مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد برنامه پیام‌رسان اسکایپ را به اتومبیل‌های شرکت بی‌ام‌و اضافه کند. از چند وقت دیگر برنامه Skype for Business روی سیستم iDrive خودروهای شرکت آلمانی BMW قرار می‌گیرد. با این برنامه رانندگان می‌توانند در مسیر خودشان به جلسه‌های اسکایپی خودشان هم برسند و آن‌ها را در اتومبیل دنبال کنند. لازم به ذکر است که شرکت بی‌ام‌و یکی از اولین شرکت‌هایی به حساب می‌آید که روی خودروهایش از برنامه Office 365 هم استفاده می‌کند.

 

اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ به‌زودی روی اتومبیل‌های بی‌ام‌و در کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس فعال می‌شود.

همکاری مایکروسافت با بی‌ام‌و از سال گذشته شروع شد و آن‌ها پلتفرمی به اسم Open Mobility را خلق کردند. این پلتفرم جدید به سرورهای Azure مایکروسافت متصل می‌شود و می‌تواند کارهای مختلفی را با استفاده از قدرت این سرورها انجام دهد. براساس اطلاعات منتشر شده اپلیکیشن اسکایپ روی خودروهای بی‌ام‌و در کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس کار می‌کند و به زودی در کشورهای دیگر هم فعال خواهد شد.

با این برنامه کاربران می‌توانند بدون شماره گرفتن با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند یا وارد یک کنفرانس‌های صوتی و تصویری مختلف شوند. شرکت BMW اوایل سال ۲۰۱۷ گفته بود که قصد دارد از دستیار صوتی کورتانا هم روی اتومبیل‌های خودش استفاده کند.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala