عکس روی جلد مجله‌ی زیر را ببینید. این عکس متعلق به شماره‌ی ژانویه سال ۱۹۹۱ نشریه‌ Popular Mechanics است. این نشریه، خودرویی را به اسم «اسکای‌کار» (Skycar) روی جلد خود به تصویر کشیده است؛ خودرویی که ظاهرا «هر کسی می‌تواند آن را به پرواز در بیاورد». با این حال، اسکا‌ی‌کار هیچ وقت پرواز نکرد و این رویا، به واقعیت تبدیل نشد. با تمام این اوصاف، امکان خرید این خودرو فراهم شده است.

شرکت «مالر اینترنشنال» (Moller International)، شرکتی که خودروی عمود پرواز اسکای‌کار را ساخته بود، دیروز خبر داد که می‌خواهد خودروی M400 Skycar را در فروشگاه eBay بفروشد. البته باید در نظر داشته باشید که این خودرو، به درد سواری نمی‌خورد.

خودروی اسکای‌کار، با اینکه آزمایش‌های متعددی را پشت سر گذاشته، ولی از سوی سازمان هوانوردی فدرال امریکا، برای پرواز تایید نشده است. مالر می‌گوید که این خودرو را به شرطی می‌فروشد که با آن پرواز نکنید.

در توضیح این خودرو آمده است: “اسکای‌کار سرعت بالای یک هواگرد بال ثابت را با توانایی فرود و تیک‌آف عمودی یک هلیکوپتر، ادغام کرده است.”

مالر اینترنشال گفته که این خودرو، به درد موزه‌های شخصی یا عمومی می‌خورد. می‌توانید ویدیویی از اسکای‌کار را در ادامه ببینید.

 

منبع: The Verge

منبع متن: digikala