شرکت RED، که آن را با دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای و گران‌قیمت‌اش می‌شناسیم، هفته‌ی پیش آمد و گفت که می‌خواهد یک گوشی هوشمند بسازد. این گوشی هوشمند که هنوز چیزی از مشخصات و قابلیت‌های آن گفته نشده، «هیدروژن وان» (Hydrogen One) نام دارد و قیمت پایه‌اش از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود. تنهای چیزی که از گوشی می‌دانیم، این است که می‌توانید تصاویر سه بعدی (و طبق گفته‌ی خودشان، چهار بعدی) روی گوشی هیدروژن وان ببینید. این گوشی هم‌چنین قرار است اندرویدی و ماژولار باشد.

گوشی RED با ماژول‌های زیادش، بسیار بزرگ و عجیب و شبیه به یک DSLR می‌شود.

به تازگی افراد توانسته‌اند گواهی‌های ثبت شده‌ی شرکت RED برای گوشی‌اش را پیدا کنند. این ایده‌های ثبت شده، از یک گوشی هوشمند ماژولار می‌گویند و می‌توانیم ببینیم که RED چه ایده‌های بزرگی را برای گوشی خود، در سر پرورانده است.

در ایده‌ی ثبت شده‌ی RED، یک گوشی هوشمند مثل هیدروژن وان به تصویر کشیده شده که در اصل پایه‌ای برای تبدیل شدن به یک دوربین خفن است؛ طوری که می‌توان از صفحه‌ی نمایش این گوشی گرفته تا لنز آن و لوازم جانبی دیگری را در آن جایگزین کرد.

البته دیدگاه RED برای گوشی‌اش، کمی هم شبیه به بقیه‌ی گوشی‌های ماژولار است؛ مثل یک ماژول باتری، یک ماژول اسپیکر و یک ماژول ویدیو پروژکتور. گواهی ثبت RED، ماژول‌های مختلف گوشی همگی به صورت یک مکعب نشان داده شده‌اند که به کنار گوشی اضافه می‌شوند.

ماژول‌های جالب‌تر این گوشی، یک ماژول بزرگ دوربین است که خودش هم یک سیستم ماژولار لنز دارد. کاربر می‌تواند ماژول دوربین را پشت گوشی نصب کند و توسط آن، با وضوح تصویر ۸K فیلم بگیرد. کاربر حتی می‌تواند ماژول‌های دیگری، بین ماژول دوربین و گوشی قرار دهد. مثل یک هار درایو یا باتری. و این جاست که این گوشی عجیب و غریب می‌شود.

گوشی RED با ماژول‌های زیادش، بسیار بزرگ و عجیب و شبیه به یک DSLR می‌شود؛ طوری که چند ماژول روی گوشی سوار می‌شود، سپس چند ماژول روی آن ماژول‌های قبلی سوار می‌شود و به همین منوال.

موضوع مهم این جاست: آیا کسانی که با دوربین‌های دیجیتال فیلم‌برداری می‌کنند، حتی با خود دوربین‌های گران‌قیمت RED، حاضرند تا یک گوشی مثل هیدروژن وان در جیب خود داشته باشند؟ چون تصور می‌کنیم خرید و استفاده از یک DSLR بسیار به صرفه‌تر و راحت‌تر از سر هم کردن ماژول‌های یک گوشی باشد.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala