او بعد از ۳۰ سالگی بیش از شش دهه در فیلم‌های مختلف حضور یافت و کارگردانی آثاری چون نابخشوده، محبوب میلیون دلاری، گرن تورینو، مول و تک‌تیر‌انداز آمریکایی را نیز انجام داد.

  • تریلر فیلم گریه کن ماچو؛ کلینت ایستوود در درامی وسترن دوباره می‌تازد
  • کلینت ایستوود فیلم گریه کن ماچو را خواهد ساخت
  • گریه کن ماچو با فیلم‌های وسترن قبلی کلینت ایستوود چه تفاوتی دارد؟

فیلم اخیر ایستوود با نام گریه کن ماچو که بازیگری و کارگردانی آن را برعهده داشت نیز به تازگی اکران شده است و داستان پروش دهنده و ستاره‌ی مسابقات اسب سواری معروفی را روایت می‌کند که برای انتقال یک مادر و پسر از مرز مکزیک تا تگزاس استخدام شده است. مخطبان و منتقدان نسبت به فیلم انتقاد‌های مختلفی داشتند، بسیاری داستان عاطفی و تاثیرگذار گریه کن ماچو را مورد ستایش قرار دادند و برخی سادگی بیش‌ازحد روایت داستان را نکوهش کردند.

کلینت ایستوود

ایستوود در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی لس‌آنجلس‌ تایمز به سابقه‌ی زیاد و کارنامه‌ی حرفه‌ای خود در دو نقش بازیگری و کارگردانی اشاره کرد و از دلایل ادامه‌ی فیلم‌سازی در دهه‌ی نود از زندگی خود گفت. او می‌گوید هنوز کارش با این صنعت تمام نشده است و تا جایی که مخاطبان از دیدن او خسته نشده‌اند به کار ادامه خواهد داد. در ادامه صحبت‌های ایستوود را می‌خوانیم:

«یعنی چه که چرا هنوز در نود سالگی فیلم می‌سازم؟ مگر مخاطبان می‌خواهند به سمتم گوجه‌گندیده پرتاب کنند؟ من به جایی رسیده‌ام که فکر می‌کنم هنوز کارم را تمام و کمال انجام نداده‌ام، که هنوز در این صنعت جای کار وجود دارد. حتی اگر از یک احمق این سوال را بپرسید باز هم همین جواب را خواهید گرفت.»
به‌نظر می‌رسد ایستوود دلیلی برای فاصله گرفتن از فیلم‌سازی نمی‌بیند. در سنی که تمام کارگردان‌ها خود را بازنشسته می‌کنند او هنوز به این کار واقف است و کسی مخالف حضور وی نیست. احتمالا این پیرمرد ۹۱ ساله تا جایی که قادر به کارگردانی و بازی در فیلم‌ها باشد، داستان‌هایی برای بازگو کردن به مخاطب دارد و هیچ چیزی جلودار تلاش او نخواهد بود. حق با ایستوود است کسی گوجه به سمتش پرتاب نمی‌کند و فیلم‌های او در گیشه‌ها موفق ظاهر خواهند شد.

گریه کن ماچو مانند دیگر عناوین ساخته‌ی ایستوود درونمایه‌ای مردانه دارد و برای نشان دادن نقش گذشته‌ی وی به عنوان یک ماچو‌ی قدرتمند در تلاش است. نابخشوده ۱۹۹۲ در داستان خود مزرعه‌دار مسنی را به‌ تصویر کشید که به سختی قادر به کنترل اسب خود بود و در ساختارشکنی شخصیت ایستوود به عنوان یک گاوچران سرسخت تاثیر بسیاری داشت. فیلم گریه کن ماچو به بررسی مرد بودن در معنای واقعی آن می‌پردازد. شخصیت‌های سرسخت در عناوین گذشته‌ی ایستوود مانند شخصیت هفت‌تیرکش مرد بی‌نام در فیلم خوب بد زشت یا کلانتر جرم‌ستیز در فیلم هری کثیف را به چالش می‌کشد. اگر ایستوود باز هم به ساخت فیلم بعد از گریه کن ماچو ادامه دهد این‌کار را به پشتیبانی هفتاد سال تجربه در این حوزه می‌کند. روش منحصربه‌فرد او در ساخت و روایت فیلم که در هالیوود نظیر ندارد هدیه‌ی وی به مخاطبانش خواهد بود. آن‌ها می‌توانند در فیلم گریه کن ماچو که هم‌اکنون در سینماها اکران و از شبکه‌ی اچ‌بی‌او مکس پخش می‌شود شاهد این دید منحصربه‌فرد او باشند.

منبع: screenrant

نوشته ایستوود از فیلمسازی بعد از ۹۰ سالگی می‌گوید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala