گوگل بالاخره عینک هوشمند Google Glass‌ را راهی بازار کرد. اگر خاطرتان باشد این شرکت چند سال پیش روی پروژه عینک هوشمند کار می‌کرد، اما روند تولید آن با مشکل مواجه شد تا اینکه  کلا ساخت چنین محصولی متوقف شد. حالا به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته دوباره پروژ ساخت عینک هوشمند را ادامه دهد و شانس خودش را در بازار گجت‌های پوشیدنی امتحان کند. گوگل امروز بالاخره Google Glass را راهی بازار کرد؛ اما باید به این موضوع اشاره کنیم که این عینک در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد.

براساس اطلاعات منتشر شده گوگل سیاست‌ّهای خودش در این زمینه را تغییر داده و روندی شبیه به مایکروسافت را در پیش گرفته است. عینک گوگل قرار است همانند هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده HoloLens مایکروسافت برای فعالیت‌های صنعتی و کارهای تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل اسم این عینک هم به Google Glass Enterprise Edition تغییر کرده است. گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که گوگل در طول ۲ سال گذشته سعی کرده برنامه‌‌ها و تکنولوژی‌های مختلفی تولید کند که به واسطه آن می‌شود این عینک هوشمند را به کسب و کارهای مختلف وارد کرد.

در چند سال گذشته گوگل با شرکت‌هایی مثل بوئینگ، GE و DHL کار کرده تا این محصول را در کسب و کارهای مختلف آزمایش کند. این عینک در مقایسه با مدلی که آن را چند سال پیش دیده بودیم، تغییراتی داشته است. مثلا دوربین آن ۸ مگاپیکسلی شده، باتری بهتری دارد و از وای-فای و پردازنده سریع‌تری هم بهره می‌برد. همچنین یک چراغ قرمز برای آن در نظر گرفته شده که در زمان فیلم‌برداری چشمک می‌زند.

قسمت‌های الکترونیکی این عینک هوشمند به صورت ماژولار طراحی شده‌اند  که Glass Pod نام دارند. کاربران می‌توانند در صورت نیاز این قسمت‌ها را از روی فریم عینک بردارند. اقدامی که بیشتر برای ایمنی افراد در شرایط مختلف به کار می‌آید.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala