چند سالی می‌شود که صحبت از طرح رجیستری تلفن‌های همراه هوشمند برای جلوگیری از قاچاق این کالا شنیده می‌شود. سال گذشته اقدامات مهمی از این حوزه صورت گرفت؛ اما کم‌کم این ماجرا به فراموشی سپرده شد و دیگر درباره آن چیزی نشنیدیم؛ اما امروز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ به این موضوع اشاره کرد که طرح رجیستری موبایل در حال پشت‌سر گذاشتن مراحل فنی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به این موضوع اشاره کرد که:« در حال حاضر در زمینه اجرای طرح رجیستری یک توافق قابل قبول با وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل شده و منبع مالی مورد نظر را تهیه کردیم.»

محمود واعظی درباره تاخیر در اجرای این طرح هم گفت:« دلیل تاخیر این بود که از ابتدا مقرر شده بود که وزارت ارتباطات مسئول برخی فعالیتهای فنی باشد و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت پیگیر تامین منابع مالی برای اجرای طرح باشد؛  اما در نتیجه بودجه مالی برای اجرای طرح رجیستری نه از سوی وزارتخانه صنعت پیش بینی شده بود و نه ما امکان تدارک آن را داشتیم.»

در انتها هم به این موضوع اشاره شد که در تاریخ ۲۸ خرداد ماه امسال با پیمانکار برای اجرای طرح رجیستری توافق شده است. به همین دلیل اجرای این طرح از تاریخ گفته شده چهار ماه طول خواهد کشید تا به بهره برداری برسد.

منبع: FARS

منبع متن: digikala