مارول هم به‌ طعنه بیان کرده که چگونه فیلم جاودانگان تاثیر موجی در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول خواهد داشت. با وجود نداشتن اطلاعات دقیق از فیلم جاودانگان در سطح جزئیات، هنگامی‌ که استودیو مارول این فیلم را در سال ۲۰۱۹ معرفی نمود، از آن تاریخ هیجان و شور برای این فیلم افزایش قابل‌توجهی یافت. این امر تا حدی به لطف پیوستن کارگردان برنده‌ی جایزه اسکار یعنی کلوئی ژائو برای هدایت پروژه، گروه بازیگرانی متشکل از تمام ستارگان و نوع نگاه و حالت اساطیری است که فیلم جاودانگان را از سایر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول متمایز می‌کند.

  • چرا فیلم شانگ چی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خیلی بدی دارد؟
  • چرا ساخت فیلم شانگ‌ چی از مارول ۲۰ سال زمان گرفت؟
  • منتقدان درباره‌ی فیلم شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه چه می‌گویند؟

حتی اکثر طرفداران سینمای ابرقهرمانی در دنیا هنوز هم با فیلم جاودانگان آشنا نیستند (گروهی از افراد مافوق بشری که توسط فرازمینی‌ها ایجاد شدند). انتظار می‌رود تا مارول به آن‌ها اجازه دهد تا محور داستان‌های خودشان باشند. این فیلم سومین فیلم در فاز چهارم بعد از فیلم پایان بازی از سری انتقام‌جویان است، اما هیچ برنامه تاییده‌ شده‌ای برای استفاده از هم‌پوشانی داستانی شخصیت‌های بزرگ وجود ندارد.

همان‌طوری که در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه نیز مشاهده می‌شود، چنین مواردی همیشه می‌توانند غافلگیر‌کننده باشند. این در حالی است که فیلم جاودانگان می‌تواند از یک مدل مشابه پیروی کند که می‌تواند تاثیر بسزایی در مسیر بعدی دنیای سینمایی مارول داشته باشد.

جاودانگان

در جریان بازدید از مجموعه جاودانگان در استودیو پاین وود در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ (دی‌ماه سال ۱۳۹۹)، نیت مور، تهیه‌کننده فیلم اظهار داشته که این فیلم تاثیر شگرفی بر روی سراسر فاز چهارم خواهد داشت. مور در مورد تاثیر فیلم و در مورد این‌که چه چیزی قرار است در دنیای سینمایی مارول بیاید، به‌ عنوان بخشی از مصاحبه‌اش که وب‌سایت خبری اسکرین رنت در آن حضور داشت، صحبت کرد. او اظهار داشت که اثر موج‌دار در مواردی که در فیلم رخ می‌دهد، نه‌ تنها در مورد خود قهرمانان فیلم جاودانگان بلکه در مورد فرازمینی‌ها و نیروهای شیطانی نیز احساس می‌شود.

او گفت: «به‌ طور قطع این فیلم تاثیر و مسیرهایی خواهد داشت که امیدوارم حیرت‌انگیز باشد، اما وقتی با شخصیت‌هایی مانند قهرمانان فیلم، فرازمینی‌ها و حتی نیروهای شیطانی سروکار دارید، این‌که اثر موجی فراتر از این فیلم است چیز واضحی به شمار می‌آید. بنابراین ایده‌هایی برای چگونگی انجام این کارها داریم که می‌تواند ستون و اساس فاز چهارم باشد، اما ما همیشه نوآوری‌هایی در فیلم خواهیم داشت و همانند فیلم‌های دیگر در مورد آن اطلاع خواهیم داد. ماهیت روزافزون دنیای سینمایی مارول به این معناست که هر فیلم و یا سریال تلویزیونی جدیدی به‌ نوعی بر خطوط داستانی تاثیر خواهد داشت، بنابراین این ایده که فیلم جاودانگان شامل طرح یا شخصیت‌هایی باشد که بر پروژه‌های آینده تاثیر می‌گذارد، شگفتی تازه‌ای نیست.»

با این‌حال این یادآوری می‌تواند به‌جا باشد که جاودانگان حتی اگر دارای یک همپوشانی روایتی بزرگ نباشد، هنوز هم بخش مهمی از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌روند. توجه به این‌که کجا و چگونه این اثر موجی احساس خواهد شد جالب است، زیرا هیچ‌یک از شخصیت‌های فیلم تاکنون در پروژه دیگری ظاهر نشده‌اند. این نکته می‌تواند به رویداد آخرالزمانی فیلم‌ها گره بخورد.

هم‌چنین نظریه‌های زیادی در مورد آن‌چه که فیلم جاودانگان می‌تواند در گسترده‌تر کردن فاز چهارم دنیای سینمایی مارول انجام دهد، وجود دارد. یکی از این نظریه‌های برجسته به این نکته اشاره می‌کند که مارول در پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever) سقوط آتلانتیس را برای بار اولین به نمایش می‌گذارد.

مدت‌هاست که هواداران این گمان را دارند که فیلم جاودانگان شامل مجموعه‌ای از مردان ایکس خواهد بود، زیرا جاودانگان و جهش‌یافتگان هر دو ساخته‌ی فرازمینی‌ها در داستان‌های کمیک هستند. اگر حتی یکی از این نظریه‌های مطرح شده درست باشد، اثرات جاودانگان بسیار فراتر از فاز چهارم خواهد بود.

منبع: screenrant

نوشته فیلم جاودانگان چه تاثیراتی بر خط داستانی مارول می‌گذارد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala