افلک در سال ۲۰۱۶ در فیلم «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» برای اولین بار در نقش شوالیه تاریکی در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی بازی کرد و سپس تحت همین عنوان در فیلم‌های «جوخه انتحار»، «لیگ عدالت» و هم‌چنین نسخه اسنایدر از لیگ عدالت نیز ایفای نقش نمود.

  • چرا بن افلک و مت دیمون برای همکاری دوباره به عنوان نویسنده انقدر صبر کردند؟
  • چرا بن افلک دیگر دوست ندارد نقش اصلی فیلم‌هایش را بازی کند؟
  • پیش‌بینی اسکار ۲۰۲۲؛ بن افلک و ادریس البا مدعیان بزرگ بهترین بازیگر مکمل مرد

او حتی در یک بازه زمانی قرار بود در یک فیلم اختصاصی در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی بازی کند و نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی پروژه را نیز بر عهده بگیرد. افلک در نهایت به دلایل مختلف پروژه بتمن را رها کرد تا مت ریوز دوباره آن را با رابرت پتینسون در نقش اصلی کار کند. با این حال، افلک باز هم این نقش را برای آخرین بار در فیلم «فلش» بازی خواهد کرد.

بن افلک

او در نشست اخیر خود درباره تاثیر دیمون (که انجام مصاحبه را بر عهده داشت) در کنار گذاشتن نقش خود در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی صحبت کرد و وی را عامل اصلی این تصمیم خواند. بازیگر بتمن درباره تجربه افتضاح «لیگ عدالت» و اشتیاق دوباره خود به روند فیلم‌سازی به واسطه پروژه «آخرین دوئل» اظهار نظر کرد.

بن افلک: «من به دلایل مختلف تجربه بسیار بدی در پروژه «لیگ عدالت» داشتم. کسی را سرزنش نمی‌کنم، چرا که اتفاقات زیادی افتاده است اما به هر حال من راحت نبودم. دوست نداشتم آن‌جا باشم، جالب به نظر نمی‌رسید و اتفاقات افتضاحی رخ داد. در آن زمان بود که با خودم گفتم دیگر این کار را ادامه نمی‌دهم.

در واقع، من درباره این قضیه‌ با تو (مت دیمون) صحبت کردم و تو در تصمیم من تاثیرگذار بودی. من دوست دارم کارهایی را انجام دهم که در روند آن‌ها راحت باشم. ما با هم پروژه «آخرین دوئل» را کار کردیم و من هر روز از این فیلم لذت می‌بردم. من ستاره محبوب فیلم نبودم، بلکه یک شرور بودم. در آغاز کار، شاید آنطور که فکر می‌کردم نبودم اما با این حال تجربه فوق‌العاده‌ای بود.»

افلک این صحبت‌ها را در طول تور مطبوعاتی خود برای «نوار مناقصه» بیان کرد. اگرچه او فاش نکرد که چه اتفاقات افتضاحی در طول تولید رخ داده است اما به نظر می‌رسد صحبت‌های او درباره طلاق خود از جنیفر گارنر باشد که در آن زمان اتفاق افتاده بود. مرگ غم‌انگیز دختر زک اسنایدر نیز باعث شد تا این کارگردان از پروژه کناره‌گیری کند و جاس ویدون ادامه کار را بر عهده بگیرد و در ادامه، سیاست‌های تولید استودیو موجب افول «لیگ عدالت» شد.

افلک و دیمون در طول این سال‌ها دوستان صمیمی و هم‌چنین همکاران یک‌دیگر باقی مانده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که آن‌ها درباره شرایط زندگی و شغلی یک‌دیگر با هم مشورت کنند. افلک در سال‌های اخیر، تا حد زیادی از فیلم‌های پرهزینه دوری کرده و درام‌های آرام‌تری مانند «نوار مناقصه» و «راه بازگشت» را کار کرده است و حالا بسیار راحت‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه طرفداران دنیای توسعه‌یافته دی‌سی هم‌چنان منتظر آخرین حضور او در نقش بتمن در فیلم «فلش» در تاریخ ۴ نوامبر هستند.

منبع: screenrant

نوشته مت دیمون به بن افلک کمک کرد تا از بازی در نقش بتمن کناره‌گیری کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala