مایکروسافت و شرکت «جانسون کنترلز» (Johnson Controls) با همکاری یکدیگر، یک ترموستات ساخته‌اند. این ترموستات جدید که می‌توانید ویدیوی نحوه‌ی کار آن را در ادامه ببینید، GLAS Thermostat نام دارد. شرکت جانسون کنترلز، که اولین سازنده‌ی ترموستات الکترونیکی در دنیاست، این ترموستات جدید را ساخته است که یک صفحه نمایش لمسی دارد. کاربران GLAS می‌توانند با استفاده از آن، دمای اتاق را تنظیم کنند، وضعیت مصرف انرژی را بررسی کنند و کیفیت هوا را ببینند. حتی می‌توان با استفاده از یک تقویم، برنامه‌های مختلفی تنظیم کرد.

ترموستات GLAS روی سیستم عامل اینترنت اشیا مایکروسافت اجرا می‌شود.

ترموستات GLAS روی سیستم عامل اینترنت اشیا مایکروسافت یعنی Windows 10 IoT Core کار می‌کند. همین موضوع باعث شده است که مایکروسافت بتواند منشی هوشمند خودش یعنی کورتانا را به آن اضافه کند. مایکروسافت چند وقت پیش بود که گفته بود می‌خواهد منشی هوشمند خودش را به یخچال‌ها، ماشین‌های ظرفشویی، توسترها یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، بیاورد.

مایکروسافت اضافه کرده است که GLAS می‌فهمد که شما در خانه هستید یا نه و کیفیت هوا را با توجه به این موضوع، کنترل می‌کند. قرار است ترموستات GLAS از سیستم‌های ابری مایکروسافت یعنی Azure هم استفاده کند.

این ترموستات ظاهرا قرار است به شرکت‌های بزرگ و برای مصارف تجاری فروخته شود؛ طوری که مشخص نیست آیا افراد عدی هم می‌توانند آن را تهیه کنند یا نه.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala