در ابتدا قرار بود دوئین جانسون در فیلم سینمایی «شزم!» (Shazam!) حضور داشته باشد و در این اثر نقش بلک ادم را بازی کند. اما در مراحل اولیه ساخت فیلم تصمیم گرفته شد که این دو شخصیت ابتدا هر کدام فیلم مخصوص خود را پیش ببرند. زکری لی‌وای و اشر آنجل شخصیت شزم را سال ۲۰۱۹ به مخاطبان معرفی کردند اما شخصیت بلک ادم با بازی جانسون تا تابستان سال ۲۰۲۲ رنگ پرده را نخواهد دید. این فیلم سینمایی را ژاومه کویت-سرا کارگردانی کرده؛ کارگردانی که با دوئین جانسون پیش از این در فیلم «گشت‌وگذار در جنگل» (Jungle Cruise) همکاری کرده بود.

در کنار جانسون بازیگرانی حضور خواهند داشت که نقش قهرمانان «انجمن عدالت آمریکا» (Justice Society of America) را برعهده دارند؛ نوحا سنتینو در نقش آلبرت روتشتاین، آلدیس هاج در نقش هاوک‌من، کوئینتسا سوئیندل در نقش سایکلون، سارا شاهی در نقش آدریانا توماز و پیرس برازنان در نقش دکتر فیت.

  • ۱۱ فیلم‌ ابرقهرمانی DC از بدترین تا بهترین

در طول برگزاری رویداد دی‌سی فندوم ۲۰۲۱ از تیزر این فیلم سینمایی رونمایی شد. البته ویدیویی که درباره این اثر ابرقهرمانی پخش شد با تیزرهای معمول متفاوت بود. بخش اول ویدیو شامل تکه‌هایی از پشت صحنه فیلم و با حضور تعدادی از بازیگران همراه بود. در نهایت پس از حضور دوئین جانسون و توضیحاتی از سمت او یک کلیپ کوتاه پخش شد؛ این کلیپ مربوط به یکی از صحنه‌های ابتدایی فیلم و معرفی بلک ادم است. در این صحنه آدریانا توماز بلک ادم را یافته و باعث بیدارشدن او می‌شود.

جانسون در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند که سال‌ها منتظر این موقعیت و حضور در چنین نقشی بوده و فیلم را از نظر صحنه‌های اکشن واجد مجموعه خارق‌العاده‌ای از تصاویر مهیج ارزیابی می‌کند. دوئین جانسون همچنین در پایان صحبت‌های خود اشاره می‌کند که با حضور بلک ادم مناسبات و سلسله مراتب قدرت در جهان دی‌سی به کلی دگرگون خواهد شد.

چهار قدرت بلک ادم

دوئین جانسون بلک ادم

پس از دیدن تیزر فعلی دو نکته و برداشت مهم به ذهن می‌رسند. یکی از این نکات به ریشه شخصیت بلک ادم در روزگار مدرن بازمی‌گردد؛ در واقع حضور آدریانا معنای خاصی دارد، شخصیت او پیش از این به عنوان یک مبارز راه آزادی توصیف شده و می‌توان فرض کرد که او امیدوار بوده در این مسیر حضور بلک ادم برایش فوایدی داشته باشد یا دست کم حرکت او جهت بیدارکردن این شخصیت ارتباطی با تلاش‌هایش در مسیر مبارزه برای آزادی داشته باشد.

اما نکته دوم به قدرت‌های شخصیت بلک ادم مربوط است. تصاویر حداقل چهار قدرت بلک ادم را به مخاطبان نمایش می‌دهند. او دارای توانایی ایجاد آذرخش است که هنگام آتش‌زدن و خاکسترکردن یکی از مردان مهاجم متوجه آن می‌شویم. سپس در برابر تیراندازی با توانایی گرفتن گلوله در هوا مواجه می‌شویم. دو قدرت دیگر بلک ادم ضد گلوله‌بودن و امکان پرواز است.

با این اوصاف وقتی دوئین جانسون ادعا می‌کند که این اثر سینمایی جدید جهان دی‌سی سلسله مراتب قدرت را در این دنیای ابرقهرمانی دگرگون خواهد کرد چندان بیراه نمی‌گوید. در واقع باید بلک ادم را با این توانایی‌ها به عنوان رقیبی قدرتمند برای سوپرمن و شزم در نظر گرفت.

البته آن چه که هنوز روشن نشده و باید منتظر نمایان‌شدنش باشیم قدرت‌های ابرقهرمانان انجمن عدالت آمریکا و ارتباط و تناسب آن‌ها با داستان بلک ادم است. به هر حال تردیدی وجود ندارد که شخصیت جانسون چهره اصلی فیلم خواهد بود پس منطقی است که در اولین تیزر هم شخصیت مرکزی باشد و تمام توجه‌ها را به خود معطوف کند گرچه فیلم چندین و چند قهرمان دیگر جهان دی‌سی را هم در خود جا داده است.

بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود که به زودی اطلاعات و تصاویر بیشتری از این قهرمانان، لباس‌ها و قدرت‌های خاص‌شان به دست آوریم و در تیزرهای بعدی شاهد حضور بیشترشان باشیم.

یکی از این قهرمان‌ها که احتمالا بیشتر برای مخاطبان جذاب خواهد بود شخصیت دکتر فیت با بازی پیرس برازنان است گرچه شخصیت‌های هاوک‌من و آلبرت روتشتاین هم در جذابیت دست کمی از او ندارند. احتمالا سال ۲۰۲۲ با انتشار اولین تریلر فیلم ابرقهرمانی بلک ادم اطلاعات بسیار گسترده‌تری در اختیارمان قرار می‌گیرد.

نوشته اولین تیزر بلک ادم منتشر شد؛ فیلمی که دنیای دی‌سی را دگرگون می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala