سال ۲۰۲۰ برای مارول سال بسیار عجیبی بود. هیچ اثر جدیدی به دلیل همه‌گیری کرونا منتشر نشد و بیوه سیاه، جاودانگان، وانداویژن و شاهین و سرباز زمستان به تعویق افتادند. فایگی بدون وجود کامیک‌کان‌ها یا سرویس پخشی مانند دیزنی‌پلاس، هیچ راهی برای عرضه محصولات خود نداشت اما این بدان معنا نیست که ایده‌پردازان مارول بیکار بوده‌اند. آن‌ها در این مدت در کار، ادامه تولید، توسعه پروژه‌ها و فراهم کردن شرایط اکران، بسیار تلاش کردند و موقعیتی را از نظر تعداد آثار در شرف اکران رقم زدند که پروژه‌های فاز ۱ تا ۳ در مقایسه با آثار حال حاضر، کوچک به نظر می‌رسند.

  • نخستین تریلر فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را تماشا کنید (با زیرنویس فارسی)
  • ۵ فیلم مارول که برای فهمیدن شانگ‌چی باید ببینید
  • شانگ‌چی و افسانه ده حلقه؛ هر آنچه از فیلم ابرقهرمانی جدید مارول می‌دانیم

از آن زمان به بعد، ماشین مارول دوباره زنده شد و چند اثر در سینماها و دیزنی پلاس، برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد. قطار تبلیغاتی دنیای سینمایی‌ مارول، تاکنون چند فیلم و سریال را در فاز ۴ منتشر کرده است. خیلی از طرفداران دوست دارند اطلاعات کاملی از پروژه‌های فاز ۴ داشته باشند. پس بد نیست که یک مرور کلی از همه اخبار مارول پیرامون فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی آینده این فرانچایز داشته باشیم.

ژوچیتل گومز در نقش آمریکا چاوز در فیلم دکتر استرنج‌ ۲ بازی خواهد کرد

دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی به اندازه سریال‌های وانداویژن و لوکی عجیب خواهد بود و اسکارلت ویچ در این فیلم به جمع بازیگرانی مانند چیوتل اجیوفور در نقش موردو، بندیکت وونگ در نقش وونگ و ریچل مک آدامز در نقش کریستین پالمر خواهد پیوست. مهم‌ترین خبر جدید مارول درباره دنباله دکتر استرنج، حضور ژوچیتل گومز در نقش آمریکا چاوز است. بانوی آمریکا یکی دیگر از انتقام‌جویان جوان فاز ۴ و ابرقهرمانی است که دارای مجموعه‌ای معمول از قدرت‌ها است و علاوه بر آن، از قدرت سفر در بین بعدهای مختلف، بهره‌مند است که همین ویژگی او را به فردی کلیدی در هرج و مرج موجود در فیلم سم ریمی تبدیل می‌کند.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست با دکتر استرنج ۲ ارتباط دارد

دنیای مارول

کوین فایگی در جدیدترین اخبار پروژه‌های مارول در سال ۲۰۲۰ تایید کرد که دکتر استرنج‌ ۲ مستقیما با مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به کارگردانی جان واتس ارتباط دارد. این پیوند و ارتباط، نه تنها گزارشات مربوط به نقش بندیکت کامبربچ در فیلم را تثبیت می‌کند، بلکه گمانه‌زنی‌های گسترده مبنی بر این‌که سومین فیلم اختصاصی تام هالند شامل جهان عنکبوتی خواهد بود را نیز تایید می‌کند. آلفرد مولینا و جیمی فاکس به ترتیب به عنوان دکتر اختاپوس از سه‌گانه ریمی و الکترو از مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲، باز هم در این فیلم حضور دارند و همه این‌ها در حالی است که شایعه شده است که توبی مگوایر، اندرو گارفیلد و کریستن دانست نیز در این اثر ظاهر خواهند شد.

اولین فیلم خانم مارول

گزارشات پیرامون مارول تایید کردند که ایمان ولانی در نقش کمالا خان معروف به خانم مارول در فاز ۴ مارول حضور خواهد داشت. او یک قهرمان نوجوان پاکستانی است که از کارول دانورز الهام گرفته شده است. در این گزارش کوتاه، از تاثیر این شخصیت کمیک، چگونگی انتخاب ولانی برای بازی در این نقش و استعداد تیم سازنده نوشته شد و تصاویری از کمالا در خانه و در حال الگوبرداری از کاپیتان مارول به نمایش گذاشته شد. ظاهر لباس لایو اکشن خانم مارول هنوز در اخبار رسمی مارول مشخص نشده است اما با توجه عکس‌های لو رفته و کانسپت آرت آن، به نظر می‌رسد که این لباس، اقتباسی نسبتا وفادار از لباس کمیک‌ این کاراکتر باشد.

خانم مارول و مونیکا رمبیو در کاپیتان مارول ۲ حضور خواهند داشت

در کاپیتان مارول ۲ به کارگردانی نیا داکستا، بری لارسون باز هم در نقش کارول دانورز بازی خواهد کرد اما او تنها فرد این فیلم نخواهد بود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، ایمان ولانی در نقش خانم مارول و مونیکا رمبیو با بازی تیونا پریس (که در وانداویژن اولین بازی خود را در دنیای سینمایی مارول ارائه داد) بخشی از این دنباله خواهند بود. تاریخ انتشار فیلم نیز تغییر کرده و از تابستان ۲۰۲۱ به نوامبر ۲۰۲۲ منتقل شده است.

اعلام رسمی حضور کیت بیشاپ، اکو و کازی در سریال هاوک‌آی

این موضوع یکی از سری‌ترین رازهای مارول بود اما در آخر، مشخص شد که هیلی استاینفلد در سریال هاوک‌آی دیزنی‌پلاس، نقش کیت بیشاپ را بازی می‌کند. صحبت‌ها و مذاکرات استاینفلد با مارول، بازتاب گسترده‌ای داشت و حتی عکس‌هایی از سگ پیتزایی نیز منتشر شد. فایگی هم‌چنین حضور ورا فارمیگا به عنوان مادر کیت، فرا فری در نقش کازی و آلاکوآ کاکس در نقش اکو را تایید کرده است و ریس توماس و برت و برتی کارگردانی این سریال را بر عهده دارند.

بروس بنر با بازی مارک روفالو و ابومینیشن با بازی تیم راث در شی‌هالک حضور خواهند داشت

حضور تاتیانا ماسلانی در نقش جنیفر والترز معروف به شی‌هالک در این سریال تایید شده است اما خبر اصلی و بزرگ مارول این است که مارک روفالو در نقش پسرعموی والترز، بروس بنر و تیم راث در نقش ابومینیشن در این درام حقوقی دیزنی‌پلاس بازی خواهند کرد. ابومینیشن آخرین بار در سال ۲۰۰۸ و در فیلم هالک شگفت‌انگیز دیده شده بود. کوین فایگی هم‌چنین به احتمال پیوستن دیگر شخصیت‌های مارول به این سریال‌ اشاره کرده است و با توجه به فضای قانونی و حقوقی سریال، شاید شاهد حضور کاراکترهای سریال دردویل در این اثر جدید باشیم. اتفاقا شایعه شده است که چارلی کاکس که یکی از قهرمانان مارول در نتفلیکس بود، در بین نام‌های مختلف احتمالی برای بازی در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست حضور دارد.

بازی اسکار آیزاک در سریال شوالیه ماه (و هم‌چنین ایتان هاوک در نقش یک شرور) تایید شده است

دنیای مارول

در اواخر سال ۲۰۲۰ شایعه شده بود که اسکار آیزاک در نقش مارک اسپکتور در سریال شوالیه ماه بازی خواهد کرد تا اینکه سرانجام اخبار مارول این موضوع را رسما در ماه مه ۲۰۲۱ تایید کردند. این سریال دیزنی‌پلاس برای انتشار در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است و نمایانگر یکی از سخت‌ترین جنبه‌های دنیای سینمایی مارول است و یکی از خشن‌ترین یاغیان کمیک‌بوک ‌ها در آن حضور دارد. همچنین اتان هاوک نیز در قالب یکی از اشخاص شرور سریال شوالیه ماه، نقش‌آفرینی خواهد کرد.

سریال تلویزیونی تهاجم مخفی با بازی نیک فیوری

از زمانی که اسکرال‌ها در فیلم کاپیتان مارول به دنیای سینمایی مارول معرفی شدند، طرفداران منتظر سریال تهاجم مخفی بودند. این داستان کمیک درباره نفوذ این بیگانگان سبز رنگ به زمین است. این سریال سرانجام در دیزنی‌پلاس و با بازی ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری و بن مندلسون در نقش تالوس، پخش خواهد شد. اگرچه جزئیات طرح داستان آن، کمی روشن و واضح است اما کوین فایگی قبلا اشاره کرده بود که تهاجم مخفی یک داستان سربسته درباره اسکرال‌ها است که با توجه به اینکه این بیگانگان در نهایت، تبدیل به قهرمانان فیلم کاپیتان مارول شدند، منطقی است که زود‌تر از موعد، داستان این سریال را پیش‌بینی نکنیم. سریال تهاجم مخفی در صحنه‌های پس از تیتراژ دو پروژه مرد عنکبوتی: دور از خانه و وانداویژن معرفی شده بود.

سریال تلویزیونی آیرون‌هارت با بازی دومینیک ثورن در نقش ریری ویلیامز

آیرون‌هارت اولین مجموعه از دو سریال دنباله‌ای مرد آهنی است و داستان ریری ویلیامز، نابغه‌ای نوجوان را دنبال می‌کند که وارث تاج و تخت زرهی تونی استارک است. دومینیک ثورن برای بازی در نقش ریری انتخاب شده است. کاراکتر ریری در سال ۲۰۱۵ و از طریق کمیک‌های مارول معرفی شد. در حال حاضر، اخبار چندانی از پروژه آیرون‌هارت مارول در دسترس نیست.

ماشین جنگی شخصیت اصلی سریال تلویزیونی جنگ‌های نظامی است

دومین مجموعه مربوط به مرد آهنی دنیای سینمایی‌ مارول در دیزنی‌پلاس، جنگ‌های نظامی است که دان چیدل در آن به عنوان جیمز رودز معروف به ماشین جنگی بازی می‌کند. کوین فایگی درباره جنگ‌های نظامی گفته است: «در این سریال، فناوری (تونی استارک) به دست افراد اشتباهی می‌افتد و داستان حول این قضیه می‌چرخد.» البته این قضیه می‌تواند در بسیاری دیگر از داستان‌های دنیای سینمایی‌ مارول بررسی شود.

تعطیلات ویژه با نگهبانان کهکشان

مارول پس از فیلم لگو جنگ ستارگان: تعطیلات ویژه در سال ۲۰۲۰، در حال تدارک یک اثر مشابه است. فیلم نگهبانان کهکشان: تعطیلات ویژه، توسط جیمز گان برای دیزنی‌پلاس کارگردانی خواهد شد که در رابطه با فیلم نگهبانان کهکشان ۳ است و در زمستان ۲۰۲۲ و قبل از این دنباله اکران می‌شود.

نگهبانان کهکشان ۳ در سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود

نگهبانان کهکشان ۳ پس از تاخیرهای مکرر به دلیل اخراج و استخدام مجدد جیمز گان و همه‌گیری کرونا، بالاخره یک تاریخ انتشار مشخص پیدا کرده است. قسمت (احتمالا) پایانی سه‌گانه گان قرار است در ۵ مه ۲۰۲۳ و دقیقا شش سال کامل پس از نگهبانان کهکشان ۲ در سال ۲۰۱۷ نمایش داده شود.

بیبی گروت در سریال تلویزیونی من گروت هستم حضور خواهد داشت

اخبار مارول نشان می‌دهد که نسخه دیگری از نگهبانان کهکشان، این بار در قالب مجموعه‌ای کوتاه در دیزنی‌پلاس منتشر خواهد شد. من گروت هستم نگاهی به شخصیت بیبی گروت در نگهبانان کهکشان ۲ دارد و داستان این موجود چوبی کوچک در قالب ماجراجویی‌های خود است.

کریستین بیل در فیلم ثور: عشق و تندر، نقش گور، خدای قصاب را بازی می‌کند

دنیای مارول

بتمن سابق، کریستین بیل در فیلم ثور: عشق و تندر به دنیای سینمایی مارول ملحق می‌شود و تایید شده است که او نقش شخصیت شرور گور، خدای قصاب را بازی می‌کند. بازیگران فیلم اختصاصی جدید خدای تندر در دنیای سینمایی مارول، از قبل مشخص شده‌اند و علاوه بر کریس همسورث، تمام بازیگران اصلی نگهبانان کهکشان، تسا تامپسون در نقش والکری و ناتالی پورتمن در نقش مایتی ثور در این اثر ظاهر خواهند شد. اگر تایکا وایتیتی به داستان کمیک‌ها وفادار بماند، می‌توان گور را یک چالش قابل توجه برای ثور دانست.

مرد مورچه‌ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی (تاریخ انتشار، کیسی لنگ جدید و حضور کنگ فاتح به عنوان شرور)

مرد مورچه‌ای ۳ عنوان جدیدی دارد که نوید‌بخش مضامین بیشتری درباره قلمرو کوانتومی است. پل راد، اوانجلینا لیلی، مایکل داگلاس و میشل فایفر، همگی به این دنباله بازمی‌گردند و کاترین نیوتن نیز به عنوان بازیگر جدید کیسی لنگ (سومین بازیگری که در این نقش بازی می‌کند) به آن‌ها ملحق می‌شود و احتمالا در این نقش ماندگار شود. آن‌ها در این فیلم با شرور بزرگی به نام کنگ فاتح با بازی جاناتان میجرز مبارزه می‌کنند. فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی در ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ اکران می‌شود.

فیلم پلنگ سیاه ۲ شخصیت چادویک بوزمن را بازسازی نمی‌کند و هنوز قرار است در سال ۲۰۲۲ منتشر شود

مارول پس از مرگ غم‌انگیز چادویک بوزمن در آگوست ۲۰۲۰، کاراکتر پلنگ سیاه را در دنباله این فیلم بازسازی نمی‌کند. رایان کوگلر باز هم نویسندگی و کارگردانی پلنگ سیاه ۲ را بر عهده دارد و به گفته فایگی این فیلم دنیای واکاندا را که به زیبایی در اولین فیلم معرفی شد، بیشتر بررسی خواهد کرد. پلنگ سیاه ۲ هنوز قرار است در سال ۲۰۲۲ اکران شود، اگرچه تاریخ انتشار آن، سه ماه به تعویق افتاد و از ماه مه به ۸ جولای منتقل شد.

فیلم چهار شگفت‌انگیز دنیای سینمایی مارول به طور رسمی توسط کارگردان مرد عنکبوتی ساخته خواهد شد

مارول پس از تصاحب استودیو فاکس توسط دیزنی در سال ۲۰۱۹، اکنون صاحب حقوق تمام شخصیت‌هایی است که قبلا به فاکس فروخته شده بودند و اولین فیلمی که این شخصیت‌های جذاب در آن نقش دارند چهار شگفت‌انگیز خواهد بود. چهار شگفت‌انگیز که اولین خانواده مارول هستند، در فیلمی از جان واتس که کارگردان هر سه فیلم مرد عنکبوتی تام هالند بوده است، وارد دنیای سینمایی مارول خواهند شد.

مجموعه تلویزیونی جدید واکاندا در راه است

طرفداران پلنگ سیاه از قبل می‌دانستند که دوباره در سینماها شاهد سرزمین جذاب واکاندا خواهند بود اما دنیای سینمایی مارول علاوه بر آن، در نظر دارد تا سریالی را درباره این منطقه آفریقایی در دیزنی‌پلاس به نمایش درآورد. مارول در فوریه ۲۰۲۱ از برنامه‌های خود برای ساخت یک مجموعه تلویزیونی جدید حول واکاندا رونمایی کرد که توسط کارگردان هر دو فیلم پلنگ سیاه، رایان کوگلر تولید خواهد شد. طبق آخرین اخبار مارول، این پروژه هنوز بدون عنوان و تاریخ انتشار است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمالا دانای گوریرا، در قالب شخصیت اوکویه، نقش اصلی این سریال خواهد بود.

سریال اسپین‌آف هاوک‌آی با محوریت اکو در حال توسعه است

همان‌طور که در بالا ذکر شد، آلاکوا کاکس اولین حضور خود در دنیای سینمایی مارول را در نقش اکو و در سریال هاوک‌آی دیزنی‌پلاس تجربه خواهد کرد. گفته می‌شود مارول قرار است باز هم از کاکس در این نقش و در سری اسپین‌آف دیگری استفاده کند که در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است.امیلیا کلارک، اولیویا کلمن و بازیگران دیگری به سریال تهاجم مخفی ملحق می‌شوند

در آوریل ۲۰۲۱ چند نفر از بازیگران تاثیر‌گذار سریال تهاجم مخفی معرفی شدند که تعدادی از آن‌ها نام‌های بزرگی بودند، اگرچه فعلا نقش آن‌ها نامشخص است. امیلیا کلارک (دنریس تارگرین در بازی تاج و تخت)، اولیویا کلمن (بازیگر برنده اسکار) و کینگزلی بن ادیر (بازیگر سریال‌های پیکی بلایندرز و او ای) در این سریال حضور دارند. کریستوفر مک دونالد و کیلیان اسکات نیز از دیگر بازیگران جدید این مجموعه هستند.

راسل کرو نقش زئوس را در فیلم ثور: عشق و تندر بازی می‌کند

دنیای مارول

فیلم ثور: عشق و تندر با حضور همسورث، بیل، پورتمن و تامپسون در کنار گروه نگهبانان کهکشان، دارای ترکیبی قدرتمند از بازیگران است اما با این وجود، اخبار جدید پیرامون مارول، شامل اسامی هیجان‌انگیزتری است که در سال ۲۰۲۱ به این فیلم می‌پیوندند. ملیسا مک کارتی بار دیگر نقش هلا را ایفا خواهد کرد (بار اول در فیلم ثور: رگناروک بود) و مت دیمون، سم نیل و لوک همسورث، همگی نقش‌های قبلی خود را در این فیلم اجرا می‌کنند. با این حال، جذاب‌ترین بازیگر جدید، راسل کرو است که نقش خدای یونانی، زئوس را بازی می‌کند. او در کمیک‌بوک‌ها قدرتی قابل مقایسه با اودین دارد اما انتظار می‌رود که زئوس در این فیلم، فقط حضوری کوتاه داشته باشد و احتمالا شاهد درگیری او با گور، خدای قصاب خواهیم بود.

عناوین رسمی پلنگ سیاه ۲ و کاپیتان مارول ۲

در ماه مه ۲۰۲۱ بود که اخبار جدید مارول، عناوین رسمی هر دو فیلم پلنگ سیاه ۲ و کاپیتان مارول ۲ را تایید کردند. پلنگ سیاه با نام واکاندا برای همیشه و کاپیتان مارول نیز با عنوان مارول‌ها منتشر می‌شود که اشاره‌ای به ابرقهرمانان فیلم یعنی کارول دانورز، کمالا خان و مونیکا رمبیو دارد.

تریلر نهایی جاودانگان، تاریخ دنیای سینمایی مارول را نشان می‌دهد

پس از مدتی که اطلاعات کمی درباره فیلم جاودانگان مارول به کارگردانی کلویی ژائو وجود داشت، سرانجام در مه ۲۰۲۱ مخاطبان توانستند نگاهی دقیق‌تر به این اثر مورد انتظار دنیای سینمایی مارول بیاندازند. تریلر جاودانگان علاوه بر نشان دادن صحنه‌هایی از فیلم که به کارگردانی کلویی ژائو (برنده اسکار) ساخته شده است، یک درس کوتاه از تاریخ دنیای سینمایی مارول به طرفداران داد. این موجودات فرا زمینی هزاران سال پیش وارد زمین شدند اما طبق سیاستی، قسم خوردند که (کم و بیش) در امور زمین مداخله نکنند. این گروه اکنون پس از شکست تانوس، گرد هم آمده‌اند و شامل طیف وسیعی از چهره‌های معروف از جمله آنجلینا جولی، جما چان، کیت هرینگتون، ریچارد مدن، سلما هایک و کمیل نانجیانی هستند که همه آن‌ها در تریلر دیده می‌شوند و لباس ابرقهرمانی بر تن دارند و از قدرت اختصاصی خود استفاده می‌کنند. تریلر نهایی، قبل از اکران فیلم، جزئیاتی از داستان جاودانگان را نشان می‌دهد و به مواردی اشاره می‌نماید که آن‌ها را از مخفیگاه خود خارج می‌کند.

جمیلا جمیل در قالب نقش تیتانیا به سریال شی‌هالک می‌پیوندد

جمیلا جمیل، تاتیانا ماسلانی، مارک روفالو و تیم راث را در سریال شی‌هالک دیزنی‌پلاس همراهی می‌کند. این دی‌جی سابق که به واسطه پروژه مکان خوب به شهرت رسید، در قالب نقش تیتانیا اولین حضور خود را در دنیای سینمایی مارول تجربه خواهد کرد. تیتانیا که از چندین شخصیت کمیک تشکیل شده است، بیشتر به مری مک فران شباهت دارد. او یک زن جوان خجالتی و بی‌ادعاست که مانند بروس بنر، از طریق تابش‌های رادیواکتیویته، به ابرقدرت‌های خود رسید. تیتانیا در کمیک‌های مارول، رقیبی سرسخت برای جنیفر والترز بود و ظاهرا نقش شرور اصلی شی‌هالک را ایفا خواهد کرد.

دستگاه‌های عجیب پیتر پارکر در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

تام هالند این‌بار بر خلاف همیشه، اطلاعات فیلم را لو نداده است اما با این حال، باز هم اطلاعات نسبتا مناسبی از جزئیات طرح داستان فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست فاش شده است. قرار است چندین اکشن فیگور و اسباب بازی در این فیلم استفاده شوند و هم‌چنین در این اثر، مرد عنکبوتی، از یک وسیله تار‌انداز که با جادوی دکتر استرنج تقویت شده است، استفاده می‌کند. احتمالا این دستگاه به مرد عنکبوتی این امکان را می‌دهد تا تارهای خود را نه فقط بین آسمانخراش‌ها بلکه بین ابعاد نیز پرتاب کند. این سلاح‌ها و وسایل جدید پیتر، احتمالا نشان از این دارد که نظریه حضور چندین مرد عنکبوتی متفاوت در این فیلم، درست است.

یلنا در سریال هاوک‌آی حضور دارد

اینکه یلنا بلوا با بازی فلورنس پیو، حضوری قوی و قابل ملاحظه در فیلم بیوه سیاه داشت، بر همگان عیان است اما طرفداران، زمانی خوشحال شدند که در صحنه پس از تیتراژ فیلم، فهمیدند که این بیوه سیاه جدید، بار دیگر به دنیای سینمایی مارول بازخواهد گشت. در این صحنه، یلنا برای ادای احترام بر سر آرامگاه ناتاشا رومانوف حاضر شده است که وال که اولین بار در سریال شاهین و سرباز زمستان با او آشنا شدیم، نزد یلنا می‌رود. نام کامل وال، لا کنتسا والنتینا آلگرا دلا فونتاین است. او مانند نیک فیوری، مامور جذب نیروهای مختلف است و دیدیم که در شاهین و سرباز زمستان، از جان واکر، نماینده ایالات متحده درخواست کمک کرد و ظاهرا قصد دارد تیم انتقام‌جویان تاریک را راه بیاندازد. در این صحنه، معلوم می‌شود که یلنا نیز از یاران وال است و ماموریت بعدی او، کشتن کلینت بارتون در سریال هاوک‌آی است.

حضور میشلا کوئل در فیلم واکاندا برای همیشه

هنوز مشخص نیست که داستان فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه پس از مرگ غم‌انگیز چادویک بوزمن، به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد. چهره‌های آشنا از اولین فیلم (از جمله ناکیا، اوکویه و شوری) در این فیلم دوباره ظاهر خواهند شد اما طبق آخرین اخبار مارول، اولین بازیگر اصلی اضافه‌شده به فیلم، میشلا کوئل، بازیگر فیلم شاید نابودت کنم است. او که در حال حاضر در میان نامزدهای اصلی برای بازی در فیلم دکتر هو قرار دارد، در فیلم واکاندا برای همیشه نقش استورم را بازی می‌کند. این جهش‌یافته قرار است نقش بیشتری در آینده دنیای سینمایی مارول ایفا کند.

کنگ قبل از مرد مورچه‌ای ۳، در دنیای سینمایی مارول معرفی شد

فصل ۱ لوکی، پر از اثر انگشت و رد پاهای کنگ فاتح در سراسر داستان خود بود، از اشاره اولیه به دوره زمانی این شخصیت شرور در کمیک‌بوک‌ها گرفته تا مجسمه مشکوک کنگ در میان سه‌گانه محافظان زمان. جاناتان میجرز که از قبل، حضورش در مرد مورچه‌ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی تایید شده بود، زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت وارد دنیای سینمایی مارول شد، اگرچه او از نظر فنی، نقش کنگ را بازی نمی‌کرد. نسخه‌های مختلف کنگ در سریال لوکی به عنوان فرد پشت پرده سازمان واریانس زمان معرفی شدند. او دانشمندی است که پس از شروع فتح چندجهانی، جدول زمانی مقدس را ایجاد کرد. تصمیم سیلوی برای کشتن این محافظ مرموز زمان، منجر به ایجاد واقعیت‌های متعدد شد و همان‌طور که در آخر سریال دیدیم، مجسمه جدید کنگ در سازمان واریانس زمان، نشان از حضور جدی این کاراکتر در آینده دنیای سینمایی مارول دارد.

فصل دوم سریال لوکی

دنیای مارول

روایت لوکی از طریق فیلم‌های دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی و مرد مورچه‌ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی ادامه خواهد داشت اما فصل دوم سریال این خدای شیطنت قرار است در دیزنی‌پلاس پخش شود. به نظر می‌رسد که وانداویژن و شاهین و سرباز زمستان هر دو فقط یک فصل داشته باشند و بدین ترتیب، لوکی اولین سریال دنیای سینمایی مارول است که به فصل دوم می‌رسد.

اسکارلت جوهانسون و مسائل حقوقی دیزنی

اسکارلت جوهانسون در یک ماجرای در حال توسعه که به نظر می‌رسد هر هفته آشفته‌تر می‌شود، به دلیل پخش مشترک و هم‌زمان بیوه سیاه در سرویس پخش و سینماها، علیه دیزنی اقدام قانونی کرد. جوهانسون می‌گوید که به این بازیگر قول داده شده بود که فیلم به طور منظم در سینماها به نمایش درآید و بخشی از درآمد او وابسته به عملکرد فیلم در گیشه بود. در این شکایت، او ادعا کرده است که دیزنی، مذاکره مجدد درباره قراردادها را در پی کرونا نادیده گرفته است و به نظر می‌رسد که با مخالفت آشکار هر طرف با طرف دیگر، این وضعیت به قول بندیکت کامبربچ، کمی آشفته است. این موضوع به احتمال زیاد در خارج از دادگاه، حل و فصل شود اما هنوز در زمان نگارش این متن، توافقی بین طرفین حاصل نشده است.

بسام طارق فیلم تیغه را کارگردانی می‌کند

یک بازسازی از فیلم تیغه، در برنامه‌های اصلی فاز ۴ دنیای سینمایی مارول جای دارد و نقش بازیگر اصلی آن، توسط ماهرشالا علی اجرا می‌شود. ساخت این فیلم در ابتدا در سال ۲۰۱۹ تایید شد و اخبار اولیه حاکی از این بود که شخصیت اصلی، یک خون‌آشام گیاه‌خوار است. استیسی اما اوسی‌کوفور به عنوان نویسنده این اثر منصوب شده است. حالا اعلام شده است که بسام طارق، کارگردانی تیغه را بر عهده دارد. طارق اگرچه هنوز نام بزرگی ندارد اما اخیرا برای کارگردانی فیلم مغول موگلی با بازی ریز احمد، ستایش منتقدان را برانگیخت. طارق قبلا هیجان خود را نسبت به پیوستن به رده کارگردانان دنیای سینمایی مارول شرح داده بود و بیان کرده بود که در تیغه، برداشتی متفاوت از شخصیت نمادین فیلم، ارائه می‌دهد.

آیرون‌هارت در پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه ظاهر خواهد شد

همان‌طور که در بالا ذکر شد، دومینیک ثورن نقش شخصیت آیرون‌هارت یا ریری ویلیامز را در سری اختصاص خود در دیزنی‌پلاس به تصویر می‌کشد اما قبل از آن، او در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه، حضور خواهد داشت. مارول در آگوست ۲۰۲۱ در یک اعلان خبری، حضور ثورن در این فیلم را تایید کرد و ریری ویلیامز را یک اعجوبه جوان خواند. حضور او در پلنگ سیاه می‌تواند سرآغاز برنامه فراتر از واکاندا باشد که در پایان اولین فیلم پایه‌گذاری شد. احتمالا او با حضور در مدرسه معروف واکاندا و معاشرت با افرادی مانند شوری، زره ​​آهنین خود را می‌سازد و ثورن را به عنوان یک ابرقهرمان ثابت، قبل از سریال دیزنی‌پلاس‌ خود، معرفی می‌کند.

سم ویلسون رسما به عنوان کاپیتان آمریکا در کاپیتان آمریکا ۴ حضور دارد

دنیای مارول

بلافاصله پس از پخش قسمت آخر سریال شاهین و سرباز زمستان، شایعاتی مربوط به بازی آنتونی مکی در نقش سم ویلسون در کاپیتان آمریکا ۴ مطرح شد اما هیچ چیز رسمی نبود و هم‌چنین مشخص نبود که آیا مارول به دنبال ساخت یک فیلم جدید برای معرفی کاپیتان آمریکای جدید خود است یا خیر. با این حال، در آگوست ۲۰۲۱، اخباری مبنی بر امضای قرارداد مکی برای بازی در نقش کاپیتان آمریکا منتشر شد و بازیگر همکار او، سباستین استن نیز به همین خاطر به مکی تبریک گفت. تاریخ اکران، کارگردان، طرح، بازیگران، عنوان و تقریبا هر چیز دیگر این فیلم در حال حاضر نامشخص است.

تریلر مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، حضور دکتر اختاپوس، گرین گابلین و چند شخصیت دیگر را تایید کرد

انتظارات برای مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، به بیشترین میزان ممکن رسید و طرفداران می‌خواستند بدانند که این فیلم بالاخره چه زمانی پخش می‌شود. مارول بالاخره تسلیم شد و در تریلر آنلاین منتشر‌شده، اولین نمای رسمی فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را نشان داد. مصائب و مشکلات چندجهانی زمانی آغاز می‌شود که پیتر پارکر از دکتر استرنج می‌خواهد که طلسمی بخواند تا جهانیان، هویت مخفی او را فراموش کنند اما مرد عنکبوتی در هنگام خواندن طلسم دخالت می‌کند و یک حادثه بین بعدی رخ می‌دهد. این تریلر، حضور دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا و گرین گابلین با بازی ویلم دفو که آن‌ها را از سه‌گانه مرد عنکبوتی سم ریمی به یاد داریم، تایید می‌کند و اشارات کوتاهی به الکترو با بازی جیمی فاکس، سندمن و لیزارد دارد.

طرفداران فکر می‌کردند که ساعد‌های مت مرداک در تریلر دیده شده‌اند اما این حدس و گمان‌ها توسط چارلی کاکس که بازیگر خود نقش مت مرداک یا دردویل است، رد شد. حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد، فعلا مبهم باقی می‌ماند. خوشبختانه این شایعات هیچ ضرری برای مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، نداشت و تریلر فیلم از رکورد تعداد بازدیدکنندگان تریلر فیلم انتقام‌جویان: بازی پایانی پیشی گرفت.

شانگ‌چی ثابت کرد که گیشه‌های سینما هم‌چنان فعال هستند

پس از انتشار ترکیبی بیوه سیاه، مارول، شانگ‌چی و افسانه ده حلقه را به روش قدیمی و با پخش انحصاری آن در سینماها آزمایش کرد. این فیلم با وضعیت مبهمی روبه‌رو بود اما توانست رکورد فروش هفته افتتاحیه را که در اختیار بازسازی فیلم هالووین به کارگردانی راب زامبی بود، بشکند. اگرچه شانگ‌چی ناگزیر یکی از کم ستاره‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در فهرست آثار این استودیو است اما به هر حال، در شرایط فعلی، پروژه‌ای بسیار دلگرم کننده است و هم‌چنین نقدهای آن نشان می‌دهد که مورد پسند منتقدان قرار گرفته است.

منبع: screenrant

نوشته آخرین اخبار، اطلاعیه‌ها و افشاگری‌ها از دنیای مارول اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala