این موضوع اتفاقی جالب است، چرا که وقتی تایتان‌ها برای اولین بار به نمایش درآمد، سریالی تفرقه‌انگیز محسوب می‌شد که تعداد زیادی منتقد و طرفدار داشت. به هر حال، بسیاری از افراد با تایتان‌های نوجوان بزرگ شده‌اند و به جهت‌گیری و داستان فوق‌العاده خشن این مجموعه، عادت دارند اما علی‌رغم داستان خشن، این برنامه، یک مجموعه عالی با بازیگران خوب با لباس‌های جذاب و برداشتی جالب از شخصیت‌های کلاسیک دی‌سی محسوب می‌شود.

  • ۹ تصویر به‌یادماندنی از خدایان و الهه‌های اساطیری در فیلم و انیمیشن
  • فصل ۳ تایتان‌ها چگونه بزرگ‌ترین مشکلات این سریال را برطرف کرده است؟
  • ۵ مکان در بازی تاج و تخت که دوست داریم از نزدیک ببینیم (و ۵ مکان که باید از آن‌ها دور بمانیم)

بازیگران سریال تایتان‌ها، برنتون توایتس، آنا دیوپ، تیگان کرافت، رایان پاتر، کران والترز، کانر لزلی، مینکا کلی، آلن ریچسون و جاشوا اورپین هستند. این مجموعه توسط آکیوا گولدزمن، جف جانز و کریگ بریانتی ساخته شده است.

در فصل ۲، ایسی مورالس به عنوان دث استروک و فرزندانش، رز ویلسون (چلسی ژانگ) و جریکو (چلا من)، به مخاطبان معرفی شدند. علاوه بر این‌ها، ایین گلن در نقش بروس و جاشوا اورپین در نقش سوپربوی به تیم اضافه گردیدند و هم‌چنین برای اولین بار با داماریس لوئیس در نقش بلک فایر آشنا شدیم.

فصل سوم تایتان‌ها، جدیدترین فصلی است که در حال حاضر از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش می‌شود و با معرفی ساوانا ولچ در نقش باربارا گوردون، جی لیسرگو در نقش تیم دریک و وینسنت کارتایزر در نقش دکتر جاناتان کرین یا مترسک، سریال را به سطح بالاتری برده است. علاوه بر این، سرانجام در این سریال با نسخه لایو اکشن رد هود نیز آشنا می‌شویم که در نوع خود، کاراکتری بسیار عالی است.

اما طرفدارانی که به دنبال آثاری مشابه در ژانر ابرقهرمانی هستند، می‌توانند هفت مورد از بهترین برنامه‌های موجود در لیست زیر را تماشا کنند. قطعا اگر تایتان‌ها را دوست دارید از این سریال‌ها نیز لذت خواهید برد. اما کدام سریال‌ها مانند تایتان‌ها هستند؟ 

۷. دووم پاترول (Doom Patrol)

تایتان‌ها

  • خالق: جرمی کارور
  • بازیگران: دایان گوئررو، آوریل بولبی، برندون فریزر
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۹ از ۱۰

دووم پاترول که توسط جرمی کارور (کارگردان سریال‌های انسان بودن و فراطبیعی) ساخته شده است، ماجراهای گروهی از قهرمانان را دنبال می‌کند که قدرت خود را در شرایط بسیار بحرانی به دست آورده‌اند. این سریال‌ ارتباط تنگاتنگی با سریال‌ تایتان‌ها و شخصیت بیست بوی یا گار لوگان (رایان پاتر) دارد که در اصل یکی از اعضای کمیک‌ها بود. در واقع، فصل ۱ تایتان‌ها پیش‌زمینه‌ای غیر رسمی برای دووم پاترول بود، اگرچه این سریال در دنیای خود و بدون هیچ ارتباطی با تایتان‌ها روایت می‌شود.

در این سریال، بازیگرانی مانند دایان گوئررو، آوریل بولبی، مت بومر، برندون فریزر، تیموتی دالتون و جیوان وید بازی می‌کنند و آلن تودیک به عنوان شرور فصل اول نقش‌آفرینی می‌نماید. دووم پاترول تا‌کنون دو فصل داشته و فصل ۳ قرار است در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ در اچ‌بی‌او مکس پخش شود.

این سریال دارای موضوعاتی تلخ و دارک است اما آن‌ها را با طنزی عجیب و موقعیت‌های مضحک، متعادل می‌کند. این مجموعه، ترکیبی سوررئال از درام، اکشن و پوچی است که منجر به ساخت یک برنامه کاملا احساسی شده‌اند. دووم پاترول همانند تایتان‌ها، نحوه تاثیر تراژدی و اتفاقات ناگوار را بر زندگی یک فرد (حتی اگر شخص مورد نظر یک ابرقهرمان باشد) بررسی می‌کند اما برخلاف تایتان‌ها، این سریال تمرکز کم‌تری بر خون و خشونت و توجه بیشتری به شخصیت‌های لایه‌لایه و دوست‌داشتنی خود دارد. 

۶. گاتهام (Gotham)

تایتان‌ها

  • خالق: برونو هلر
  • بازیگران: بن مک کنزی، دیوید مازوز، رابین لورد
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

بدون دیک گریسون، تایتانی وجود ندارد، بدون بتمن، دیک گریسونی وجود ندارد و سرانجام، بدون گاتهام سیتی، بتمنی وجود ندارد و سریال گاتهام به طور کلی، داستان اصلی این شهر را روایت‌ می‌کند.

گاتهام مقدمه‌ای بر داستان‌های بتمن است که با آن‌ها آشنا هستیم و دوستشان داریم و با قتل توماس و مارتا وین شروع می‌شود و فاصله و مدت زمان بین آن رویداد غم‌انگیز و اولین حضور بتمن در شهر را پوشش می‌دهد. بروس وین در آن دوران، هنوز کودک است (با بازی دیوید مازوز) اما علی‌رغم عدم حضور این ابرقهرمان با گوش‌های نوک‌تیز، این سریال برداشت‌های جالبی از مرگبارترین دشمنان و نزدیک‌ترین متحدان شوالیه تاریکی ارائه می‌دهد.

شخصیت اصلی مجموعه، جیمز گوردون جوان است که نقش او را بن مک کنزی بازی می‌کند. در طول دوران کاری گوردون، می بینیم که شهر گاتهام تبدیل به شهری پر از جرم و جنایت می‌شود که البته ما از قبل با چنین فضایی آشنا هستیم. گاتهام پنج فصل دارد و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در شبکه فاکس پخش شد و در مجموع دارای ۱۰۰ قسمت بود. 

۵. کماندار (Arrow)

تایتان‌ها

  • خالقان: گرگ برلانتی، مارک گوگنهایم، اندرو کرایزبرگ
  • بازیگران: استفن امل، کیتی کسیدی، امیلی بت
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۵ از ۱۰

کماندار با پخش در شبکه سی‌دابلیو، به نوعی رنسانس برنامه‌های تلویزیونی ابرقهرمانی را آغاز کرد. این سریال هفت فصل داشت و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ پخش شد. و در این مدت زمان، مجموعه کاملی از اسپین‌آف‌های به‌هم‌ پیوسته ایجاد کرد. کماندار به ابرقهرمانان تندرو و خشن، سر و شکلی مطلوب داد و در واقع، توانست کماندار سبز را به یک شخصیت محبوب تبدیل کند که به خودی خود، یک دستاورد کامل است. این فیلم با بازی استفن امل در نقش الیور کویین یا کماندار سبز، داستان جنگ‌ها و نبردهای این کماندار یاغی را علیه جنایت و فساد شهر، دنبال می‌کند.

کماندار سبز در اصل بتمن با تیر و کمان است اما سریال‌ کماندار در واقع، به این شخصیت، اهمیت و اصالت بخشید. این سریال، علاوه بر ستاره اصلی‌، تعدادی شخصیت دوست‌داشتنی دیگر دارد که بعد از آن، در سریال‌های اختصاصی خود حضور یافتند. حتی اگر طرفدار دیگر برنامه‌های دی‌سی در شبکه سی‌دابلیو نیستید، به دلیل تاثیر بسیار زیاد این سریال بر این ژانر، توصیه می‌شود که کماندار را بررسی و تماشا کنید. 

۴. شکست‌ناپذیر (Invincible)

تایتان‌ها

  • خالقان: رابرت کرکمن، کوری واکر، رایان اوتلی
  • صداپیشگان: استیو یون، جی کی سیمونز، گیلیان جیکوبز
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۷ از ۱۰

این سریال انیمیشنی مخصوص بزرگسالان، جدیدترین مجموعه در این لیست است که اولین فصل آن در سرویس پخش آمازون پرایم و در ۲۵ مارس ۲۰۲۱ منتشر گردید. شکست‌ناپذیر بر اساس مجموعه کمیک‌های ایمیج و به همین نام توسط رابرت کرکمن، کوری واکر و رایان اوتلی ساخته شده است. داستان این سریال بر مارک گریسون ۱۷ ساله تمرکز دارد که با راهنمایی پدرش (که مانند سوپرمن است)، اومنی‌من، تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود.

صداپیشگان اصلی این سریال، استیو یون، ساندرا اوه و جی کی سیمونز هستند. فصل اول هیجان‌انگیز شکست‌ناپذیر، طرفداران زیادی برای این مجموعه به ارمغان آورد و نامزد جایزه‌های مختلف گردید و باعث تحسین منتقدان شد. این سریال، هشت قسمت در فصل ۱ دارد و پیش از این، توسط آمازون برای دو فصل دیگر تمدید شده است. 

۳. فراری‌ها (Runaways)

تایتان‌ها

  • خالقان: برایان کی وان، آدریان آلفونا
  • بازیگران: ویرجینیا گاردنر، گرگ سالکین، لیریکا اوکانو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

در تایتان‌ها، همه اعضای تیم، روابط پیچیده‌ای با خانواده خود دارند. دیک با بروس، پدر‌خوانده خود کنار نمی‌آید، خواهر استارفایر می‌خواهد او را بکشد و پدر ریچل، یک اهریمن واقعی است که می‌خواهد جهان را نابود کند. تایتان‌ها از این نظر، مشترکات زیادی با فراری‌ها دارد. داستان این سریال مارول که از نظر فنی در دنیای سینمایی مارول تنظیم شده اما با آن ارتباطی ندارد، بر گروهی از نوجوانان متمرکز است که سعی می‌کنند جلوی والدین شیطانی خود را بگیرند که بخشی از یک سازمان جنایتکار معروف به نام افتخار هستند.

هر یک از فراری‌ها دارای توانایی‌ها و فناوری‌های منحصر به فردی هستند که از والدین خود به ارث برده‌اند و از آن‌ها برای مبارزه برای بقا استفاده می‌کنند. این سریال یک درام نوجوانانه و با مضمون دوران بلوغ است و پس‌زمینه خانوادگی دارد و هم‌چنین دارای صحنه‌های اکشن جذابی با حضور این ابرقهرمانان است. این مجموعه بر اساس کمیک‌های مارول و توسط برایان کی وان و آدریان آلفونا ساخته شده است و در طی سه فصل در هولو پخش شد. سومین و آخرین فصل در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ منتشر گردید. 

۲. بااستعداد (The Gifted)

تایتان‌ها

  • خالق: مت نیکس
  • بازیگران: اما دامونت، ناتالی آلین لیند، جیمی چانگ
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۳ از ۱۰

بااستعداد مجموعه دیگری از مارول است که بر اساس مردان ایکس ساخته شده اما هیچ یک از جهش‌یافته‌های معروف، نقشی در این سریال ندارند. در عوض، این سریال روی شخصیت‌های کم‌تر شناخته‌شده‌ای تمرکز می‌کند که سازمانی زیرزمینی ایجاد کرده‌اند تا در دنیایی که روز به روز خصمانه‌تر می‌شود، از جهش‌یافته‌ها محافظت کنند.

استراکر‌ها یک خانواده انسانی معمولی هستند تا این که فرزندانشان، لورن (ناتالی آلین لیند) و اندی (پرسی هاینس وایت) قدرت جهش‌یافته خود را نشان می‌دهند. اعضای این خانواده مجبور به فرار می‌شوند اما در گیرودار و جنگ بین جناح‌های مختلف جهش‌یافته و دولت متجاوز ضد جهش‌یافته‌ها گرفتار می‌گردند. بااستعداد به مدت دو فصل از شبکه فاکس پخش شد تا اینکه در سال ۲۰۱۹ لغو شد. 

۱. عدالت‌جویان جوان (Young Justice)

تایتان‌ها

  • خالقان: برندون وایتی، کریگ وایزمن
  • صداپیشگان: جسی مک‌کارتی، کاری پیتون، جیسون اسپیساک
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۵ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۶ از ۱۰

اگر تایتان‌ها را دوست داشتید، باید حتما سریال‌ عدالت‌جویان جوان را تماشا کنید. اگر دنیای دی‌سی را دوست دارید، باید حتما سریال‌ عدالت‌جویان جوان را تماشا کنید. راستش را بخواهید، حتی اگر کمی هم به ژانر ابرقهرمانی علاقه دارید، باید عدالت‌جویان جوان را تماشا کنید.

این مجموعه که در ابتدا توسط برندون وایتی و کریگ وایزمن برای شبکه کارتون ساخته شده بود، یکی از بهترین آثاری است که شخصیت‌های دی‌سی را به نمایش می‌گذارد. عدالت‌جویان جوان شباهت‌های بسیاری با تایتان‌ها دارد و این مجموعه انیمیشنی از بسیاری جهات، راه را برای آن سریال‌ لایو‌اکشن هموار نمود.

در ظاهر، این سریال‌ بر تیمی از قهرمانان جوان متمرکز است و ماجراهای آن‌ها را دنبال می‌کند اما در عمل، با کاراکترهای مهم خود، حضور شخصیت‌های اصلی لیگ عدالت، خدایان جدید و تایتان‌های نوجوان، جهانی کامل و مستقل آفریده است. این سریال علی‌رغم عنوان آن، به هیچ وجه اقتباسی از کمیک‌های عدالت‌جویان جوان دی‌سی نیست. در عوض، نگاهی تازه به کل جهان دی‌سی دارد و هیچ شخصیتی را از قلم نمی‌اندازد.

این سریال‌ در ابتدا در طی دو فصل از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در شبکه کارتون پخش گردید تا این که لغو شد. سپس چند سال بعد، دوباره احیا شد و فصل سوم آن در سال ۲۰۱۹ در دی‌سی یونیورس، بر روی آنتن رفت. عدالت‌جویان جوان تا‌کنون سه فصل داشته است و انتظار می‌رود فصل ۴ در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ در اچ‌بی‌او مکس به نمایش درآید.

منبع: collider

نوشته ۷ سریال برتر برای طرفداران تایتان‌های DC که باید ببینند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala