با این حال، با وجود ضدقهرمانان جدیدی که تهدیدی برای نابودی چندجهانی در فاز ۴ دنیای سینمایی مارول هستند، حتی قوی‌ترین انتقام جویان نیز ممکن است به نیروی پشتیبان نیاز داشته باشند. در حال حاضر قهرمانان بسیار قدرتمندی در تیم وجود دارند و بسیاری دیگر از آن‌ها نیز در راه هستند اما برخی از قوی‌ترین انتقام‌جویان کمیک‌های مارول هنوز در دنیای سینمایی مارول حضور ندارند.

  • چرا فیلم شانگ چی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خیلی بدی دارد؟
  • چرا ساخت فیلم شانگ‌ چی از مارول ۲۰ سال زمان گرفت؟
  • منتقدان درباره‌ی فیلم شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه چه می‌گویند؟

بنابراین به امید آن که پروژه‌های بعدی، تعدادی نیروی جدید و تقویت‌کننده را برای دنیای سینمایی مارول به ارمغان بیاورند، وقت آن است که به تاریخ کمیک‌بوک‌ها رجوع کنیم تا هفت مورد از قدرتمندترین انتقام‌جویان را که هنوز در دنیای سینمایی مارول حضور ندارند بررسی نماییم. در این لیست به غیر از ذکر نام برخی از برجسته‌ترین نیروهای مارول، به طور خلاصه‌ آن‌ها را زیر ذره‌بین می‌بریم و درباره احتمال پیوستن آن‌ها به دنیای سینمایی مارول در آینده نزدیک بحث می‌کنیم. زمان جمع‌آوری یک تیم دیگر و جدید فرا رسیده که البته فعلا جایی در دنیای سینمایی مارول ندارند.

۷. نوا (Nova)

نوا

در کمیک‌بوک‌ها، سپاه نوا یک نیروی پلیس بین کهکشانی است که اعضای آن می‌توانند از نیروی نوا استفاده کنند که نوعی انرژی کیهانی است که دارندگان آن، قدرتی فوق‌العاده، مقاومتی فراانسانی و توانایی‌ پرواز و پرسه زدن در فضا بدون نیروی محافظ را دارند‌. البته سپاه نوا قبلا در فیلم‌های نگهبانان کهکشان به عنوان یک گروه پلیس معمولی و بدون ابرقدرت ظاهر شده است. استفاده از نیروی نوا در دنیای سینمایی مارول سخت نیست. اعضای فوق‌العاده این تیم، افرادی نخبه هستند. با نابودی ژاندار توسط تانوس در جریان حوادث انتقام جویان: بازی پایانی، فرصتی کافی (به واسطه این اندوه و ضربه روحی شدید) برای کشف ریشه‌های یک قهرمان بین کهکشانی جدید فراهم شده است.

اگر دنیای سینمایی مارول تصمیم بگیرد نوا را به عنوان یک انتقام‌جوی جدید معرفی کند، آن‌ها می‌توانند از دو نسخه متفاوت این شخصیت استفاده کنند. اولین مورد، ریچارد رایدر است که توسط مارو ولفمن و جان رومیتا برای شماره ۱ کمیک‌ مردی به نام نوا در سال ۱۹۷۶ خلق شد. ریچارد قدرت خود را از آخرین بازمانده از نیروهای سپاه نوا دریافت می‌کند و به زودی به یکی از قوی‌ترین انتقام‌جویان تمام دوران تبدیل می‌شود. نسخه دوم این شخصیت، سم الکساندر است که توسط جف لوب و اد مک‌گینس برای شماره ۱ کمیک مارول پوینت در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. سم، کلاه قدیمی یکی از اعضای سپاه نوا را که پدر دائم‌الخمر او مخفی نگه داشته بود، پیدا کرد و نیروی خود را از آن دریافت می‌کند.

اما کدام نوا بخشی از دنیای سینمایی مارول می‌شود؟ اصلا چرا هر دوی آن‌ها عضو جدید انتقام‌جویان نشوند؟ کوین فایگی، مدیرعامل مارول قبلا گفته بود که قصد دارد دو نسخه متفاوت از نوا را معرفی کند. بنابراین دیر یا زود نوا را در سینماها خواهیم دید.

۶. نیمور (Namor)

نیمور

نیمور که توسط بیل اورت برای شماره ۱ کمیک مارول در سال ۱۹۳۹ ایجاد شد، یکی از شخصیت‌های کلاسیکی است که به همراه کاپیتان آمریکا و مشعل انسانی، به مارول کمک کرد تا امپراتوری کمیک‌بوک‌های خود را بسازد. پس چرا نیمور هنوز در دنیای سینمایی مارول ظاهر نشده است؟ خوب، پاسخ این است که مارول در دهه ۹۰ میلادی حقوق نیمور را درست مانند هالک شگفت‌انگیز به یونیورسال فروخت.

حقوق تولید هر دو شخصیت در حال حاضر به مارول برگشته است اما حقوق توزیع آن‌ها احتمالا هنوز متعلق به یونیورسال باشد و همین قضیه موجب عدم ساخت فیلم‌های اختصاصی هالک و نیمور شده است. با این حال، اکنون که دنیای سینمایی مارول ریشه در دیزنی‌پلاس دارد، این استودیو در واقع می‌تواند مجموعه ای را با حضور این دریانورد ترتیب دهد. بنابراین معرفی نیمور در دنیای سینمایی مارول احتمالا فقط یک مسئله ساده باشد که با گذر زمان حل می‌شود

دنیای سینمایی مارول در دهه گذشته چندین بار از پیام‌هایی پنهانی استفاده کرده است تا به وجود آتلانتیس، پادشاهی زیر آب نیمور اشاره کند. نیمور به عنوان یک پادشاه زیر آب می‌تواند لایه جدیدی را به دنیای سینمایی مارول اضافه کند، به ویژه به این خاطر که این شخصیت در کمیک‌ها به عنوان یک ضد قهرمان به تصویر کشیده شده است. نیمور اغلب با ملت‌های دیگر مانند واکاندا و ایالات متحده درگیر می‌شود.

این بدان معناست که او نه تنها از لحاظ قدرت‌های چشمگیرش، بلکه از نظر سیاسی نیز فردی بانفوذ است. در آخر این که نیمور یکی از شخصیت‌هایی است که صنعت کمیک‌بوک‌های ابرقهرمانی را آغاز کرد و دو سال بعد از شروع کار خود، الهام‌بخش خلق آکوامن دی سی بود. کوین فایگی باید این دریانورد را در اسرع وقت وارد زمین بازی کند، در غیر این صورت ممکن است که با خشم اقیانوس روبه‌رو شود.

۵. مرد شگفت‌انگیز (Wonder Man)

مرد شگفت‌انگیز

مرد شگفت‌انگیز که توسط استن لی، جک کربی و دان هک برای شماره ۹ کمیک انتقام‌جویان در سال ۱۹۶۴ آفریده شد، تمام قدرت‌های اصلی ابرقهرمانی را در اختیار دارد. او دارای قدرت‌های فوق بشری، سرعت، استقامت، دوام، چابکی، انعطاف بدنی، آسیب‌ناپذیری مجازی و حتی نیروی جاودانگی است. او حتی گاهی اوقات یک جت‌پک به کمربند خود می‌بندد تا بتواند پرواز کند. مرد شگفت‌انگیز قبلا با انتقام‌جویانی مانند ثور در نبردی تن به تن شرکت کرده بود و همتایانش، هم از او می‌ترسند و هم به او احترام می‌گذارند. به طور خلاصه، مرد شگفت‌انگیز می‌تواند در هر نوع درگیری که در آن شرکت داشته باشد ورق را به نفع انتقام‌جویان تغییر دهد یا حتی شاید بتواند قبل از پیوستن به این بچه‌های خوب، به یک شرور قدرتمند تبدیل شود.

در کمیک‌بوک‌ها، سایمون ویلیامز پس از این که موافقت کرد تا با نفوذ به انتقام‌جویان، آن‌ها را از داخل از هم بپاشد، قدرت‌های خود را از بارون زمو دریافت کرد. سایمون پس از ناتوانی در رقابت با صنایع استارک، شکست خورد که همین موضوع یک داستان پس‌زمینه مناسب است که به راحتی می‌تواند با دنیای سینمایی مارول ادغام شود و انگیزه‌ای برای این شخصیت به منظور رویارویی با انتقام‌جویان قبل از پیوستن به آن‌ها ایجاد کند.

هم‌چنین مرد شگفت‌انگیز قبل از تبدیل شدن به یک ابرقهرمان و کمک به ساخت تیم انتقام‌جویان ساحل غربی، به عنوان پیاده‌نظام توسط کنگ فاتح، شرور بزرگی که به تازگی در سریال لوکی ظاهر شده است، مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود، در حالی که نقاط ورود زیادی برای مرد شگفت‌انگیز به دنیای سینمایی مارول وجود دارد اما گنجاندن وی در این جهان در حال حاضر بعید است، چرا که هیچ اشاره‌ای به حضور مرد شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول نشده است و این در حالی است که ده‌ها شخصیت دیگر در صف اول برای حضور در این مجموعه هستند.

۴. هایپریون (Hyperion)

هایپریون

یکی دیگر از موارد نامحتمل در لیست انتقام‌جویان جدید مارول، هایپریون، نسخه سوپرمن مارول است. هایپریون به عنوان یک شرور توسط روی توماس و سال بوسما برای شماره ۶۹ کمیک انتقام‌جویان در سال ۱۹۶۹ خلق شد و بعدا در چندین خط داستانی به عنوان یک قهرمان ظاهر گردید. هر نسخه از هایپریون از یک جدول زمانی متناوب ریشه می‌گیرد و هر کدام از آن‌ها اغلب تیمی از قهرمانان یا اشرار را رهبری می‌کند. هایپریون اغلب در داستان‌هایی با عنصر دستکاری زمان ظاهر می‌شود و گاهی اوقات متحد قدرتمند انتقام‌جویان و در مواقع دیگر بزرگ‌ترین تهدید آن‌هاست. اولین حضور هایپریون در کمیک‌ها زمانی بود که توسط کنگ فاتح احضار شد تا انتقام‌جویان را برای سرگرمی استاد بزرگ شکست دهد. بنابراین اکنون که سازمان واریانس زمان بخشی از دنیای سینمایی مارول است، آوردن هایپریون به فیلم‌ها و سریال‌های آینده، کار سختی نخواهد بود.

هایپریون نقطه ارتباط دیگری با فاز ۴ دنیای سینمایی مارول دارد. این شخصیت شرور یا قهرمان، یک جاودانه است که نژادی بیگانه هستند که توسط سلستیال‌ها ایجاد شده‌اند. هایپریون مانند همه جاودانگان، دارای قدرت، استقامت و دوامی فوق بشری است. علاوه بر این‌ها هایپریون می‌تواند پرواز کند و دارای سرعتی فوق‌العاده و نفسی قوی است و پرتوهای لیزر از چشمانش بیرون می‌آید. از نگاهی دیگر، هایپریون ایجاد شد تا به انتقام‌جویان اجازه دهد بدون نقض قوانین کپی رایت به مبارزه با لیگ عدالت بپردازند. احتمالا هیچ‌گاه یک کراس‌اور رسمی با همکاری مارول و دی‌سی اتفاق نمی‌افتد اما دنیای سینمایی مارول فرصت‌های زیادی برای آوردن هایپریون، هم به عنوان یک تهدید و هم به عنوان یک ابرقهرمان به جهان خود دارد.

۳. مارول آبی (Blue Marvel)

مارول آبی

مطلقا هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد مارول قصد استفاده از مارول آبی را دارد اما بهتر است مارول در تصمیم خود تجدید نظر کنند. مارول آبی که توسط کوین گرویوکس برای شماره ۱ کمیک‌ آدام: افسانه مارول آبی ایجاد شد، دارای قدرتی فوق‌العاده، استقامت، سرعت و مقاومت بالایی است و می‌تواند انرژی، نور و ضد ماده را دستکاری کند و قابلیت مبارزه تن به تن را هم دارد و مهندس و فیزیکدانی بسیار ماهر است. مارول آبی پکیجی کامل از توانایی‌ها در زمینه ذهنی و فیزیکی است و احساس شکست‌ناپذیری و عزت نفس بالایی دارد و به نفع کسانی که نمی‌توانند از خود دفاع کنند، می‌جنگد. شکی نیست که مارول آبی یکی از قدرتمندترین انتقام‌جویانی است که تا به حال توسط کمیک‌‌های مارول ارائه شده است اما جنبه جذاب شخصیتش، داستان پیشینه اوست.

در کمیک‌ها، مارول آبی در دهه ۶۰ میلادی مجبور به بازنشستگی می‌شود. هویت مخفی او فاش می‌گردد و عموم مردم متوجه می‌شوند که این قهرمان در واقع آدام برنارد برشر، یک سیاه‌پوست است. در واقع، همان افرادی که مارول آبی را تشویق می‌کردند نمی‌توانستند متصور شوند که یک مرد سیاه‌پوست، درخشان‌ترین نماد امید آمریکا باشد. دنیای سینمایی مارول سرانجام در سریال شاهین و سرباز زمستان، تاریخچه نژادپرستی در آمریکا را مورد بررسی قرار داد. بنابراین آوردن مارول آبی به روی پرده‌ها می‌تواند به مارول برای ریشه‌یابی این مشکل کمک کند. مارول آبی دنیای سینمایی مارول می‌تواند از یک جدول زمانی متناوب به این جهان اضافه شود و علاوه بر آن، این نسخه از این شخصیت می‌تواند مانند کاپیتان آمریکای سیاه (کارل فمیلی) یک قهرمان باشد که از حافظه مردم حذف شده است و دوباره به میادین باز‌می‌گردد.

۲. سنتری (Sentry)

سنتری

سنتری بهترین دوست رهبر چهار شگفت‌انگیز، آقای شگفت‌انگیز و الهام‌بخش پیتر پارکر است. او هم‌چنین باعث شد فرشته جهش‌یافته، ترس خود از ارتفاع را کنار بگذارد تا بتواند در آسمان پرواز کند و حتی هالک را متقاعد کرد که از قدرت خود برای اهداف خوب استفاده کند. سنتری علاوه بر حمایت از نام‌های اصلی تاریخ مارول، احتمالا همه‌کاره باشد. او قدرت بدنی باورنکردنی و توانایی‌های تله پاتی دارد و عملا آسیب‌ناپذیر است. پس چرا هیچ کس درباره سنتری صحبت نمی‌کند؟ زیرا او خود را از حافظه کل جهان پاک کرده است.

این قهرمان که توسط پل جنکینز و جائه لی و با مشارکت مفهومی ریک ویچ خلق گردید، برای اولین بار در مینی‌سریال سنتری در سال ۲۰۰۰ ظاهر شد. داستان غم‌انگیز رابرت رینولدز، داستان قدرتمندترین نیروی خوب در کل جهان است که باید هویت خود را فدا کند تا همه در امان بمانند. این مسئله به این دلیل است که سنتری تنها نیمی از یک موجود قدرتمند است و هر چه بیشتر از قدرت خود استفاده کند، شخصیت شیطانی او، ووید قوی‌تر می‌شود. بنابراین سنتری برای متوقف کردن ووید تصمیم می‌گیرد خود را در یکی از بهترین مینی‌سریال‌های منتشر‌شده توسط مارول، از تاریخ حذف کند.

اکنون که دنیای سینمایی مارول با ابعاد موازی، جدول زمانی متناوب و جادوی آشوب سروکار دارد، اقتباس از داستان سنتری، کار سختی نخواهد بود. سنتری می‌تواند بخشی از دنیای سینمایی مارول باشد، در حالی که روایتی مستقل ارائه می‌دهد و کم‌ترین خلل را در قسمت‌های آینده ایجاد می‌کند و البته داستانی عالی دارد. دنیای سینمایی مارول، داستان‌ها و سبک‌های خود را متنوع‌تر می‌کند و می‌توان امیدوار بود که یک انتقام‌جوی بسیار قدرتمند و خاص مانند سنتری با شایستگی، خود را در مرکز توجه قرار دهد.

۱. دختر سنجابی (Squirrel Girl)

دختر سنجابی

دختر سنجابی یک جهش‌یافته است که می‌تواند با سنجاب‌ها ارتباط برقرار کند. اگر به نظرتان این ابرقهرمان نباید در لیست قدرتمندترین انتقام‌جویان همه دوران حضور داشته باشد، پس شما به اندازه کافی کمیک‌بوک نخوانده‌اید. دختر سنجابی به شکست‌ناپذیر بودن معروف است. او حتی به تنهایی دکتر دوم، تانوس، ددپول و حتی گالاکتوس را شکست داده است.

او توسط ویل موری و استیو دیتکو برای شماره ۸ کمیک ابر قهرمانان مارول آفریده شد. دختر سنجابی به عنوان یک شخصیت ملایم و شوخ‌طبع معرفی شد که داستان‌های ابرقهرمانی بسیار تند و خشن را سرگرم‌کننده‌تر جلوه می‌داد. با این حال پس از حضور در مجموعه اختصاصی خود، دختر سنجابی شکست‌ناپذیر، در سال ۲۰۱۵ بود که این شخصیت به یک پدیده تبدیل شد. دختر سنجابی در ماجراجویی‌های اختصاصی خود از بزرگ‌ترین تهدیدهای مارول عبور می‌کند و همیشه در صدر قرار می‌گیرد.

هنگامی که تلویزیون مارول هنوز بخشی از پروژه اصلی محسوب می‌شد، دختر سنجابی تقریبا بخشی از دنیای سینمایی مارول بود. میلانا وینتروب قرار بود در یک سریال‌ تلویزیونی به نام جنگجویان جدید در نقش دختر سنجابی بازی کند که متاسفانه قبل از این که فرصتی برای حضور در این جهان پیدا کند، کشته شد. کوین بیگل، تهیه‌کننده سریال‌ جنگجویان جدید، اخیرا ادعا کرد که این مجموعه به دلیل بیش از حد عجیب و غریب بودن لغو شد اما مارول به طور عمومی این ادعا را رد کرد. به هر حال، لغو پروژه جنگجویان جدید اشتباهی است که مارول باید فورا آن را جبران کند و اجازه دهد تا دختر سنجابی و بقیه اعضای تیم، بخشی از دیزنی‌پلاس شوند.

منبع: Collider

نوشته ۷ انتقام‌جوی قدرتمند که هنوز در دنیای سینمایی مارول نیستند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala