سامسونگ امروز از اولین سینمای دنیا با صفحه نمایش LED رونمایی کرد. این سینما که در کره جنوبی قرار دارد از صفحه نمایشی LED با پشتیبانی از تکنولوژی HDR بهره می‌برد. سامسونگ به این موضوع اشاره کرد که این سینما تجربه تماشای فیلم‌ها را به فصل جدیدی وارد می‌کند. این صفحه نمایش کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و کیفیت رنگ‌ها در آن بالا خواهد بود از نظر صدا هم تجربه جدیدی به تماشاگران منتقل می‌شود. سیستم صوتی این سینما با همکاری سامسونگ و هارمن کاردن ساخته شده است.

طول این نمایشگری که سامسونگ در این سینما قرار داده به ۱۰ متر می‌رسد و به همین می‌توان از این صفحه نمایش در سینماهای دیگر هم استفاده کرد. این نمایشگر از HRD پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویری با کیفیت ۴K پخش کند. درجه روشنایی آن هم به ۱۴۶fL می‌رسد که ۱۰ برابر بیشتر از تکنولوژی حال حاضر پروژکتورها است.

برای اینکه تجربه صوتی خوبی به تماشاگران منتقل شود از تکنولوژی شرکت JBL استفاده شده که خودش یکی از زیر مجموعه‌های هارمن کاردن به حساب می‌آید. تکنولوژی صدا این صفحه نمایش می‌تواند صدای Surround  ایجاد. احتمال دارد که در چند سال آینده این مدل از سینما بیشتر شوند.

 

منبع: sammobile

منبع متن: digikala