جایگزین کردن بازیگر این شخصیت اتفاق جدید نیست و مانند دو فیلم جیمزباند و دکتر‌هو هواداران انتظار دیدن بازیگری جدید در این نقش را دارند. سری بتمن در این حوزه تقریبا سرآمد است. اولین حضور او در سریال بتمن ۱۹۴۳ اثر لوئیس جی.ویلسون بود و اولین صداپیشگی او را استیسی هریس در سال ۱۹۴۵ در ماجراهای بتمن انجام داد.

  • چرا رابرت پتینسون برای فیلم بتمن تنها ۳ میلیون دلار دستمزد گرفت؟
  • ۱۲ سایبورگ برتر در فیلم‌های سینمایی؛ از دکتر اختاپوس تا پلیس آهنی
  • بازی‌ شوالیه‌های گاتهام و Suicide Squad در رویداد DC نمایش داده می‌شوند

از آن موقع تاکنون بازیگران بسیاری نقش این شوالیه‌ی شنل‌دار که در درام‌های پادکستی، انیمیشن‌های سریالی، لایواکشن‌های تلویزیونی و سینمایی و بازی‌های ویدئویی زیادی حضور داشته است را بازی کرده‌اند. هواداران قدیمی بتمن احتمالا شاهد حضور بازیگری محبوب که برترین نقش‌آفرینی را انجام داده است باشند. بااین‌که ممکن است عده‌ای از این بازیگران مجدد در لباس بتمن ظاهر شوند اما ورود بازیگران جدید با ادای احترام به عناوین پیشین ایده‌هایی جدیدتر برای این شخصیت به ارمغان می‌آورند. در این مطلب تمام بازیگرانی که برای ایفای این نقش تایید شده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. ایان گلن – فصل سوم تایتان‌ها

بتمن

حضور بتمن در فصل اول تایتان‌ها با نشان دادن نگرانی‌های دیک گریسون، عمارت وین و تصاویر خنده‌دار از یک مرد با لباس خفاشی تایید شده بود اما هیچ بازیگری نقش وی را بازی نمی‌کرد. فصل دوم ایان گلن را برای بازی در نقش بروس وین و استاد راهنمای گریسون (Brenton Thwaites) معرفی کرد. در تریلر فصل سوم شاهد بازگشت گلن به نقش بتمن بودیم که احتمالا نقشی کوتاه خواهد داشت، او کنترل خود را از دست داده است، اعلام می‌کند که دیگر خسته شده و از گریسون می‌خواهد لباس بتمن را بپوشد. واضح نیست که توایتز مشخصا در مورد Cowl صحبت می‌کند یا نه اما از آن‌جا که این سری بر روی خروج نقش رابین از زیر سایه‌ی استاد خود و ساخت عنوانی جدید به نام نایت وینگ تمرکز زیادی دارد، چندان دور از ذهن هم به نظر نمی‌رسد.

۲. رابرت پتینسون – بتمن

بتمن

با این‌که او بیشتر با نقش افسانه‌ای ادوارد کلن در سریال گرگ‌ومیش شناخته می‌شود اما اخیرا سعی می‌کند کمی بیشتر از این فرانچایز فاصله بگیرد. او اخیرا با حضور در فیلم‌های دیگر مانند شهر گمشده‌ی زی در نقش هنری کاستین و فیلم تنت در نقش نیل توانسته است این فاصله را بیشتر کند و بازی در نقش بتمن احتمالا قدم بعدی وی خواهد بود. در حالی‌که اکثر عناوین مانند بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت بر حضور نسخه‌ای مسن و خسته‌تر از بتمن تمرکز دارند، این بازیگر شخصیت جوان‌تری از او به نمایش خواهد گذاشت. فیلم داستان سال دوم ماجراهای این قهرمان را دنبال می‌کند و اولین تلاش برای حضور پتینسون در سه‌گانه‌ی بتمن است که سعی شده داستانی تاریک‌ و واقع‌گرایانه‌تر از باقی عنوان‌های بتمن را روایت کند. ساخت سریالی پرکوئل از شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس درباره‌ی وقایع سال اول بروس وین در لباس بتمن نیز اعلام شده است اما مشخص نیست که پتینسون نقش اول آن‌را بازی می‌کند.

۳. بن افلک – فلش

بتمن

بن افلک که اخیرا نقش بتمن را برعهده داشته است در سال ۲۰۲۲ به ایفای نقش فلش خواهد پرداخت. او روابط عجیبی با این شخصیت دارد و با این‌که هواداران از حضور وی در فیلم بتمن علیه سوپرمن:طلوع عدالت متعجب بودند، نقدهای مثبتی به‌خاطر بازی خوبش دریافت کرد. او بعد از حضوری کوتاه در فیلم جوخه‌ی انتحار ۲۰۱۶ و بازی در نقش اصلی فیلم لیگ عدالت با اشاره به مشکلات سلامتی خود از این نقش کناره گرفت و باعث شد فیلم روی شخصیت جوان جدید تمرکز کند. او پس از بازیابی سلامت خود به نقش خود در کنار شخصیت بری آلن با بازی ازرا میلر باز‌گشت. سریال فلش قول واکاوی گذشته‌ و ارتباط او با آلن و قتل مادر وی را داده است. با توجه به نقدهای مثبت حضور بن افلک در نقش بتمن در فیلمی از زک استایدر، این فرصتی خوب برای بازگشت وی به دنیای بزرگ دی‌سی است.

۴. مایکل کیتون – فلش

بتمن

اگر مخاطبان از حضور بن افلک در نقش شوالیه‌ی تاریکی پس از مدت‌های مدید سورپرایز شده بودند، خبر بازی کیتون در نقش بتمن و در کنار افلک آن‌ها را شوکه کرد. او نخستین بار در بتمن ۱۹۸۹ ساخته‌ی تیم برتون حضور یافت و مجدد در زمانی که فلش اکران شد در بتمن باز‌می‌گردد ۱۹۹۳ به ایفای نقش پرداخت و از آن‌زمان سه دهه در این فارنچایز غایب بوده است. وقتی بری آلن برای نجات مادرش در زمان سفر می‌کند این کار نتیجه‌های غیرعمدی بر آینده‌ی خط داستانی او می‌گذارد و باعث ظاهر شدن بتمن در قالب فردی مسن می‌شود (کیتون). حضور کیتون در عناوین بتمن و بتمن بازمی‌گردد کانن محسوب شده و حوادث باقی سری بتمن که بازیگرانی دیگر نقش بتمن را داشته‌اند را نادیده می‌گیرد (بتمن تا همیشه و بتمن و رابین). آخرین حضور کیتون در فیلم‌های ابرقهرمانی به شخصیت کرکس در مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، برمی‌گردد و احتمالا همین نقش را در فیلم موربیوس ساخته‌ی کمپانی سونی برعهده خواهد داشت.

۵. وینستون دوک – بتمن دفن نشده

بتمن

دی‌سی در حال بازگشت به فرمت اصلی اقتباس از کتاب کمیک است و اعلام کرده است در قراردادی با اسپاتیفای پادکست‌های درام بسیاری از شخصیت‌های خود را منتشر خواهد کرد. اولین قسمت این مجموعه بتمن دفن نشده خواهد بود. وینستون دوک نقش بتمن را با روایت داستانی جدید از این شخصیت خواهد داشت‌.او به جای شخصیت پولدار نقش دکتر آسیب‌شناسی که در بیمارستان گاتهام کار می‌کند را برعهده دارد و رودرروی قاتلی سریالی به نام هاروستر قرار می‌گیرد. برتری دوک در اجرای نقش‌های ابرقهرمانی در دیگر عنوانین مانند ام‌باکو رهبر قبیله‌ی جباری فیلم پلنگ سیاه بسیار به چشم می‌آید. او بار دیگر این نقش را در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا همیشه بازی خواهد کرد.

۶. جفری رایت –  Batman: The Audio Adventures

بتمن

دی‌سی در کنار قرارداد با اسپاتیفای برای ساخت یک پادکست اختصاصی در مورد بتمن برای شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس برنامه‌هایی دارد. در The Audio Adventures شاهد نقش آفرینی جفری رایت در نقش بتمن، روایتی کمدی‌تر از این فرانچایز و همچنین حضور عوامل برنامه‌ی پخش زنده‌ی شبانه (SNL) در این سری خواهیم بود. حوزه‌ی شغلی جفری رایت در فیلم و سرال‌ها بسیار گسترده است، او در نقش فلیکس لیتر در فیلم جیمز باند و برنارد لو در سریال وست‌ورلد بازی کرده است. او در عنوانین قبلی مارول و دی‌سی قبل از ۲۰۲۱ حضور نداشته است اما حالا در فیلم‌های اقتباسی با تمام قوا حضور دارد و در حال‌ حاضر صداپیشگی واچر در سریال مارولی چه می‌شود اگر…؟ از سرویس دیزنی پلاس را برعهده دارد. وی همچنین در فیلم بتمن نقش جیمز گوردون، محافظ ناظر بر شهر گاتهام را در کنار رابرت پتینسون ایفا خواهد کرد. این موضوع رایت را به اولین بازیگری که هر دو نقش بتمن و گوردون را برعهده داشته است تبدیل خواهد کرد، اتفاقی که ممکن است دیگر تکرار نشود.

۷. آنسون مونت – بی‌عدالتی

بتمن

بی‌عدالتی پروژه‌ی آینده‌ای براساس بازی ویدئویی بی‌عدالتی: خدایان میان ما و فصل اول کمیکی با همین نام است. روایت داستان در مورد آشفتگی سوپرمن در غم از دست دادن لویس لین، تلاش او برای فتح زمین و مقابله‌ی دیگر ابرقهرمانان دی‌سی با او است. با وجود این‌که کوین کانروی صداپیشگی بتمن در بازی ویدئویی را برعهده داشته است، اما فیلم این وظیفه را بر دوش آنسون مونت گذاشته است. مونت اخیرا در نقش کاپیتان کریستوفر پیک فیلم پیشتازان فضا: اکتشاف به هنرنمایی مشغول بوده است و در سری کوتاه غیرکمیک از مارول به نام ناانسان‌ها نیز نقش بلک‌بولت را برعهده داشته است.

۸. ایثن هاک – Batwheels

بتمن

ساخت عناوین جدید از پروژه‌های بتمن ادامه دارد و این‌بار انیمیشنی جدید از این سری برای شبکه‌های کارتون نتوورک و اچ‌بی‌او مکس به نام Batwheels در دست ساخت است. این سریال داستانی عجیب دارد و تقریبا مخلوطی از دنیای بتمن و و فرانچایز ماشین‌های پیکسلی است و روی شخصیت‌های استخدام شده توسط بتمن تمرکز دارد که به او در مبارزه با مجرمان شهر گاتهام کمک می‌کنند. ایثن هاک ستاره‌ی فیلم‌های روز تمرین، شوم، پیش از طلوع و چندین فیلم و سریال دیگر صداپیشگی بتمن را برعهده دارد. یار بتمن دوک توماس (Al Hudson) اولین شخصیت سیاه‌پوستی است که لباس رابین را برتن می‌کند و مستقیم از  صفحه‌های کمیک دی‌سی بیرون آمده است‌. هاک همچنین به زودی با لایواکشن ورلد و در نقش شخصیت منفی مرموزی به نام شوالیه‌ی ماه به کمپانی مارول می‌پیوندد.

منبع: Screenrant

نوشته ۸ بازیگری که در فیلم آینده‌ی بتمن حضور دارند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala