت‌های تاییدشده بلک آدام چه کسانی هستند؟

بلک آدام

بدیهی است که دواین جانسون در نقش بلک آدام، شخصیت اصلی فیلم است. آدام به عنوان برده‌ای به نام تث‌آدام در سرزمین کهندق متولد شد و فردی شجاع و ذاتا قهرمان است. اما او علی‌رغم نیات خوبش، یک جنگجوی بی‌رحم است که می‌تواند هرکسی را که مانعش شود، نابود کند.

علاوه بر آدام، در این فیلم شاهد بازی سارا شاهی در نقش آدریانا توماس خواهیم بود که یک استاد دانشگاه و رزمنده‌ای مقاوم در کهندق است. در کمیک‌ها، آدریانا سرانجام تبدیل به ابرقهرمانی به نام آیسیس می‌شود و با بلک آدام ازدواج می‌کند. او مسئول تعدیل گرایش‌های خشونت آمیز آدام و سوق دادن او به مسیرهای قهرمانانه‌تر است. این که آیا او در فیلم، شخصیت مشابهی با کمیک‌ها دارد یا نه، مشخص نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم.

بلک آدام هم‌چنین شامل اعضای انجمن عدالت آمریکا ، یک تیم چند نسلی از ابرقهرمانان است که پیشینیان و اجداد لیگ عدالت هستند. انجمن عدالت آمریکا در کمیک‌ها دارای فهرست بلند بالایی از قهرمانان (از جمله خود آدام) است اما تعداد کمی از آن‌ها در این فیلم ظاهر می‌شوند.

سنتینو در نقش اتم اسمشر، یکی از اعضای این انجمن است که قدرت تغییر اندازه و متراکم شدن دارد و در این فیلم بازی می‌کند. آدام کوپلند در فصل ۲ فلش، نسخه‌ای از این شخصیت را بازی کرد.

هاج در نقش هاوکمن ظاهر می‌شود. هاوکمن رهبر انجمن عدالت آمریکا و تناسخ یک شاهزاده مصری باستانی است. در این زندگی، او یک باستان شناس است که می‌تواند با استفاده از بال‌های ساخته شده از موادی بیگانه و فلزی، پرواز کند. هاوکمن یک شخصیت محبوب است که پیش از این در کمیک‌ها، انیمیشن‌ها و لایو اکشن‌ها حضور داشته است. مایکل شنکس در اسمال‌ویل و فالک هنتشل در کمانداران سی‌دابلیو، نقش این شخصیت را بازی کردند.

سوئیندل یکی دیگر از اعضای انجمن عدالت آمریکا معروف به سایکلون است. او نوه گردباد قرمز اصلی است. سایکلون، قدرت کنترل باد و صدا را دارد. هاوک‌گرل قرار بود جایگاه او را در تیم بگیرد اما در نهایت این شخصیت از فیلم حذف شد.

پیرس برازنان آخرین عضو فهرست اعضای انجمن عدالت آمریکا در فیلم است که نقش کنت نلسون یا دکتر فیت را بازی می‌کند. نلسون پسر یک باستان شناس است که توسط کلاه سرنوشت انتخاب شد تا تبدیل به یک ابرقهرمان جادویی شود و از جهان در برابر نیروهای هرج و مرج دفاع کند. جالب این‌جاست که دکتر فیت، ۲۳ سال قبل از دکتر استرنج‌ معرفی شد. بنابراین او نسخه‌ای تقلیدی از جادوگر عالی‌رتبه مارول نیست. برنت استایت نقش این شخصیت را در اسمال‌ویل بازی کرد و نسخه‌های مختلف این شخصیت در بسیاری از سریال‌های انیمیشنی دی‌سی و بازی‌ها ظاهر شده‌اند.

این فیلم هم‌چنین شامل گروه بین‌المللی جنایتکاران اینترگنگ خواهد بود. علاوه بر این، بودی سابونگوی قرار است یکی از نقش‌های اصلی و کلیدی کمیک‌های بلک آدام را که هنوز فاش نشده است، در این فیلم بازی کند.

بلک آدام در چه زمانی فیلم‌برداری شده است؟

فیلم‌برداری اصلی بلک آدام در آوریل ۲۰۲۱ در آتلانتای جورجیا آغاز شد. فیلمبرداری این فیلم در ابتدا قرار بود در ژوئیه ۲۰۲۰ آغاز شود اما به دلیل وضعیت کرونا به تعویق افتاد.

جانسون در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱ اعلام کرد که فیلم‌برداری صحنه‌های خود را به پایان رسانده و فیلم رسما به پایان رسیده است. فیلم‌برداری فیلم، بدون جانسون و چند هفته پس از آن ادامه یافت و به لس آنجلس منتقل شد. تهیه‌کننده اجرایی، دنی گارسیا نیز در ۲۵ ژوئیه این موضوع را تایید کرد و گفت: «ما هنوز کار خود را تمام نکرده‌ایم و چند هفته دیگر فرصت داریم. کارهای دواین و شخصیت بلک آدام به پایان رسید و بنابراین شاید به نظر برسد که کار فیلمبرداری کل فیلم نیز به پایان رسیده است اما ما هنوز یک سری کار داریم که در لس‌آنجلس مشغول انجام آن‌ها هستیم.»

داستان بلک آدام در چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

بلک آدام

پیش‌بینی می‌شود که داستان فیلم بلک آدام در زمان حال تنظیم شده باشد. این اثر از نظر فنی دنباله فیلم شزم است و احتمالا داستان آن بعد از حوادث فیلم شزم اتفاق می‌افتد. البته برخی از قسمت‌های فیلم احتمالا در ۵۰۰۰ سال پیش و در زمان شکوه کهندق روایت می‌شود اما به غیر از این فلش‌بک‌های احتمالی، بلک آدام تا حد زیادی یک شخصیت امروزی خواهد بود.

داستان بلک آدام چیست؟

کهندق در زمان آدام، ملتی ستمگر بود که از جادو و طلسم برای به بردگی گرفتن بخش‌هایی از جمعیت خود استفاده می‌کرد اما هنگامی که آدام تبدیل به یک قهرمان شد، از قدرت خود برای آزادی مردم و اداره کهندق به عنوان پادشاه استفاده کرد.

او در ابتدا یک قهرمان بود اما پس از کشته شدن خانواده‌اش، به تاریکی روی آورد و ناخواسته شیاطین معروف به هفت گناه کشنده را آزاد کرد. او سپس به خاطر جنایاتش، زندانی شد و در فیلم بلک آدام، بعد از ۵۰۰۰ سال از زندان آزاد می‌شود و  مصمم است تا کهندق را به شکوه قبلی خود بازگرداند.

در حال حاضر مشخص نیست که این فیلم چگونه به فیلم شزم متصل می‌شود. آدام احتمالا با مرگ جادوگر، از زندان فرار می‌کند. جزئیات طرح فیلم هنوز منتشر نشده است اما احتمالا خواهیم دید که بلک آدام، پادشاهی خود را دوباره احیا می‌کند. این اتفاقات ممکن است باعث مخالفت انجمن عدالت آمریکا با او شود و منجر به جنگی بین آدام و ابرقهرمانان گردد. با توجه به روند معمول این‌گونه داستان‌ها، احتمالا تهدیدی بزرگ‌تر ایجاد خواهد شد که باعث می‌شود او و ابرقهرمانان انجمن برای نجات جهان با هم متحد شوند.

آیا بلک آدام دنباله‌ای در پی خواهد داشت؟

بلک آدام

دی‌سی برنامه‌های بزرگی برای بلک آدام در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی در نظر گرفته است اما هنوز ساخت دنباله بلک آدام تایید نشده است. در سال ۲۰۱۷، جانسون توضیح داد که برنامه‌هایی برای رویارویی آدام با شزم در یک فیلم و در آینده وجود دارد. وی گفت: «ما تصمیم گرفتیم سناریویی را ایجاد کنیم که بلک آدام، فیلم مستقل خود را داشته باشد و هم‌چنین کاپیتان مارول و شزم نیز هر کدام فیلم‌های مستقل خود را داشته باشند. ما جهان خود را به این ترتیب می‌سازیم و سپس می چ‌توانیم در یک نقطه، دور هم جمع شویم.»

هنری کویل بازیگر سوپرمن نیز از یک کراس‌اوور احتمالی بین بلک آدام و مرد پولادین در آینده دنیای توسعه‌یافته خبر داده بود. او دقیقا گفته بود: «قطعا پروژه‌ای در این زمینه ساخته خواهد شد.»

مسلما امکان دارد که برنامه‌ها تغییر کنند و شاید اصلا فیلم بلک آدام در برابر سوپرمن: طلوع شنل‌ها ساخته نشود اما این شخصیت‌ها قطعا به نوعی در آینده دنیای توسعه‌یافته دی‌سی حضور خواهند داشت، حتی اگر هیچ چیز به طور رسمی اعلام نشده باشد. بلک آدام به تازگی در کمیک‌ها دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی به یکی از اعضای اصلی لیگ عدالت تبدیل شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که دی سی در سال‌های آینده، از این شخصیت به عنوان یک کاراکتر اصلی بهره ببرد. اینکه آیا بلک آدام، دنباله‌ای خواهد داشت یا خیر، بستگی به موفقیت این فیلم در زمان اکران دارد.

منبع: collider

نوشته هر آن‌چه از فیلم بلک آدام می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala