این تریلر/درام هولناک داستان سونگ گی-هون را روایت می‌کند، یک راننده مطلقه و مقروض که به یک مجموعه بازی کودکانه‌ی مرموز دعوت می‌شود، بازی‌هایی که اگر در آن‌ها اول شود، به جایزه‌ی آن که پول کلانی است دست می‌یابد. او این پیشنهاد را می‌پذیرد، و به مکان مسابقه که در نقطه‌ی نامعلومی است برده می‌شود. آن‌جا متوجه می‌شود که در این مسابقه ۴۵۵ رقیب دیگر دارد، تمام‌شان هم مفلوک و بدهکار هستند. بعدا است که این ۴۵۶ متوجه می‌شوند اگر در این مسابقه‌ها ببازند، کشته می‌شوند.

انیمه‌های زیادی هستند که از دستمایه‌‌های مشابهی چون «آخرین بازمانده» و «تلاش برای بقا» استفاده می‌کنند. تعدادی از این انیمه‌ها از نظر درونمایه‌ی درونی، بسیار به «بازی مرکب» نزدیک هستند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی پنج انیمه‌ای بپردازیم که می‌توانید بعد از «بازی مرکب» تماشا کنید. اگر شما هم مثل نصف بیشتر جهان از این سریال محبوب لذت برده‌اید. این پنج انیمه می‌توانند عیش‌تان را کامل کنند.

  • نقد سریال بازی مرکب؛ سرگرم‌کننده و تماشایی

۵. ددمن واندرلند (Deadman Wonderland)

ددمن واندرلند

  • خالق: جینسی کاتائوکا، کازوما کندو
  • کارگردان: کویچیرو هاتسومی
  • سال: ۲۰۱۱

این انیمه‌ی ترسناک علمی-تخیلی که بیشتر مخاطبان پسر را هدف گرفته است، در سال ۲۰۱۱ در قالب یک سریال دوازده قسمتی منتشر شد. نسخه‌ی انیمه پنج جلد اول مانگای کازوما کندو و جینسی کاتائوکا را در بر می‌گیرد.

گانتا ایگاراشی و همکلاسی‌هایش قرار است به عنوان اردو به زندانی به نام ددمن واندرلند بروند که شبیه یک پارک تفریحی است. ولی یک مرد سرخ‌پوش مرموز تمام کلاس را به جز گانتا می‌کشد. گانتا به عنوان متهم اصلی به اعدام محکوم می‌شود. همین باعث ورود گانتا به جهانی از بیماران روانی و قدرت‌های مرموز می‌شود. یک گلوبند کشنده به گلوی گانتا بسته شده و او پیوسته با ترس زندگی می‌کند. این گلوبند یک سم مرگبار را به گردن گانتا تزریق می‌کند، تنها یک آبنبات خاص می‌تواند مانع این تزریق شود، آبنباتی که در یک مجموعه بازی کشنده به دست می‌آید که زندانی‌ها بین هم برگزار می‌کنند. چنین بازی‌های مرگباری که در آن عنصر اصلی، تلاش برای بقا است، شباهت زیادی به «بازی مرکب» دارد.

۴. میرای نیکی/ خاطرات آینده (Mirai Nikki/ Future Diary)

میرای نیکی

  • خالق: ساکایی ایسونو
  • کارگردان: نائوتو هوسودا
  • سال: ۲۰۱۱

انیمه‌ی «میرای نیکی» که در غرب آن را «خاطرات آینده» می‌نامند، یک داستان اسرارآمیز ماوراءالطبیعه دارد و در سال ۲۰۱۱ در ۲۶ قسمت نمایش داده شد. چند مانگا و فیلم سینمایی و رمان هم بر اساس آن ساخته شده است.

«میرای نیکی» داستان یک دانش‌آموز دبیرستانی تنها به نام یوکیتیرو آمانو است که روزهایش را با نوشتن خاطراتش در گوشی سر می‌کند، او همچنین پیوسته با دو دوست خیالی خود صحبت می‌کند. یکی از این دوستان دئوس نام دارد، دئوس یک روز یک دفتر خاطرات ویژه به یوکتیرو می‌دهد. در این دفتر، اتفاقات آینده با جزئیات کامل نوشته شده‌اند. همین دفتر یوکتیرو را وارد یک بتل رویال با یازده نفر دیگر می‌کند که آن‌ها هم چنین دفتری دارند. حال، یوکتیرو مجبور است هم از قواعد دفتر خاطراتش سر دربیاورد و هم از این نبرد مرگبار زنده بیرون بیاید.

۳. فیت/ استی نایت: تیغ بی‌نهایت اثر می‌کند (Fate/stay night: Unlimited Blade Works)

فیت - استی

  • خالق: آکیرا هیاما، کازوهارو ساتو، تاتسوکی ایچینوسه
  • کارگردان: تاکاهیرو میورا
  • سال: ۲۰۱۴

این بار با یک انیمه‌ی اکشن فانتزی-عاشقانه طرف هستیم که در سال ۲۰۱۴ در ۲۶ قسمت نمایش داده شد. خشونت و بددهنی بالا باعث شد که این انیمه‌ درجه‌ی سنی مثبت ۱۷ را دریافت کند، همین مورد هم آن را به «بازی مرکب» نزدیک می‌کند.

یک آتش‌سوزی شدید خانواده‌ی شیرو رو از بین می‌برد و او تنها بازمانده‌ی این حادثه است. کیریتسوگو ایمیا جان شیرو را نجات می‌دهد و او را به فرزندی می‌پذیرد، سپس راه‌های دستیابی به جادو و عدالت را به او می‌آموزد. یک شب، سال‌ها بعد از مرگ کیریتسوگو، شیرو وارد یک رویارویی مرگبار با دو ابرانسان به نام خدمتکارها می‌شود. او در حین فرار آسیب کشنده‌ای دریافت می‌کند. شیرو به شکل عجیبی زنده می‌ماند، ولی همان خدمتکاری که این آسیب را به او زده، به دنبالش می‌گردد تا کارش را تمام کند.

شیرو که دیگر چاره‌ای پیش روی خود نمی‌بیند، خدمتکار خودش را احضار می‌کند، شوالیه‌ای به نام سیبر. حال، این دو باید در جنگ جام مقدس پنجم شرکت کنند، بتل رویالی بین خدمتکاران و جادوگرانی که آن‌ها را احضار می‌کنند. جایزه‌ی نفر اول هم همان جام مقدس است که توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. «تیغ بی‌نهایت اثر می‌کند» یک اثر تماشایی و پرهیجان است و می‌توان گفت ارزش‌هایش آن‌چنان که باید، دیده نشده است.

  • ۱۰ شخصیت انیمه که عجیب‌ترین عادت‌ها را دارند

۲. دانگانروپا: انیمیشن (Danganronpa: The Animation)

دانگانروپا

  • خالق: تاتسویا ماروتانی
  • کارگردان: سیجی کیشی
  • سال: ۲۰۱۳

«دانگانروپا» یک انیمه‌ی ترسناک رازآلود است که بر اساس بازی به همین نام ساخته شده و درجه‌بندی سنی مثبت ۱۷ دارد. این انیمه در ۱۳ قسمت تولید شد و به دلیل موفقیت فراوانی که داشت، دو رمان هم در ادامه‌ی آن منتشر شد.

ماکوتو ناگئی و همکلاسی‌هایش ابتدا بابت این‌که برای ورود به آکادمی هوپ انتخاب شده‌اند، سر ازپا نمی‌شناسند. ولی مونوکوما، خرسی که مدیر و صاحب این آکادمی است، آن‌ها را همان‌جا به دام می‌اندازد. تنها راه فرار آن‌ها این است که بدون این که کسی متوجه شود، یکی از همکلاسی‌های خود را به قتل برسانند. اگر قاتل شناسایی شود، اعدام می‌شود، و این بازی آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که تنها یک برنده باقی بماند. همچون دیگر انیمه‌های این فهرست، «دانگانروپا» هم یک بازی مرگبار را به عنوان محور اصلی داستان خود انتخاب کرده است.

۱. بتوووم! (Btooom)

بتوووم!

  • خالق: جونیا اینوئه
  • کارگردان: کوتونو واتانابه
  • سال: ۲۰۱۲

این انیمه‌ی اکشن علمی-تخیلی در سال ۲۰۱۲ تنها در دوازده قسمت روی آنتن رفت. مخاطبان اصلی «بتوووم!»، مردان بزرگسال هستند. این انیمه هم به علت خشونت زیاد، درجه‌ی مثبت ۱۷ دارد.

ریوتا ساکاموتو یک جوان بیکار است که با مادرش زندگی می‌کند، مهم‌ترین موفقیت او در زندگی این است که برترین بازیکن ژاپن در یک بازی ویدئویی آنلاین به نام «بتوووم!» است. او یک بار که از خواب بیدار می‌شود، متوجه می‌شود که در جزیره‌ای در ناکجاآباد قرار دارد، یک کریستال سبزرنگ روی دست راستش هست و اصلا نمی‌داند چطور به این‌جا آمده است. بعدا در کمال تعجب متوجه می‌شود که یک نفر تصمیم گرفته بازی «بتوووم!» را با آدم‌های واقعی و در دنیای واقعی شبیه‌سازی کند، بازی که در آن همه باید بر سر مرگ یا زندگی بجنگند. «بتوووم!» با وجود این‌که مخاطبان خوبی داشت و خیلی‌ها لب به تحسینش گشودند، تنها یک فصل ادامه پیدا کرد و دیگر خبری از دنباله‌ای برایش نیست.

منبع: CBR

نوشته ۵ انیمه که باید بعد از سریال بازی مرکب تماشا کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala