شرکت اپل امروز سومین نسخه آزمایشی سیستم عامل iOS 11 را برای توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند. گفته شده این نسخه آزمایشی ۳۹۲ مگابایت حجم‌ دارد. در حال حاضر افرادی که برای در طرح پیش نمایش اپل ثبت نام کرده‌اند می‌توانند به این نسخه دسترسی داشته باشند. البته در چند روز آینده این نسخه در اختیار کاربران معمولی هم قرار خواهد گرفت.

یکی از ویژگی‌های مهمی در این نسخه با آن مواجه خواهید شد روش بستن متفاوت برنامه‌ها در iPad است. دکمه X که برای بستن برنامه‌ها در نسخه‌های آزمایشی اول و دوم وجود داشت با یک حالت حرکتی جدید جایگزین شده تا کاربران به این روش برنامه‌ها را ببندند.

تغییرات و پیشرفت‌هایی هم در قسمت مرکز اعلان‌ها ایجاد شده است. الان همه اعلان‌ها نشان داده می‌شوند و دیگر نیازی برای دیدن اعلان‌های قدیمی سوایپ کنید. یکی دیگر از این تغییرات طراحی مجدد رابط کاربری ۳D Touch برای کار در محیط دوربین است. برخی از المان‌های رابط کاربری تغییر کرده است. ویژگی Drag and Drop هم با بهتر شده  و با سرعت بیشتری می‌توان این کار را انجام داد. همچنین یک API جدید برای سرویس‌های سافاری در نظر گرفته شده تا توسعه دهندگان بتوانند بهتر از این مرورگر استفاده کنند.

منبع: ۹to5mac

منبع متن: digikala