مسابقات روبوکاپ سال ۲۰۱۷ (RoboCup 2017) از تاریخ پنجشنبه ۵ ام تا یک‌شنبه ۸ ام مردادماه در شهر ناگویا (Nagoya) کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

روبوکاپ مسابقه‌ای بین‌المللی و معتبر در حوزه رباتیک است که از سال ۱۹۹۷ به صورت سالانه در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقات توسعه فناوری‌های مربوط به حوزه رباتیک و هوش مصنوعی است.  مسابقات این دوره در شهر ناگویای کشور ژاپن و در چندین بخش برگزار می‌شود. در این مسابقات بیش از ۳۵۰۰ دانشمند و توسعه‌دهنده از ۴۰ کشور جهان حضور خواهند داشت.

نام این مسابقه کوتاه شده عبارت Robot Soccer World Cup است گرچه به جز بخش فوتبال شرکت کنندگان در چندین و چند بخش دیگر هم به رقابت می‌پردازند.

۵ بخش اصلی مسابقات

تیم‌های شرکت‌کننده می‌توانند در بخش‌های فوتبال، صنعتی، امدادی، خانگی و دانش‌آموزی شرکت کنند.

گفتنی است که در این تقسیم‌بندی بخش فوتبال مسابقات شامل زیرمجموعه رقابت‌های ربات‌های اندازه کوچک (Small Size )، اندازه متوسط (Middle Size)، پلتفرم استاندارد (Standard Platform )، انسان‌نما (Humanoid) و شبیه‌سازی (Soccer Simulation) است.

بخش صنعتی این مسابقات در دو حوزه لجستیک (Logistics) و کاری (@Work) برگزار می‌شود.

بخش امدادی که به استفاده از ربات‌ها هنگام حوادث (زلزله، آتش‌سوزی و …) مربوط است شامل زیرمجموعه‌های ربات‌های امدادگر (Rescue Robot) و شبیه‌سازی امداد (Rescue Simulation) است.

بخش خانگی (@Home) همانطور که از نامش پیدا است مربوط به استفاده و کاربرد رباتیک در امور مربوط به خانه است.

نهایتا رقابت‌های بخش دانش‌آموزی (Junior) که برای تحریک کنجکاوی دانش‌آموزان و دادن انگیزه به آنان برای طراحی و ساخت ربات ایجاد شده هم در چندین بخش از جمله فوتبال و امداد برگزار می‌شود.

دیجی‌کالا مگ در روزهای آینده مطالب بیشتری را در زمینه مسابقات روبوکاپ ناگویا منتشر خواهد کرد و شما را در جریان آخرین اطلاعات و اخبار این مسابقات قرار می‌دهد.

منبع متن: digikala