ارتش دزدان در مقایسه با ارتش مردگان خوی وحشی‌گری بسیار متفاوتی دارد و این‌جا سوالی مطرح می‌شود که چرا؟ ارتش مردگان در ماه مه سال ۲۰۲۱ (اردیبهشت سال ۱۴۰۰) منتشر شد و این‌طور به نظر می‌رسید زک اسنایدر هواداران پرشور خود را به‌ سوی شبکه نتفلیکس برای تماشای یک سرقت در دنیای زامبی در لاس‌وگاس می‌برد. از آن تاریخ ارتش مردگان به یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های این حوزه تبدیل‌شده است و این خوش‌اقبالی از آن‌جایی بود که تعدادی فیلم‌ و دنباله‌ از آن در حال آماده‌سازی بودند.

  • ۱۰ فیلم هیجان‌انگیز نتفلیکس که اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند
  • تحلیل تریلر فیلم ارتش دزدان؛ ۸ نکته از داستان و دنیای مشترک
  • ۷ انتقام‌جوی قدرتمند که هنوز در دنیای سینمایی مارول نیستند

پیش از هر چیزی ارتش دزدان، یک پیش‌تولید با محوریت فیلم اول لودویگ دیتر (کم‌وبیش در سکانس آغازین ارتش مردگان) است که شش سال قبل‌تر از داستان اصلی به نمایش درآمد. بخش بعدی در حال حاضر فیلم‌برداری شده است و در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ ( ۷ آبان ماه سال ۱۴۰۰) در شبکه نتفلیکس منتشر می‌شود.

با این‌حال، با تماشای دو پیش‌نمایش از فیلم ارتش مردگان، فرض کاملا بدون ارتباط بودن این فیلم رد خواهد شد. گذشته از شخص لودویگ، بازیگران این فیلم  کاملا جدید هستند، که یک اشاره گذرا به شورش زامبی‌ها در آمریکا است (که می‌تواند به دلیل حذف شدن افراد باشد). لحن و آهنگ ملایم‌تر است، یک فراست اروپایی در جلوه‌های بصری وجود دارد و عناصر عاشقانه در سراسر آن موج می‌زند. ممکن است هیچ نقطه مرتبط کننده‌ای میان ارتش دزدان و ارتش مردگان نباشد، اما دلیل خوبی وجود دارد که پیش‌تولید بسیار متمایز از مدل قبلی خود است.

ارتش دزدان

اولا، یک کارگردان متفاوت در گروه حضور دارد. چه او را دوست داشته باشید چه نه، زک اسنایدر از یک شیوه فیلم‌برداری بسیار متفاوت استفاده می‌کند و این مورد به دلیل حضور دوگانه وی به‌ عنوان فیلم‌بردار در فیلم ارتش مردگان برجسته‌تر شد. ماتیاس شوایگهوفر (که در هر دو فیلم نقش لودویگ دیتر را بازی می‌کند) پشت دوربین فیلم ارتش دزدان می‌نشیند و این طبیعتا شیوه بصری متفاوتی را برای مراحل کار به ارمغان می‌آورد. بدیهی است که تاثیرگذاری زک اسنایدر هم‌چنان پررنگ است (او هم‌چنان به‌ عنوان تهیه‌کننده حضور دارد)، اما یک پالت متالیک و خاموش در ارتش دزدان وجود دارد که سخت می‌توانید در کارهای اسنایدر آن را بیابید.

از نظر تغییر سبک، مهم است بدانید که ارتش دزدان داستان کاملا متفاوتی را بیان می‌کند، که در آن زامبی‌ها فقط یک عنصر محیطی هستند. ارتش مردگان وحشت از زامبی‌ها را با جست‌وخیزهای سرقت قدیمی ترکیب کرده است. ارتش دزدان محوریت سرقت را حفظ می‌کند اما زامبی‌ها را به‌ طور کامل منحرف می‌کند. در غیاب عنصر وحشت، پیش‌درآمد کمدی را فرامی‌خواند (همان‌طور که از دیتر به‌ صورت منحصربه‌فرد انتظار داشتید) و یک رابطه عاشقانه را معرفی می‌کند.

این‌ یک پیامد اجتناب‌ناپذیر است که با شورش زامبی‌ها در لاس‌وگاس اتفاق می‌افتد و در آن‌جا باقی می‌ماند. اگر این سرایت در سرتاسر جهان (برای مثال مانند سریال مردگان متحرک) وجود داشت، ارتش دزدان با ارتش مردگان بسیار بیشتر هماهنگ می‌شد، اما از آن‌جایی‌ که این حادثه به یک مکان و زمان خاص متمایز شده است، داستان‌هایی که در جاهای دیگر وقوع یافتند، باید با ورود به ژانرهای دیگر جبران شود.

ارتش دزدان

بر اساس جدیدترین پیش‌نمایش فیلم، ارتش دزدان صرفا یک فیلم با محوریت سرقت است. شخصیت‌هایی که در بطن آن هستند می‌خواهند با سرقت از بانک‌های بزرگ به اسطوره تبدیل شوند و از آن‌جا که داستان فیلم قبل از وقایع فیلم ارتش مردگان تنظیم‌ شده، به‌ احتمال‌ زیاد به‌ عنوان داستان اصلی لودویگ در دنیای سرقت به کار گرفته می‌شود. این موضوع در پیش‌نمایش نشان داده‌ شده است، گوئندلین (ناتالی امانوئل، بازی تاج‌وتخت) لودویگ را در یک رقابت (دزدی از گاوصندوق) به خود جذب می‌کند.

او پیش‌ از این دزد نبود و پیوستن به تیم گوئندلین اولین تلاش او برای سرقت پول با استفاده از مهارت‌هایش است. آن‌چه مشخص است این است که شخصیت لودویگ نقش کمدی فیلم است، که شباهت بیشتری به سبک فیلم یازده یار اوشن دارد تا ارتش مردگان، که با توجه به تمرکز دومی بر زامبی‌ها و وضعیت مرگ یا زندگی شخصیت‌ها در طول زمان سرقت‌شان منطقی است.

ارتش مردگان با اغلب محدودیت‌هایش در لاس‌وگاس با موفقیت ساخته شد، اما در ارتش دزدان بر اساس تیم بازکننده صندوق‌های آلمانی که به همراه داشت، تمایل طبیعی برای حرکتی جهانی در فیلم‌ها وجود دارد. این چیزی است که ماتیاس شوایگهوفر به‌ طور کامل از آن استفاده کرده است، زیرا این پیش‌نمایش در مقایسه با جیمز باند در استفاده از چندین منطقه در جهان، از جمله پاریس و لهستان قابل‌توجه بوده است. نمی‌توان انکار کرد که ارتش مردگان و ارتش دزدان از نظر لفظی و معنایی دارای دنیایی متفاوت هستند.

فقط زمان به‌ طور قطعی می‌تواند همه‌چیز را نشان دهد، اما تقسیم‌بندی به بخش‌ها، ژانرها و سبک‌های دیگر می‌تواند راهی موثر برای زنده نگه‌ داشتن حق رای دادن به ارتش مردگان باشد.

منبع: Screenrant

نوشته چرا ارتش دزدان با ارتش مردگان تفاوت دارد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala