سازمان ده حلقه که هزاران سال تحت نظر ونوو کار می‌کرد توسط ژیالینگ فتح شد اما هر ده حلقه در اختیار شانگ چی ماند. حال که این حلقه‌ها شانگ چی را به عنوان صاحب خود می‌شناسند، قدرت این استاد کونگ‌فوکار در رده‌ی قهرمانانی چون ثور و هالک است. مارول شانگ چی را با قدرت ده حلقه به یکی از قوی‌ترین اعضای انتقام جویان مبدل کرده است. شانگ چی با این حلقه‌ها و عضویت در تیم می‌تواند در انتقام جویان ۵ به کارهایی بزرگتر از رقابت با قوی‌ترین قهرمانان زمین بپردازد.

  • چرا فیلم شانگ چی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خیلی بدی دارد؟
  • چرا ساخت فیلم شانگ‌ چی از مارول ۲۰ سال زمان گرفت؟
  • منتقدان درباره‌ی فیلم شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه چه می‌گویند؟

علی‌رغم این‌که شانگ چی تا چه اندازه از قدرت این حلقه‌ها در فاز چهارم استفاده می‌کند، مارول باید در شانگ چی ۲ این اسلحه‌ها را از وی بگیرد. درست است که شانگ چی با استفاده از قدرت ده حلقه در نبرد با ساکن تاریکی دست برتر را داشت اما این حلقه‌ها در حین درگیری‌ها چندین اثر منفی برای شخصیت دارند. بزرگترین اثر منفی آن تغییر شدت و نحوه‌ی جنگیدن شانگ چی است. او همیشه با عنوان استاد کونگ‌فو شناخته می‌شود پس داشتن این حلقه‌ها در طولانی مدت ریسک از دست دادن یکی از مهم‌ترین پایه‌های وجودی این شخصیت را بالا می‌برد.

شانگ چی

بخش بزرگی از آن‌چه که شخصیت شانگ چی را در فیلم و کمیک‌ها خاص و متمایز می‌کند قابلیت وی در ابرقهرمان بودن بدون داشتن هیچ قدرت خاصی است. او با مهارت بالای هنرهای رزمی خود می‌تواند چندین دشمن بزرگ از جمله دشمنان قدرتمندی چون ریزر فیست را به آسانی شکست دهد. این ویژگی شخصیتی او بسیار شبیه به کاپیتان آمریکا است، هر دو شخصیت‌هایی هستند که می‌توانند با ابرقهرمانان و شخصیت‌های شرور با سطح قدرتی بسیار بالاتر از خودشان مبارزه کنند. در اکثر صحنه‌های فیلم شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه به این توانایی شخصیت توجه بالایی شده است، اما شانگ چی ۲ با حفظ این اسلحه‌ها از نشان دادن این قدرت ناتوان خواهد بود.

همچنین مهم است که بدانیم هنرهای رزمی شانگ چی در حقیقت دلیل موفقیت صحنه‌های اکشن فیلم بوده است. اجرای عالی نقش‌ها و درگیری‌های داخل اتوبوس و آسمان‌خراش از برجسته‌ترین صحنه‌های فیلم هستند. مارول توانست فقط به خاطر سبک کونگ‌فوی شانگ چی درگیری‌های فیلم را نسبت به دیگر عناوین دنیای مارول به شدت متمایز کند. اما با وجود ده حلقه شانگ چی نیازی به تکیه بر قدرت هنرهای رزمی خود نداشت. درگیری‌های وی با وجود این حلقه‌ها دیگر خاص و جذاب نیست و مانند دیگر عناوین اکشن ابرقهرمانی مارول خواهد بود. اگر مارول در فیلم شانگ چی ۲ راهی برای جدایی او و ده حلقه از هم پیدا کند، وی فرصت بیشتری برای درخشش به عنوان استاد کونگ‌فو کار دنیای مارول خواهد داشت.

منبع: Screenrant

نوشته چرا شانگ چی در فیلم بعدی باید از ده حلقه جدا شود؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala