تلفن‌های همراه هوشمند تنها وسیله‌ای برای برقراری تماس به حساب نمی‌آیند و از آن‌ّها برای همه کاری استفاده می‌شود. گشت و گذار در اینترنت، بازی کردن و عکس گرفتن تنها بخشی از کارهایی است که می‌توانید با یک تلفن همراه هوشمند انجام دهید. همین موضوع باعث شده که این محصولات به دستگاه‌های پیچیده‌ای تبدیل شوند که ممکن است مشکلات مختلفی برای‌شان پیش بیاید. وقتی هم گوشی خراب شود کاربر مجبور است که دستگاه را به مراکز خدمات پس از فروش ببرد. در این بین باید نگران اطلاعات شخصی‌ خودشان هم باشند که یک وقت دست در اختیار افراد دیگر قرار نگیرند. حالا شرکت سامسونگ یک راه حل جدید در نظر گرفته تا بتواند گوشی‌ها و تبلت‌های کاربران را در منزل یا محل کار تعمیر کند.

از مدتی پیش سامسونگ ایران مرکز تماسی مخصوص مشتریان موبایل خود راه‌اندازی کرده است. این مرکز با هدف پاسخگویی به سوالات عمومی و فنی در هفت‌روز هفته و ۲۴ ساعته فعالیت‌ می‌کند. یکی از مهم‌ترین خدمات این مرکز ارائه سرویس‌های دیجیتالی به مشتریان است. مواردی همچون گفت‌وگوی آنلاین با کاربران وبسایت فارسی سامسونگ و پاسخگویی به ایمیل‌های مشتریان از جمله این خدمات است. اخیرا هم سرویس جدیدی با عنوان «کنترل از راه دور» برای کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ راه‌اندازی شده است.

 

در این سرویس کاربران به کمک اپلیکیشن Smart Tutor تنها به اینترنت وای‌فای یا دیتا نیاز دارند تا در عرض چند ثانیه به کارشناسان مرکز تماس متصل ‌شوند و مشکلات نرم‌افزاری خود را حل ‌کنند.

برای استفاده از این خدمات ، ابتدا باید اپلیکیشن آن را نصب کنید که به صورت رایگان در فروشگاه گلکسی اَپ (Galaxy Apps) سامسونگ و فروشگاه گوگل (Google Play) قابل دانلود است. با داشتن این برنامه، در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، پس از تماس با مرکز خدمات سامسونگ این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که در صورت رضایت و جهت برطرف کردن مشکل، با دریافت یک کد ۶ رقمی و وارد کردن آن، به کارشناسان فنی مستقر در مرکز اجازه دهید به گوشی شما متصل شوند..

کارشناس مربوطه پس از تایید شما، از راه دور به گوشی متصل شده و می‌تواند بررسی‌های لازم را روی آن انجام دهد. در همین حال کاربر نیز نظارت کامل بر دستگاه خود داشته و تمامی اقداماتی را که کارشناس انجام می‌دهد روی نمایشگر گوشی مشاهده می‌کند.

با وجود آنکه تمامی اقدامات کارشناس روی گوشی با مجوز و نظارت کاربر و حتی ناظران مستقیم داخل مرکز خدمات سامسونگ انجام می‌شود، اما برای آرامش خاطر هرچه بیشتر کاربران، اپلیکیشن Smart Tutor به صورت پیش‌فرض قادر به باز کردن برنامه‌هایی همچون پیام‌رسان‌ها و گالری گوشی نیست. چنانچه به هر دلیلی، کارشناس مرکز تماس نیاز به دسترسی به این قسمت‌ها را داشته باشد پیغامی روی نمایشگر گوشی کاربر نمایش داده می‌شود تا تنها پس از تایید کاربر چنین دسترسی به کارشناس داده شود. در تمام این قسمت‌ها گزینه‌ای به نام «قطع اتصال» وجود دارد تا کاربر هر زمانی که علاقه داشت، بتواند ضمن قطع ارتباط کنترل گوشی را در دست بگیرد.

همچنین تمامی مجوزها و دسترسی‌های ایجاد شده در این روند یکبار مصرف بوده و در صورت قطع دسترسی کارشناس به گوشی، به هر دلیلی، اتصال و دسترسی مجدد نیازمند تایید و مجوز دوباره از طرف کاربر خواهد بود.

‌‌‌‌‌

منبع متن: digikala